W porównaniu do lutego 2019, w zeszłym miesiącu sprzedaż w Europie urosła o 1,9%, a w USA – o 18,2%. To był dobry miesiąc na trzech największych rynkach naszego kontynentu: w Szwecji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
W lutym SUV-y stanowiły aż 69,2% sprzedaży naszej marki, co przekłada się na 27 518 aut. Klienci najczęściej wybierali model XC40, potem XC60. Na podium zmieścił się jeszcze model XC90.
Modele ze zelektryfikowanej gamy Recharge zanotowały wzrost sprzedaży o 88,4% (luty 2020 vs. Luty 2019). Ta gama obejmuje wszystkie modele ładowane z gniazdka. Obecnie są to hybrydy plug-in. Jeszcze w tym roku dołączy do niej model w pełni elektryczny.
W lutym Amerykanie wybierali najczęściej model XC90. Wiceliderem marki za oceanem jest XC60. Wzrost sprzedaży marki o 18,2% częściowo łagodzi skutki zaistniałej sytuacji na rynkach azjatyckich.
Na Europejskie drogi wyjechało 23,442 aut marki Volvo (+1.9 %). Dobre wyniki odnotowano w Szwecji (+5,3%), Niemczech (+20,6%) i Wielkiej Brytanii (+10.8 %). Na pozycji lidera nastąpiła zmiana. Model XC40 wyprzedził popularnością swojego większego brata – XC60.
W Chinach rynek praktycznie zamarł. Wiele salonów było zamkniętych. Spadek sprzedaży w lutym wyniósł 81,5%. W lutym 2019 roku sprzedano w Chinach 6516 aut, w lutym tego roku – 1205.