Myjnia i kosmetyki to nieodłączny element życia wszystkich, którym zależy na zadbanym pojeździe. Bez przesady można stwierdzić, że kilka zabiegów u specjalistów zajmujących się kosmetyką samochodową, wystarczy, by maszyna wyglądała jak nowiusieńka z salonu.
Co warto wiedzieć przed wybraniem się do firmy, która odświeży nasze auto?
Lifting różnych maszyn
Na rynku mamy z czego wybrać, zwłaszcza w dużych miastach. Firm zajmujących się liftingiem samochodów jest sporo. Co równie ciekawe, podobny efekt świeżości możemy sprawić innym maszynom – motocyklom, a nawet łodziom, czy helikopterom.
Jak przebierać w ofertach?
Wśród kierowców nie brakuje pasjonatów czystości i elegancji swoich maszyn. W ofertach firm z branży auto detailingu odnajdą się jak ryba w wodzie. Z czego możemy skorzystać?
Zacznijmy od kompletów usług, tzw. pakietów. Inwestycja w pojazd ma zawsze szerszy kontekst, więc ekipa modernizująca pojazd zapyta, czy interesuje nas pojedyncza, doraźna naprawa, czy więcej „zabiegów”. Przy większej liczbie operacji jest większa szansa na indywidualną wycenę liftingu. Inny „pakiet” weźmiemy przy wzmacnianiu kupionego niedawno pojazdu, inny przy renowacji starego auta, a jeszcze inny, gdy szykujemy samochód na sprzedaż i chcemy co nie co na tym uszczknąć.
Jakie usługi?
W ofertach znajdziemy rozmaite propozycje. Od czyszczenia tapicerki (pranie, renowacja skóry), przez zabiegi typowej myjni samochodowej, po tuning lakieru. To powłoka stanowi o pierwszym wrażeniu pojazdu. Decydując się na kosmetykę samochodową mamy do wyboru m. in. korektę i polerowanie lakieru, nakładanie warstwy woskowej lub powłoki ceramicznej. Efekt świeżości a zarazem odporności zyskamy nakładając na szybę powłoki hydrofobowe, „odpychające” wodę z zanieczyszczeniami. Nie będzie też smug i innych plam. Szczegóły usług znajdują się na stronach branżowych, np. na stronie firmy detalblysk.pl
Zabiegi kosmetyki samochodowej dotyczące karoserii mają jeszcze jedno znaczenie. Nie tylko upiększają, ale przede wszystkim – jak przy nakładaniu warstwy ceramicznej – chronią pojazd przed zarysowaniami. A na tym nie koniec – u specjalistów ściągniemy trudne naloty z żywicy, asfaltu, smoły czy kleju. Pozbędziemy się też szpecącej lub niepotrzebnej akurat folii reklamowej, a wraz z nią rys i pomniejszych obtarć.
Trwałość i wykonawstwo
Bez regularnego dbania o pojazd jego upiększanie da nam jedynie powierzchowne i chwilowe efekty. Na usługi z branży auto detailingu decydują się już świadomi, wiedzący czego chcą dla swojej maszyny, kierowcy.
Jak wyglądają przykładowe koszty i czas trwałość proponowanych usług? Nowa powłoka ceramiczna to koszt rzędu 1200 zł, ale już bezbarwna, odporna na rysy, chemię, a nawet promieniowanie UV folia to już wydatek co najmniej 2,5 tys. zł. Obie służą przy normalnej eksploatacji przez około 5 lat.
Krótszą gwarancję otrzymamy na renowację skóry i tapicerki (do roku), czy polerowanie lakieru, co daje mniejszą odporność niż nowa folia. Lakierowanie w kosmetyce samochodowej jest jednak sporo tańsze – to wydatek rzędu 500 zł. „Na zawsze” posłuży nam natomiast przyciemniana szyba. To wydatek rzędu 200-300 zł, zapewniający większą prywatność wewnątrz pojazdu.
52189