Wdrażany przez Suzuki Motor Corporation na całym świecie kompleksowy program szkolenia dla mechaników “Technician of Excellence” ma na celu stałe podnoszenie poziomu kadr zatrudnionych w sieci autoryzowanych stacji dealerskich. W tym roku po raz pierwszy konkurs realizowany jest dla mechaników w Polsce.
Etap eliminacji to bardzo istotna cześć zawodów i czas
intensywnego wertowania literatury fachowej i książek serwisowych.
Polegał on na pisemnej odpowiedzi na zestaw pytań problemowych
zawartych w trzech kursach samokształceniowych, dotyczących
wszystkich podstawowych elementów samochodu. Na potrzeby kursu
przygotowano specjalne podręczniki. Czas na odpowiedź wynosił
kilka tygodni, wolno też było korzystać ze wszelkich dostępnych
pomocy: podręczników szkoleniowych, schematów itp.
Można także było szukać odpowiedzi w samochodach lub korzystać z
rady i pomocy bardziej doświadczonych kolegów. Każdy z
kursów kończył się egzaminem w formie testowej.
Kolejnym etapem były zawody półfinałowe, do których
zakwalifikowało się dwunastu uczestników. Zawody te zostały
przeprowadzone na terenie Suzuki Motor Poland w Warszawie. W ramach
rozgrywki oczekiwał tu na uczestników trudny test, mający na
celu zweryfikowanie zdobytej wiedzy teoretycznej oraz umiejętności
samodzielnego myślenia, a także kilka zadań praktycznych. Tym
razem nie było już możliwości korzystania z książek ani innych
materiałów. Zadania techniczne były tak dobrane, aby
uczestnicy mieli możliwość wykazania się nie tylko wysokimi
kwalifikacjami mechanicznymi, ale również umiejętnościami z
zakresu elektroniki samochodowej czy profesjonalnej diagnostyki.
W ostania sobotę – 4 marca 2006 r., w salonie Suzuki w Dąbrowie
Górniczej odbył się Finał Konkursu Techników i
Mechaników Suzuki. W finale wzięło udział sześciu
najlepszych zawodników, przed którymi postawiono
następujące zadania:
-
Przegląd okresowy samochodu Liana 1.6i, w której
przygotowano kilka nieprzewidzianych usterek. -
Pisemny test teoretyczny.
-
Uruchomienie samochodu Liana 1.6i, w której
występowała usterka natury elektrycznej. -
Odczyt danych z Tech 2, zapis na komputerze i analiza pod
kątem nieprawidłowych informacji – SWIFT 1.3i (wprowadzono
zakłócenie pracy układów).
Po wyrównanej walce, zwycięzcą został pan Maciej
Ruciński z ASO SUZUKI "Gadimex" w Warszawie. Podczas
wręczenia nagród pan Maciej powiedział: Bardzo się cieszę,
że mogłem wziąć udział w tej imprezie. Jej bardzo wysoki poziom
pomógł wyłonić najlepszych z najlepszych. Zainteresowanie
tym konkursem było ogromne nie tylko w moim serwisie, ale i w całej
sieci Suzuki. Szeroko interesowano się wszelkim aspektami konkursu,
pytaniami i zadaniami przedstawionymi uczestnikom do rozwiązaniu.
Trudo jest w tej chwili powiedzieć co sprawiło mi najwięcej
trudności. Z pewnością rutyna, której nabraliśmy podczas
wielu lat pracy w serwisie nie była zbytnio pomocna. Zadania
konkursowe udowodniły, że procedura naprawcza zgodna z zaleceniami
i technologią producenta pozwala na szeroką diagnostykę
uszkodzenia i odnalezienie jej wszelkich możliwych przyczyn.
Natomiast działanie "na skróty" bardzo często
prowadzi do usunięcia usterki, ale nie zawsze eliminuje jej
wszystkie przyczyny.
Zwycięzca będzie reprezentował Suzuki Motor Poland w
Europejskim finale konkursu mechaników w Anglii.
Podczas konkursu obecny był pan Zdzisław Podbielski –
rzeczoznawca samochodowy i dziennikarz motoryzacyjny. Oceniając
zmagania pan Zdzisław powiedział: Konkurs organizowany przez Suzuki
Motor Poland, ma wielkie znaczenie nie tylko dla uczestników i
finalistów ale i dla użytkowników samochodów
tej marki. Klient korzystając z ASO Suzuki ma większa pewność, że
pracownicy serwisu są profesjonalistami i fachowcami. Ten konkurs
wyłonił najlepszych, i mam nadzieję, że wszyscy inni będą brali
z nich przykład. Dzięki takim działaniom marka Suzuki z pewnością
zyska sobie wiele uznania wśród klientów
korzystających ze stacji ASO.
Dla finalistów przewidziano następujące nagrody: miejsce
1 – 3: wycieczka na Paris Motor Show. Wszyscy finaliści otrzymali
pamiątkowe kurtki firmowe oraz dzięki wsparciu firmy Shell kupony
paliwowe i torby podróżne.
Wyniki Finał Konkursu Techników i Mechaników Suzuki
Miejsce |
Finalista |
Dealer |
4 |
Piotr Dębowski |
Max Usługa Olsztyn |
Krzysztof Mazur |
ASO Suzuki Mawro Warszawa |
|
Sławomir Czarnecki |
Yama Bydgoszcz |
|
3 |
Zbigniew Kowalczyk |
Auto Broker Lublin |
2 |
Radosław Prokopiuk |
ASO Marpol Częstochowa |
1 |
Maciej Ruciński |
ASO Gadimex Warszawa |
2006-03-08