Skoda w Genewie

Skoda konsekwentnie podąża kursem wzrostu: w minionych latach marka całkowicie odświeżyła i rozszerzyła swoją paletę modelową, obecnie nadchodzi rozbudowa oferty SUV-ów.

ŠKODĄ VisionS czeski producent samochodów pokazuje na Genewskim Salonie Samochodowym, jak mógłby wyglądać nowy język stylistyczny SUV-a ŠKODY. Oprócz tego na podstawie samochodu studyjnego marka prezentuje swoje najważniejsze przyszłe rozwiązania techniczne. Nowa ŠKODA Octavia RS 4×4, ŠKODA Octavia G-TEC ze skrzynią biegów DSG i wersje ScoutLine Fabii Combi dopełniają występu ŠKODY nad Jeziorem Genewskim.

ŠKODA VisionS kontynuuje nowy język formy marki przeniesiony do segmentu SUV­ów: design ma widoczne wpływy kubizmu i tradycyjnego czeskiego kunsztu wyrobów z kryształu. Prowadzenie linii jest czyste, precyzyjne i ostro ukształtowane. Na wyraziście skonturowanych powierzchniach gra światła i cienia wytwarza silne efekty, które kolor Island-Green w szczególny sposób jeszcze bardziej podkreśla.

Przy długości 4,70 m, szerokości 1,91 m, wysokości 1,68 m i z rozstawem osi 2,79 m ŠKODA VisionS świetnie się prezentuje na drodze. Auto, powstałe na bazie modułowej koncepcji budowy samochodu z poprzecznie umieszczonym silnikiem (MQB) koncernu Volkswagen, jest pierwszą sześciomiejscową ŠKODĄ z siedzeniami w trzech rzędach.

Kolejną bardzo ciekawą cechą samochodu koncepcyjnego jest jego napęd hybrydowy plug-in: samochód ten, mający moc całkowitą 165 kW (225 KM), przyspiesza w 7,4 s od zera do 100 km/h i osiąga prędkość prawie 200 km/h. Na 100 km zadowala się 1,9 l benzyny (45 g CO2/km). ŠKODA VisionS odległość do 50 km może pokonać czysto elektrycznie, z oboma rodzajami napędu ma zasięg do 1000 km.

Jako silnik spalinowy zastosowano 1,4 TSI o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym 250 Nm. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym o mocy ciągłej 40 kW i momencie obrotowym 220 Nm. Silnik ten jest zintegrowany z sześciostopniową skrzynią biegów DSG, która napęd przenosi na przednie koła. Na tylnej osi znajduje się drugi silnik elektryczny o mocy do 85 kW o momencie 270 Nm. Silnik ten pracuje niezależnie od napędu przedniej osi – samochód koncepcyjny ma więc bardzo ciekawy napęd na cztery koła, który pracuje bez mechanicznego połączenia. Trzy silniki napędowe współdziałają nadzwyczaj elastycznie: kierowca ŠKODY VisionS może wybierać między różnymi rodzajami pracy – od napędu czysto elektrycznego do trybu ładowania, zawsze z celem maksymalnej efektywności. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,4kWh jest umieszczony przed tylną osią.

Na silnie rosnące możliwości informatyczne i potrzeby pasażerów w zakresie komunikacji ŠKODA odpowiada cyfrowym połączeniem samochodu (usługi mobilne) i dużymi ekranami dla umożliwienia optymalnej obsługi samochodu i urządzeń infotainment wszystkim jadącym, którzy z każdego miejsca mogą się łączyć na różne sposoby.

Na tegorocznym Salonie swój debiut ma także ŠKODA Octavia RS 4×4: ŠKODA oferuje szczytowy model floty Octavii jako sedan i jako kombi z silnikiem 2,0 TDI o mocy 135 kW (184 KM) i skrzynią biegów DSG. Z równie sportową jak i niezawodną jednostką napędową Octavia RS 4×4 jest autem do zastosowań rodzinnych, zawodowych i rekreacyjnych. Od zera do 100 km/h rozpędza się w 7,6 s i osiąga prędkość maksymalną 228 km/h. Auto zadowala się tylko 4,9 l oleju napędowego na 100 km, co odpowiada emisji CO2 129 g/km (wszystkie wartości dla sedana).

Szczególnie oszczędna jest ŠKODA Octavia G-TEC: tu koszty paliwa przy obecnych cenach wynoszą poniżej czterech euro na 100 km. Teraz model zasilany gazem ziemnym ŠKODA oferuje także ze skrzynią biegów DSG. Silnik 1,4 TSI rozwija moc 81 kW (110 KM), na kilometr samochód emituje 94 g CO2. ŠKODA Octavia G-TEC jest dostępna jako sedan i jako kombi.

Powiększyła się także oferta modeli ScoutLine ŠKODY. Do Rapida Spacebacka ScoutLine doszła teraz ŠKODA Fabia Combi ScoutLine – z elementami zewnętrznymi w stylistyce terenowej i specjalnie atrakcyjnym i praktycznym wyposażeniem. Do wyboru są trzy silniki benzynowe o mocy 55 kW (75 KM), 66 kW (90 KM) i 81 kW (110 KM) oraz trzy wysokoprężne o mocy 55 kW (75 KM), 66 kW (90 KM) i 77 kW (105 KM).

Całość w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)

2016-03-03

Skoda w Genewie

ŠKODĄ VisionS czeski producent samochodów pokazuje na Genewskim Salonie Samochodowym, jak mógłby wyglądać nowy język stylistyczny SUV-a ŠKODY. Oprócz tego na podstawie samochodu studyjnego marka prezentuje swoje najważniejsze przyszłe rozwiązania techniczne. Nowa ŠKODA Octavia RS 4×4, ŠKODA Octavia G-TEC ze skrzynią biegów DSG i wersje ScoutLine Fabii Combi dopełniają występu ŠKODY nad Jeziorem Genewskim.

ŠKODA VisionS kontynuuje nowy język formy marki przeniesiony do segmentu SUV­ów: design ma widoczne wpływy kubizmu i tradycyjnego czeskiego kunsztu wyrobów z kryształu. Prowadzenie linii jest czyste, precyzyjne i ostro ukształtowane. Na wyraziście skonturowanych powierzchniach gra światła i cienia wytwarza silne efekty, które kolor Island-Green w szczególny sposób jeszcze bardziej podkreśla.

Przy długości 4,70 m, szerokości 1,91 m, wysokości 1,68 m i z rozstawem osi 2,79 m ŠKODA VisionS świetnie się prezentuje na drodze. Auto, powstałe na bazie modułowej koncepcji budowy samochodu z poprzecznie umieszczonym silnikiem (MQB) koncernu Volkswagen, jest pierwszą sześciomiejscową ŠKODĄ z siedzeniami w trzech rzędach.

Kolejną bardzo ciekawą cechą samochodu koncepcyjnego jest jego napęd hybrydowy plug-in: samochód ten, mający moc całkowitą 165 kW (225 KM), przyspiesza w 7,4 s od zera do 100 km/h i osiąga prędkość prawie 200 km/h. Na 100 km zadowala się 1,9 l benzyny (45 g CO2/km). ŠKODA VisionS odległość do 50 km może pokonać czysto elektrycznie, z oboma rodzajami napędu ma zasięg do 1000 km.

Jako silnik spalinowy zastosowano 1,4 TSI o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym 250 Nm. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym o mocy ciągłej 40 kW i momencie obrotowym 220 Nm. Silnik ten jest zintegrowany z sześciostopniową skrzynią biegów DSG, która napęd przenosi na przednie koła. Na tylnej osi znajduje się drugi silnik elektryczny o mocy do 85 kW o momencie 270 Nm. Silnik ten pracuje niezależnie od napędu przedniej osi – samochód koncepcyjny ma więc bardzo ciekawy napęd na cztery koła, który pracuje bez mechanicznego połączenia. Trzy silniki napędowe współdziałają nadzwyczaj elastycznie: kierowca ŠKODY VisionS może wybierać między różnymi rodzajami pracy – od napędu czysto elektrycznego do trybu ładowania, zawsze z celem maksymalnej efektywności. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,4kWh jest umieszczony przed tylną osią.

Na silnie rosnące możliwości informatyczne i potrzeby pasażerów w zakresie komunikacji ŠKODA odpowiada cyfrowym połączeniem samochodu (usługi mobilne) i dużymi ekranami dla umożliwienia optymalnej obsługi samochodu i urządzeń infotainment wszystkim jadącym, którzy z każdego miejsca mogą się łączyć na różne sposoby.

Na tegorocznym Salonie swój debiut ma także ŠKODA Octavia RS 4×4: ŠKODA oferuje szczytowy model floty Octavii jako sedan i jako kombi z silnikiem 2,0 TDI o mocy 135 kW (184 KM) i skrzynią biegów DSG. Z równie sportową jak i niezawodną jednostką napędową Octavia RS 4×4 jest autem do zastosowań rodzinnych, zawodowych i rekreacyjnych. Od zera do 100 km/h rozpędza się w 7,6 s i osiąga prędkość maksymalną 228 km/h. Auto zadowala się tylko 4,9 l oleju napędowego na 100 km, co odpowiada emisji CO2 129 g/km (wszystkie wartości dla sedana).

Szczególnie oszczędna jest ŠKODA Octavia G-TEC: tu koszty paliwa przy obecnych cenach wynoszą poniżej czterech euro na 100 km. Teraz model zasilany gazem ziemnym ŠKODA oferuje także ze skrzynią biegów DSG. Silnik 1,4 TSI rozwija moc 81 kW (110 KM), na kilometr samochód emituje 94 g CO2. ŠKODA Octavia G-TEC jest dostępna jako sedan i jako kombi.

Powiększyła się także oferta modeli ScoutLine ŠKODY. Do Rapida Spacebacka ScoutLine doszła teraz ŠKODA Fabia Combi ScoutLine – z elementami zewnętrznymi w stylistyce terenowej i specjalnie atrakcyjnym i praktycznym wyposażeniem. Do wyboru są trzy silniki benzynowe o mocy 55 kW (75 KM), 66 kW (90 KM) i 81 kW (110 KM) oraz trzy wysokoprężne o mocy 55 kW (75 KM), 66 kW (90 KM) i 77 kW (105 KM).

Całość w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)

Leave a Reply

Skoda w Genewie

Fabia i Roomster po faceliftingu zyskały intrygujący wygląd, w typowej dla Škody stylistyce. Odmieniony przód – zarówno Fabii, jak i Roomstera w obu przypadkach sprawia, że auta te wyglądają na bardziej pewne siebie. Wzrok przykuwają podkreślone linie poziome, a zaprojektowane na nowo zderzaki, reflektory przednie i boczne zdecydowanie odświeżają ich aparycję. Nowa stylistyka poprawiła również współczynnik oporu powietrza.
   
Główne technologiczne udoskonalenia w Fabii i Roomsterze dotyczą gamy dostępnych silników, które przeszły liczne innowacyjne modyfikacje. Nowa jednostka 1,2 TSI imponuje swym wysokim momentem obrotowym i dużą siłą ciągu, oferuje szeroki zakres prędkości i wyjątkową wydajność. Dla obu modeli, ten turbodoładowany czterocylindrowy silnik jest dostępny w dwóch wersjach. Standardowa jednostka zapewnia moc 85 KM i moment obrotowy 160 Nm w zakresie 1 500 do 3500 obr./min.

Silniejsza wersja oferuje 105 KM i moment obrotowy 175 Nm w zakresie 1550 do 4100 obr./min. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, silnik 1,2 TSI jest niezwykle oszczędny – nawet jego silniejsza wersja spala w trybie mieszanym zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 124 g/km. Nieznacznie wyższe wartości dotyczą Roomstera. Wszystkie silniki przeznaczone dla Fabii i Roomstera spełniają europejską normę emisji EU 5.

Prezentowana w Genewie nowa Fabia RS, dostępna teraz zarówno jako hatchback, jak i kombi, debiutuje pośród standardowych wersji modelu. Po raz pierwszy zdarza się, że najwyższej klasy sportowy silnik i specjalne elementy wyposażenia będą oferowane zarówno w wersji hatchback, jak i kombi. Podwójnie doładowany czterocylindrowy 1,4-litrowy silnik osiąga moc 180 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2000 do 4500 obr./min.

Dostępne są dwa rodzaje turbodoładowania: przy niskiej prędkości odpowiednie ciśnienie zapewnia kompresor, przy wyższych prędkościach rolę całkowicie przejmuje sprężarka doładowująca. Harmonijne zestrojenie dwóch systemów doładowujących skutkuje bardzo niskim zużyciem paliwa: obie wersje RS potrzebują jedynie 6,4 litra paliwa na 100 km. Emisja CO2 wynosi 148 g/km.

Škoda Auto z dumą przedstawia w Genewie także Fabię Scout. Po raz pierwszy Fabia hatchback jest dostępna z atrakcyjnymi cechami stylistycznymi, typowymi dla pojazdów off-roadowych. Metamorfoza młodzieńczego, kompaktowego Scouta pozwoliła zachować urok, którym cieszyły się poprzednie wersje kombi: Fabia Scout, Octavia Scout i Roomster Scout.

W Genewie można zobaczyć również Škodę Fabia Super 2000, na której w tym sezonie Mistrzostw Polski będzie startował Leszek Kuzaj.

Leave a Reply

Skoda w Genewie

Yeti – czyli pełnej krwi SUV jest znakomitym i praktycznym rozwiązaniem dla Klientów szukających kompaktowego i jednocześnie zwinnego oraz bezpiecznego auta. Nowoczesne wyposażenie nowego Yeti zapewnia doskonałe zachowanie nie tylko na utwardzonych drogach, ale również poza nimi.

W Genewie będzie miała również swoją światową premierę Octavia GreenLine, nowy członek rodziny pojazdów przyjaznych środowisku. Ten ekologiczny samochód zużywa 4,4 l/100 km paliwa i emituje 166 g dwutlenku węgla na kilometr, zachowując przy tym znakomitą jakość jazdy. Silniki Octavii GreenLine podążają za obecnymi trendami, stosując technologie common rail oraz downsizing. Całkiem nowy silnik 1.6 TDI CR o mocy 77 kW zapewnia kierowcy maksymalną wartość momentu obrotowego na poziomie 250 Nm przy 1900 obr./min oraz jest standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych (DPF).

Co więcej, podczas prezentacji Škody zostanie również przedstawiona Fabia Scout, będąca kontynuacją serii Scout. Odwiedzający będą mogli podziwiać specjalny model rajdowy S2000, który odniósł sukces podczas wyścigu Monte Carlo i położył podwaliny pod nową epokę sportu motoryzacyjnego Škody.

Prezentacja firmy Škoda Auto odbędzie się podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie, w hali 2, przy stoisku 2160. Na konferencję prasową zapraszamy 3 marca 2009 r. na godz. 8:45, przy stoisku firmy Škoda Auto.

Leave a Reply

Skoda w Genewie

Cechujący się elegancją projektu, atrakcyjną gamą silników i imponującą przestronnością, z sukcesem zwieńcza gamę modeli proponowaną przez tę, cieszącą się długą tradycją, czeską markę.

Škoda prezentuje szeroki wybór modeli, który obejmuje nową generację Fabii, w tym Fabię Combi, a także atrakcyjnego Roomstera, Octavię w wersji liftback i Octavię Combi. Najwybitniejszy model koncernu Škoda Auto – Škoda Superb po raz pierwszy oficjalnie prezentuje swą nową odsłonę właśnie na genewskich targach motoryzacyjnych. Na tle swego poprzednika wyróżnia się jeszcze bardziej eleganckim wykonaniem, wysoką jakością materiałów oraz wysmakowaną stylistyką, spotykaną w samochodach klasy wyższej.

Prezentacji nowego Superba towarzyszą wielkie nadzieje. Nie tylko potencjał, ale i sukces jego poprzedników obligują, by mierzyć wysoko. Zobowiązaniem jest też sama tradycja. Należy pamiętać, że już w latach 30-tych i 40-tych Škoda produkowała limuzynę o nazwie Superb. Ówczesny model ugruntował reputację czeskiej firmy, cieszącej się długą tradycją jednego z najlepszych producentów samochodów na świecie. Gdy w 2001 roku wprowadzono na rynek pierwszego współczesnego Superba, Skoda powróciła do segmentu zaniedbywanego przez trudne lata planowej, komunistycznej gospodarki. Pierwsze nowoczesne Superby „przybyły, zobaczyły, zwyciężyły”. Skutecznie rywalizowały o uznanie klientów oraz w testach porównawczych z konkurentami z klasy wyższej i wyższej średniej.

Superb mieści się w grupie pionierów swej klasy oferujących proekologiczne rozwiązania. Przyjazna dla środowiska wersja GreenLine wyposażona czterocylindrowy silnik TDI PD DPF, o pojemności 1,9 i mocy 77 kW/105 KM, charakteryzuje się zużyciem paliwa rzędu zaledwie 5,1 l/100 km, co przekłada się na emisję CO2 równą tylko 136 g/km. To pierwszy przypadek, w którym emisja CO2 samochodu z tego segmentu jest niższa niż zakładany limit 140 g/km.

Tajemnica obniżenia zużycia paliwa tkwi w optymalizacji aerodynamicznej nowego Superba. Precyzyjne dostrojenie przodu ulepsza parametry przepływu powietrza. Powierzchnia czołowa samochodu została zmniejszona przez obniżenie nadwozia o 15 mm, usprawniając tym samym cyrkulację powietrza pod nadwoziem. Także zmniejszenie masy nowego modelu Superb GreenLine okazało się pomocne w zmniejszaniu poziomu zużycia paliwa. Zamiast ciężkiego koła zapasowego, w bagażniku znajduje się teraz zestaw do naprawy opon. Standardowe wyposażenie obejmuje opony o niskim oporze toczenia, a przede wszystkim dłuższą przekładnię, prowadzącą z kolei do obniżenia momentu skokowego przy tej samej prędkości i dostosowania kontroli silnika. To kolejne znaczące kroki w celu obniżenia zużycia paliwa, a także emisji dwutlenku węgla.

Jeszcze zanim rozgorzała dyskusja o zmianach klimatycznych, Škoda Auto była orędownikiem działań na rzecz ochrony środowiska. Ekonomiczne silniki charakteryzujące się niską emisją zanieczyszczeń, stosowanie materiałów pozwalających chronić zasoby naturalne oraz energooszczędne procesy produkcyjne są podstawą zrównoważonych relacji między pojazdem a środowiskiem naturalnym. Ochrona środowiska jest jednym z priorytetów firmy już od wielu lat. Dlatego też powstały proekologiczne wersje Fabii, Fabii Combi, Octavii i Octavii Combi, ochrzczone wspólną nazwą GreenLine. Nowy model Superb od momentu pojawienia się na rynku także ma swojego przedstawiciela w ekologicznej serii GreenLine. Obniżenie zużycia paliwa ma zdecydowanie pozytywny wpływ na środowisko, szczególnie w przypadku większych samochodów, zazwyczaj przejeżdżających rocznie więcej kilometrów niż pojazdy małe i kompaktowe.

Koncepcja multi-fuel opracowana przez Škoda Auto to gwarancja mobilności w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. W skład paliwa wchodzą benzyna i etanol. Mieszanka ta może składać się nawet z 85% paliwa otrzymanego z biomasy. Samochód napędzany takim paliwem cechuje się niemal neutralnym poziomem emisji dwutlenku węgla, co oznacza, że spaliny są praktycznie w całości neutralizowane w procesie fotosyntezy. Obecnie Škoda Auto sprzedaje Octavię MultiFuel w Szwecji, gdzie dystrybucja etanolu jest już bardzo popularna. Bez wątpienia rozwiązanie to upowszechni się także na innych rynkach europejskich. Octavia MultiFuel wyposażona jest w silnik 1.6 MPI o mocy 75 kW (102 KM).

Na Targach w Genewie duże zainteresowanie mogą wzbudzić także dwie nowe, sportowe wersje Škody Octavia RS. Prezentowane w roli siłaczy zdolnych do szybkiego zrywu dzięki nowym, dwulitrowym silnikom wysokoprężnym z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa, generującym moc do 125 kW (170 KM) i jednocześnie gwarantującym płynność jazdy. Zautomatyzowana skrzynia biegów DSG daje Octavii RS (TDI CR DPF, poj. 2,0 l, moc 125 kW) jeszcze lepszą zwrotność.

Leave a Reply

Skoda w Genewie

Auto po raz pierwszy pokazano, jako koncept, trzy lata temu podczas salonu we Frankfurcie. Entuzjastyczne przyjęcie oraz plany Volkswagena co do rozszerzenia oferty Skody, zadecydowały o rozpoczęciu produkcji seryjnej. W Skodzie Roomster zastosowano innowacyjny system składania siedzeń Vario Flex, pozwalający  na wykorzystywanie auta jako dwu, trzy, cztero, lub pięcioosobowego. Dzięki wyżej zamocowanym siedzeniom tylnego rzędu, dużym powierzchniom szyb, przesuwanym drzwiom i panoramicznemu dachowi pasażerowie podróżują w znakomicie doświetlonym i przestronnym wnętrzu.
Skoda Roomster wyposażona jest między innymi w trójstopniowe napinacze pasów oraz cztery poduszki powietrzne. Po raz pierwszy w tym segmencie przednie reflektory wyposażone są w funkcje doświetlania zakrętów. Do końca tego roku Skoda wyposaży silniki nowego Roomstera w filtr cząstek stałych DPF. Skoda zaprezentuje Roomstera dziennikarzom podczas konferencji prasowej 28 lutego o godz 15.15 w hali 2.
Polscki debiut najnowszego modelu Skody, jest przewidziany jeszcze w tym roku.

Naturalnie w Genewie zobaczymy pozostałe modele produkowane prze tę czeską markę o ponad stuletniej tradycji: Fabie, Octavie i Superb.

Fabia otrzyma nowy elektroniczny immobiliser, kilka nowych kolorów karoserii i mocniejszy silnik benzynowy 1.4 16v. Zamiast dotychczasowych 75 KM, kierowcy Fabii sedan i kombi będą mieli od czerwca 2006 do dyspozycji pięć koni więcej.

Ta wzmocniona jednostka będzie dostępna również w Skodzie Octavii. Silnik wysokoprężny 1.9 TDI otrzyma filtr cząstek stałych DPF. Octavia otrzyma wzbogacone wyposażenie i nowa paletę kolorów.

Model klasy wyższej-średniej Skoda Superb w roku modelowym 2006, to nowe elementy wyposażenia i dwa nowe kolory karoserii.

W przypadku publikacji, proszę podać źródło Moto T@rget fot. Skoda

Leave a Reply