Nowe BMW R 1200 R i R 1200 R Classic stanowią kontynuację długiej tradycji firmy BMW Motorrad w zakresie produkcji roadsterów i są następcami cieszącego się popularnością R 1200 R. Obydwa motocykle łączą sportowo-nowoczesny, albo wyraźnie klasyczny design, z jeszcze bardziej szlachetnym charakterem i lepszą dynamiką jazdy gwarantującą jeszcze więcej radości z jazdy.

Wyraźnie większy temperament zapewnia nowy silnik o istotnie wyższym momencie obrotowym, który już w poprzednim modelu gwarantował solidny napęd w każdych warunkach. Nowy BMW R 1200 R ma do zaoferowanie jeszcze więcej. Silnik typu bokser o pojemności 1170 cm3 wywodzi się ze sportowego modelu BMW HP2. Wyposażony w napęd zaworów DOHC odpowiada jednostkom stosowanym w BMW R 1200 GS oraz BMW R 1200 RT.


Najnowocześniejsze technologie połączone z dwoma różnymi koncepcjami stylistycznymi dają nowym roadsterom BMW bardziej niż kiedykolwiek dotąd oryginalny charakter.


BMW R 1200 R w wersji podstawowej wyposażony jest w nowe odlewane obręcze kół ze stopów lekkich o sportowym charakterze. Z kolei R 1200 R Classic posiada koła szprychowe, celowo nawiązujące do szlachetnej klasyki.

To rozróżnienie obydwu nowych modeli roadstera widać też w lakierze i innych elementach wyposażenia. R 1200 R Classic odwołuje się do klasycznych roadsterów poprzez lakier w metalizowanym kolorze Saphire Black połączonym ze środkowym białym pasem w kolorze Alpine White biegnącym przez bak i przedni błotnik.

Z kolei w wersji podstawowej R 1200 R oferowany jest w trzech kolorach Smoky Grey metalizowany mat, Lightgrey metalizowany i Red Apple metalizowany, które w różny sposób interpretują roadstera: dynamicznie, elegancko lub nowocześnie.

Te trzy kolory z tłumikiem ze szczotkowanej stali szlachetnej oraz czarnymi lusterkami  podkreślają w połączeniu z kołami i układem przeniesienia napędu w kolorze Nürburg Silver sportowo-dynamiczną stronę roadstera. W odróżnieniu od tego R 1200 R Classic świadomie stawia na szlachetny kontrast, podkreślając kolorem srebrnym takie elementy jak kierownica, układ przeniesienia napędu, głowice cylindrów, rama i widelec. Klasycznie-szlachetny sznyt ma też całkowicie chromowany układ wydechowy oraz chromowane lusterka.

Mimo różnego wyglądu R 1200 R i R 1200 R Classic są bardzo spójne pod względem technicznym.

Sprawdzona, dwuczęściowa konstrukcja ramy głównej i tylnej zaprojektowana w lekkiej kratownicowej konstrukcji z rur stalowych z silnikiem jako elementem nośnym gwarantuje maksymalną sztywność i wytrzymałość. Zawieszenie przedniego koła w nowym BMW R 1200 R to BMW Telelever  o wysokogatunkowym i „technicznym” wyglądzie oraz większej średnicy rury zawieszenia (przedtem 35 mm, teraz 41 mm). Zawieszenie tylnego koła przejmuje sprawdzony wahacz jednoramienny BMW Paralever.

Zarówno R 1200 R, jak i R 1200 R Classic można wyposażyć opcjonalnie w elektroniczną regulację zawieszenia ESA. Pozwala ona na regulację podstawy sprężyny i stopnia odbicia i dobicia amortyzacji w tylnym kole oraz tłumienie odbicia w kole przednim – system ten sprawdził się jako optymalne rozwiązanie w eksploatacji drogowej i pod względem komfortu.

Najwyższy standard bezpieczeństwa oferuje sprawdzony układ hamulcowy, który można połączyć z dodatkowym układem Integral ABS BMW Motorrad w wersji półzintegrowanej oraz z kontrolą trakcji ASC.

Firma BMW Motorrad jako tradycyjny producent rozwiązań systemowych oferuje również do nowego R 1200 R i R 1200 R Classic szeroki wybór wyposażenia dodatkowego oraz bogatą ofertę specjalnie dopasowanych akcesoriów do dalszej indywidualizacji motocykla.

Przegląd najważniejszych cech nowego  R 1200 R i BMW R 1200 R Classic:
– Wyraźne rozróżnienie pomiędzy R 1200 R i R 1200 R Classic poprzez typową dla charakteru motocykla kolorystykę i wyposażenie.
– Nowy, dynamiczny silnik, teraz z dwoma górnymi wałkami rozrządu na każdy cylinder.
– Wzrost maksymalnego momentu obrotowego do 119 Nm przy 6000 obr/min oraz mocy znamionowej do 81 kW (110 KM) przy 7750 obr/min.
– Wzrost maksymalnej prędkości obrotowej z 8000 do 8500 obr/min, co daje jeszcze szerszy zakres obrotów roboczych.
– Znacznie lepsza elastyczność gwarantująca jeszcze więcej radości z jazdy roadsterem po drogach pozamiejskich.
– Spontaniczna reakcja przy optymalnym dozowaniu i znacznie lepszych właściwościach przy zmianie obciążenia.
– Głowice cylindrów, teraz z dwoma zamiast dotychczasowych czterech śrub mocujących, o nowym, bardziej dynamicznym kształcie.
– Krótszy, sportowy tłumik końcowy ze szczotkowanej stali szlachetnej (R 1200 R) lub chromowanej stali szlachetnej (R 1200 R Classic).
– Elektronicznie sterowana przepustnica spalin dająca soczyste, mocne brzmienie.
– Odlewane obręcze kół ze stopów lekkich (R 1200 R).
– Koła szprychowe z płaską obręczą ze stopów lekkich (R 1200 R Classic).
– Elektronicznie regulowany układ jezdny ESA (Electronic Suspension Adjustment) ( opcjonalne wyposażenie dodatkowe ).
– BMW Motorrad Integral ABS w wersji półzintegrowanej ( opcjonalne wyposażenie dodatkowe).
– Automatyczna kontrola trakcji ASC ( opcjonalne wyposażenie dodatkowe ).
– Nowy kokpit z dwoma analogowymi zegarami.
– Nowe zbiorniki hydrauliczne o wyglądzie przydymionego szkła.
– Bogaty program wyposażenia dodatkowego i specjalnie dopasowanych akcesoriów na słynnym, wysokim poziomie BMW.

 

Pełna informacja prasowa w zakładce MEDIA

2010-11-04