Firma BMW Group zanotowała w pierwszej połowie roku znaczący wzrost sprzedaży. W pierwszych sześciu miesiącach roku w ręce klientów oddano w sumie 696 026 (w poprzednim roku 615 454) pojazdów marek BMW, MINI i Rolls-Royce. Oznacza to wzrost o 13,1%.
W czerwcu wolumen sprzedaży wzrósł o 12,2% do 143 157 (w poprzednim roku 127 556) pojazdów. Firma zanotowała wzrost za sześć ostatnich miesięcy praktycznie na wszystkich rynkach, a w szczególności na rynkach chińskich, amerykańskich i europejskich. Do sukcesu w tym zakresie przyczyniły się modele BMW X1, BMW serii 5 GT, BMW Z4 oraz BMW serii 7. Również nowe BMW serii 5 Limuzyna weszło na rynek z impetem – od europejskiej premiery modelu w połowie marca tego roku sprzedano około 25 000 sztuk.
Ian Robertson, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział: „W niektórych przypadkach rynki samochodowe wychodzą z trudnej sytuacji zdecydowanie szybciej, niż przypuszczano. W zakończonej sukcesem pierwszej połowie roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży detalicznej o 13,1%, dzięki czemu utrzymaliśmy pozycję światowego lidera segmentu aut premium. W drugiej połowie roku mamy zamiar utrzymać tę tendencję wzrostową. W osiągnięciu tego celu pomoże nam nie tylko nowe BMW serii 5 Limuzyna, ale także nowe BMW serii 5 Touring, nowe BMW X3 oraz MINI Countryman.”
W pierwszej połowie roku firma zanotowała wzrost sprzedaży niemal we wszystkich regionach i na wszystkich rynkach motoryzacyjnych. W Europie sprzedano łącznie 389 601 pojazdów, czyli o 3,9% więcej, niż w ubiegłym roku (374 923). Duża w tym zasługa największych rynków zbytu, czyli Wielkiej Brytanii (73 000 / +20,4%), Francji (34 235 / +11,6%), Hiszpanii (23 426 / +35,9%) oraz Belgii/Luksemburga (20 474 / +16,5%).
Mimo silnej ogólnej tendencji spadkowej na rynku (-28,7%), BMW Group pozostało jedynym niemieckim producentem, który utrzymał zwyżkę sprzedaży na największym pojedynczym rynku, czyli w Niemczech, gdzie firma zwiększyła swój rynkowy udział do 9,2%. Zarejestrowano tam 135 421 (w poprzednim roku 136 769 / -1,0%) pojazdów marki BMW oraz MINI. W sześciu pierwszych miesiącach roku sprzedano w sumie 120 262 (w poprzednim roku 118 960) pojazdów, co oznacza, iż zarejestrowano tam o 1,1% więcej nowych pojazdów marki BMW w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Firma zanotowała także wzrost sprzedaży na największych rynkach eksportowych: w USA dostarczono klientom 121 585 (w poprzednim roku 114 448) pojazdów BMW i MINI – to o 6,2% więcej, niż w roku ubiegłym. BMW Group pozostaje tym samym największym europejskim producentem samochodów premium na rynku amerykańskim. Tylko w czerwcu koncern sprzedał w Stanach Zjednoczonych 23 331 (w poprzednim roku 20 849) modeli BMW i MINI, notując wzrost o 11,9% w najlepszym miesiącu pod względem sprzedaży w roku.
W Azji pomiędzy styczniem a czerwcem tego roku wolumen sprzedaży BMW Group wzrósł o 57,5% (128 483 / w roku ubiegłym 81 586). Rynek chiński nadal rozwija się w bardzo szybkim tempie. W pierwszej połowie roku firma sprzedała 75 615 pojazdów (w poprzednim roku 37 627 / +101,0%), co oznacza przeszło podwójny wzrost sprzedaży detalicznej w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Koncern odnotował również dobre wyniki w innych państwach „BRIC”, czyli w Brazylii (+131,4%), Rosji (+24,5%) oraz Indiach (+25,0%), a także w Afryce (+26,8%) i Oceanii (+13,8).
Sprzedaż marki BMW wzrosła w omawianym okresie o 14,1% do 585 755 pojazdów (w poprzednim roku 513 591). W czerwcu marka oddała w ręce klientów na całym świecie 119 663 (w poprzednim roku 105 232) samochodów – to wzrost o 13,7%. Wzrost sprzedaży w pierwszej połowie roku to zasługa głównie modeli BMW X1 (46 705 sztuk) oraz BMW serii 5 GT (11 803 sztuki). Po raz kolejny do wzrostu przyczyniła się też największa seria modelowa marki BMW, czyli seria 7 z wartością sprzedaży na poziomie 30 711 sztuk (w poprzednim roku 20 479 / +50,0%) oraz modele BMW X5 i X6 o łącznej wartości sprzedaży na poziomie 68 632 pojazdów (w poprzednim roku 64 078 / +7,1%). Innym kluczowym czynnikiem napędzającym sprzedaż w ostatnich sześciu miesiącach był model BMW Z4 Roadster, który sprzedano w ilości 14 236 sztuk (w poprzednim roku 8 148 / +74,7%). Wszystkie trzy serie modelowe pozostały światowymi liderami w swoich segmentach rynku. Natomiast w segmencie, w którym od lat dzięki modelowi BMW serii 3, firma BMW osiąga najwyższe wskaźniki sprzedaży, zanotowano w badanym okresie wartość 199 027 sztuk (w poprzednim roku 193 186). Robertson: „W tym roku najważniejszym nowym modelem jest BMW serii 5. Nowe BMW serii 5 Limuzyna, które zadebiutowało w marcu tego roku, znalazło już 25 000 nabywców. W czerwcu wprowadziliśmy ten model także w USA, gdzie został on bardzo gorąco przyjęty.”
W pierwszej połowie roku sprzedaż modeli MINI była wyższa o 7,6% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosła 109 301 (w poprzednim roku 101 534) sztuk. W czerwcu marka sprzedała 23 202 (w poprzednim roku 22 271 / +4,2%) samochody na całym świecie. Robertson: „Jesienią do rodziny MINI dołączy MINI Countryman, który będzie czwartą wersją w gamie. Łącznie z pozostałymi modelami poddanymi gruntowym zmianom, pierwszy crossover MINI będzie głównym motorem napędowym sprzedaży pojazdów MINI w drugiej połowie roku.” Począwszy od połowy września, oferowane obecnie modele MINI (MINI, MINI Clubman, MINI Cabrio) otrzymają wyjątkowe modyfikacje stylistyczne, dodatkowe warianty silnikowe, całkowicie przeprojektowane jednostki wysokoprężne i nowe, innowacyjne elementy wyposażenia.
Od czasu przywrócenia firmy w 2003 roku, Rolls-Royce nigdy nie sprzedał więcej samochodów w przeciągu sześciu miesięcy, niż w tym roku. Do tej pory klienci odebrali 970 (w poprzednim roku 329) pojazdów, co stanowi wzrost sprzedaży o 194,8%. Robertson: „W porównaniu z czerwcem 2009, sprzedaż modeli marki Rolls-Royce wzrosła ponad pięciokrotnie w zeszłym miesiącu do 292 (w poprzednim roku 53) pojazdów. Rezultat ten utwierdza nas w przekonaniu, iż jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celu wyznaczonego na koniec roku, jakim jest podwojenie całkowitej sprzedaży samochodów Rolls-Royce.”
W pierwszej połowie 2010 roku BMW Motorrad sprzedało 57 015 (w poprzednim roku 46 972) pojazdów. Oznacza to wzrost sprzedaży detalicznej o 21,4% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2009. Sprzyjające trendy rynkowe odnotowano także w czerwcu. Pomimo niesprzyjających warunków na światowych rynkach motocyklowych, BMW Motorrad sprzedało więcej motocykli niż rok wcześniej, notując już szósty sukces w trakcie ostatnich sześciu miesięcy. W czerwcu w ręce klientów trafiło łącznie 11 584 (w poprzednim roku 9 402 / +23,2%) pojazdów. Niekwestionowanym liderem sprzedaży okazało się długodystansowe enduro, model R 1200 GS, do którego należy tytuł światowego bestsellera w segmencie dużych motocykli o pojemności powyżej 500 cm3. W okresie do końca czerwca tego roku sprzedano 6 459 (w czerwcu 1 223) sztuk motocykla S 1000 RR – pierwszej supersportowej maszyny BMW Motorrad – co pozwoliło mu zająć drugie miejsce w segmencie supersport wśród sportowych motocykli o pojemności 1 000 cm3.
Zaprezentowany na początku lipca pierwszy rzędowy silnik sześciocylindrowy przeznaczony do motocykli zwiastuje nadejście nowej linii produktów. W przyszłości silnik ten będzie napędzał dwa nowe, luksusowe motocykle turystyczne BMW – modele K 1600 GT oraz K 1600 GLT – które zostaną zaprezentowane szerszej publiczności jesienią 2010 roku. Oba motocykle będą cechowały się innowacyjna technologią, wyjątkową kulturą pracy jednostki napędowej oraz niezwykle niskim zapotrzebowaniem na paliwo.
Sprzedaż BMW Group w okresie do czerwca i w czerwcu 2010
|
W czerwcu 2010 |
W porównaniu z poprzednim rokiem |
Do czerwca 2010 włącznie |
W porównaniu z poprzednim rokiem |
BMW Group |
143,157 |
+12.2% |
696,026 |
+13,1% |
BMW |
119,663 |
+13,7% |
585,755 |
+14,1% |
MINI |
23,202 |
+4,2% |
109,301 |
+7,6% |
Rolls-Royce |
292 |
+450.9% |
970 |
+194.8% |
BMW Motorcycles |
11,584 |
+23,2% |
57,015 |
+21,4% |
2010-07-14