Skoda konsekwentnie podąża kursem wzrostu: w minionych latach marka całkowicie odświeżyła i rozszerzyła swoją paletę modelową, obecnie nadchodzi rozbudowa oferty SUV-ów.
ŠKODĄ VisionS czeski producent samochodów pokazuje na Genewskim Salonie Samochodowym, jak mógłby wyglądać nowy język stylistyczny SUV-a ŠKODY. Oprócz tego na podstawie samochodu studyjnego marka prezentuje swoje najważniejsze przyszłe rozwiązania techniczne. Nowa ŠKODA Octavia RS 4×4, ŠKODA Octavia G-TEC ze skrzynią biegów DSG i wersje ScoutLine Fabii Combi dopełniają występu ŠKODY nad Jeziorem Genewskim.
ŠKODA VisionS kontynuuje nowy język formy marki przeniesiony do segmentu SUVów: design ma widoczne wpływy kubizmu i tradycyjnego czeskiego kunsztu wyrobów z kryształu. Prowadzenie linii jest czyste, precyzyjne i ostro ukształtowane. Na wyraziście skonturowanych powierzchniach gra światła i cienia wytwarza silne efekty, które kolor Island-Green w szczególny sposób jeszcze bardziej podkreśla.
Przy długości 4,70 m, szerokości 1,91 m, wysokości 1,68 m i z rozstawem osi 2,79 m ŠKODA VisionS świetnie się prezentuje na drodze. Auto, powstałe na bazie modułowej koncepcji budowy samochodu z poprzecznie umieszczonym silnikiem (MQB) koncernu Volkswagen, jest pierwszą sześciomiejscową ŠKODĄ z siedzeniami w trzech rzędach.
Kolejną bardzo ciekawą cechą samochodu koncepcyjnego jest jego napęd hybrydowy plug-in: samochód ten, mający moc całkowitą 165 kW (225 KM), przyspiesza w 7,4 s od zera do 100 km/h i osiąga prędkość prawie 200 km/h. Na 100 km zadowala się 1,9 l benzyny (45 g CO2/km). ŠKODA VisionS odległość do 50 km może pokonać czysto elektrycznie, z oboma rodzajami napędu ma zasięg do 1000 km.
Jako silnik spalinowy zastosowano 1,4 TSI o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym 250 Nm. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym o mocy ciągłej 40 kW i momencie obrotowym 220 Nm. Silnik ten jest zintegrowany z sześciostopniową skrzynią biegów DSG, która napęd przenosi na przednie koła. Na tylnej osi znajduje się drugi silnik elektryczny o mocy do 85 kW o momencie 270 Nm. Silnik ten pracuje niezależnie od napędu przedniej osi – samochód koncepcyjny ma więc bardzo ciekawy napęd na cztery koła, który pracuje bez mechanicznego połączenia. Trzy silniki napędowe współdziałają nadzwyczaj elastycznie: kierowca ŠKODY VisionS może wybierać między różnymi rodzajami pracy – od napędu czysto elektrycznego do trybu ładowania, zawsze z celem maksymalnej efektywności. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,4kWh jest umieszczony przed tylną osią.
Na silnie rosnące możliwości informatyczne i potrzeby pasażerów w zakresie komunikacji ŠKODA odpowiada cyfrowym połączeniem samochodu (usługi mobilne) i dużymi ekranami dla umożliwienia optymalnej obsługi samochodu i urządzeń infotainment wszystkim jadącym, którzy z każdego miejsca mogą się łączyć na różne sposoby.
Na tegorocznym Salonie swój debiut ma także ŠKODA Octavia RS 4×4: ŠKODA oferuje szczytowy model floty Octavii jako sedan i jako kombi z silnikiem 2,0 TDI o mocy 135 kW (184 KM) i skrzynią biegów DSG. Z równie sportową jak i niezawodną jednostką napędową Octavia RS 4×4 jest autem do zastosowań rodzinnych, zawodowych i rekreacyjnych. Od zera do 100 km/h rozpędza się w 7,6 s i osiąga prędkość maksymalną 228 km/h. Auto zadowala się tylko 4,9 l oleju napędowego na 100 km, co odpowiada emisji CO2 129 g/km (wszystkie wartości dla sedana).
Szczególnie oszczędna jest ŠKODA Octavia G-TEC: tu koszty paliwa przy obecnych cenach wynoszą poniżej czterech euro na 100 km. Teraz model zasilany gazem ziemnym ŠKODA oferuje także ze skrzynią biegów DSG. Silnik 1,4 TSI rozwija moc 81 kW (110 KM), na kilometr samochód emituje 94 g CO2. ŠKODA Octavia G-TEC jest dostępna jako sedan i jako kombi.
Powiększyła się także oferta modeli ScoutLine ŠKODY. Do Rapida Spacebacka ScoutLine doszła teraz ŠKODA Fabia Combi ScoutLine – z elementami zewnętrznymi w stylistyce terenowej i specjalnie atrakcyjnym i praktycznym wyposażeniem. Do wyboru są trzy silniki benzynowe o mocy 55 kW (75 KM), 66 kW (90 KM) i 81 kW (110 KM) oraz trzy wysokoprężne o mocy 55 kW (75 KM), 66 kW (90 KM) i 77 kW (105 KM).
Całość w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)
2016-03-03