Większość tych samochodów to turbodiesle. Silniki benzynowe miały tylko Hondy, ale w ich przypadku były one połączone w układ hybrydowy z silnikami elektrycznymi. O 11.45 ruszyły w trasę o długości ok. 250 km. Trasa wiodła drogą krajową nr 1 do Częstochowy, stamtąd w stronę Strzelec Opolskich, a potem autostradą  z powrotem do Katowic. Zawodnicy musieli zmierzyć się z codziennym ruchem roboczego dnia i miejskimi korkami. Jadąc musieli starać się nie tylko o najniższe spalanie, ale i najlepszy czas przejazdu, a przy tym byli zmuszeni do zachowywania obowiązujących limitów prędkości.

Przebieg wyścigu na bieżąco mogli obserwować zarówno odwiedzający targi jak i internauci. Przed startem każdy samochód został wyposażony w satelitarne moduły, które pozwoliły na bieżąco obserwować położenie uczestników wyścigu. Dzięki nawigacji satelitarnej można było także określić czy poruszają się w granicach obowiązujących na danej drodze limitów prędkości. System namierzał biorące udział w wyścigu samochody co 20 sekund, zapisywał ich położenie i prędkość, co pozwoliło potem określić ile razy przekraczali prędkość. Każde przekroczenie powodowało doliczenie załodze punktów karnych.

Na mecie pierwsze zameldowało się Volvo, przed Volkswagenem i jedną z Hond. To jednak był dopiero pierwszy z branych pod uwagę elementów wyścigu. Kolejnym było spalanie. Podczas komisyjnego tankowania na stacji benzynowej najlepiej wypadła Toyota Yaris, która jak się okazało spaliła nieco ponad 2,6 l/100 km. Ta jednak najgorzej wypadła pod względem jazdy zgodnej z limitami prędkości. Pod tym względem jednak nikt nie przejechał całej trasy bez błędu. Załoga, która jechała najbardziej zgodnie z przepisami przekroczyła prędkość 20 razy, a „rekordzista” przekroczył prędkość ponad 100 razy, zbierając przy tym tak dużą liczbę punktów karnych, że ogromna przewaga z  oszczędnej jazdy okazała się niewystarczająca. Mimo tak różnego podejścia do przestrzegania przepisów, jak widać w tabeli, czasy osiągnięte przez poszczególne załogi były zbliżone.  

Po podliczeniu punktów uzyskanych we wszystkich trzech kategoriach okazało się, że zwycięzcą została załoga Skody Fabii Greenline. Na drugim miejscu sklasyfikowano Volvo V50, a na trzecim jednej z Hond Insight.

Podczas rozdania nagród zwycięzca, Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto, powiedział, że biorąc udział w takich imprezach od lat zauważył, że niezależnie od tego czy jedzie bardzo agresywnie czy zgodnie z przepisami osiąga podobne czasy, a przy agresywnej, szarpanej jeździe traci znacznie więcej paliwa.
 

Pojazd

Odległość

Punkty karne

Prędkość średnia

Godzina osiągnięcia mety

Spalanie średnie

Honda2

243.09 km

36

55.5 km/h

16:08:17

3,81

Toyota

273.35 km

131

61.9 km/h

16:10:41

2,65

Volkswagen

252.48 km

104

58.2 km/h

16:05:45

5,76

Fiat

244.03 km

40

52.5 km/h

16:24:19

4,41

Volvo

253.82 km

74

59.1 km/h

16:03:00

4,26

Honda1

252.16 km

29

51.5 km/h

16:39:15

3,67

Skoda

246.46 km

20

53.8 km/h

16:20:32

3,49