Kolejnym krokiem w tej podróży będzie ten rok, wraz z wprowadzeniem w pełni elektrycznej Hondy e i zupełnie nowego modelu Jazz z napędem hybrydowym. W 2021 i 2022 r. zostaną wprowadzone cztery kolejne nowe modele, w tym nowy SUV i dodatkowy pojazd elektryczny. Obrandowanie Hondy również ulegnie zmianie, aby odzwierciedlić tę wizję – każdy zelektryfikowany produkt nowej generacji lub innowacje z zakresu zarządzania energią będą oznaczone emblematem „Honda e: TECHNOLOGY”.
Ponadto, zdając sobie sprawę ze znaczenia dla klientów rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych, Honda wprowadzi w tym roku swoje pierwsze komercyjne rozwiązanie do zarządzania energią o nazwie e: PROGRESS. Pozwoli ono klientom skorzystać z najbardziej ekonomicznych taryf energii elektrycznej, jednocześnie optymalizując wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.
W trakcie konferencji prasowej poinformowano też, iż wszystkie przyszłe europejskie modele Hondy będą miały dostęp do intuicyjnych, zaawansowanych systemów łączności.
Nowa Honda Jazz e:HEV
Nowa Honda Jazz zapewnia łatwość prowadzenia, z efektywnymi i szybkimi reakcjami na działania kierowcy, charakterystycznymi dla napędu hybrydowego e:HEV. Ten całkowicie nowy kompaktowy samochód oferuje najbardziej atrakcyjny pakiet rozwiązań w swoim segmencie, łącząc zwiększony komfort jazdy i intuicyjną obsługę, z bezproblemową łącznością i zdalnymi usługami, które płynnie integrują się z codziennymi potrzebami użytkowników. Samochód będzie dostępny w Europie latem 2020 roku.
Aby zwiększyć atrakcyjność modelu, zaproponowano też bardziej surową, przypominającą SUV-a odmianę Jazz Crosstar, skierowaną do osób prowadzących aktywny tryb życia. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki śmiałemu projektowi osłony chłodnicy, czarnym wykończeniom oraz stylowym progom i relingom dachowym. Charakterystyczne dla Crosstara felgi aluminiowe, których ramiona rozszerzają się w kierunku obręczy, potęgują wrażenie stabilności i poprawiają ogólny efekt wizualny.
Zaawansowany hybrydowy układ napędowy e:HEV
Jazz przeznaczony dla klientów z Europy będzie dostępny wyłącznie z zaawansowanym hybrydowym układem napędowym. Noszący nowe oznaczenie e:HEV, całkowicie nowy Jazz został zaprojektowany tak, aby zapewnić wyjątkowe połączenie dobrych osiągów i imponującej sprawności energetycznej, uzupełniając tym wysoki komfort wnętrza i funkcjonalność, z której model słynie w swoim segmencie.
System e:HEV został niedawno opracowany dla Jazza z myślą o zapewnieniu kierowcy przyjemnych wrażeń z jazdy. Składa się z dwóch kompaktowych silników elektrycznych o wysokiej mocy, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym DOHC i-VTEC, baterii litowo-jonowej i innowacyjnej przekładni bezpośredniej oraz jednostki sterującej przepływem mocy, zapewniających wysoki poziom sprawności i płynności pracy.
Łączna moc 109 KM/80 kW pozwala na rozpędzenie samochodu do 100 km/h w 9,4 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 175 km/h. Efektem jest relaksująca, komfortowa podróż zarówno przez tereny miejskie, jak i w czasie szybkiej jazdy autostradowej. Paliwooszczędny system hybrydowy może pochwalić się emisją CO2 od 102 g/km (WLTP) i zużyciem paliwa 4,5 l/100km (WLTP) w modelu standardowym oraz emisją CO2 od 110 g/km (WLTP) i 4,8l/100km (WLTP) w wariancie Crosstar.
Honda zobowiązuje się do wprowadzenia zaawansowanych systemów łączności w europejskiej gamie samochodów
- Wszystkie przyszłe europejskie modele Hondy otrzymają intuicyjną i bezproblemową, zaawansowaną łączność ze światem
- Aplikacja My Honda+ oferuje cały szereg funkcji zapewniających komfort, wygodę i bezpieczeństwo
- Honda Personal Assistant zdolny do kontekstowego rozpoznawania mowy
- Dostępny jest hotspot WiFi, pozwalający na łączność sieciową podczas podróży
- My Honda+, Honda Personal Assistant i funkcje hotspotu WiFi dostępne są w Hondzie e oraz w nowych modelach Jazz i Jazz Crosstar
Honda ogłosiła dzisiaj zamiar wyposażania wszystkich nowych modeli w zaawansowane systemy łączności. Pierwszym przykładem realizacji tej decyzji jest przystosowanie aplikacji My Honda+ i Honda Personal Assistant dla Hondy e oraz dla nowych modeli Jazz i Jazz Crosstar.
Tom Gardner, starszy wiceprezes Honda Motor Europe, powiedział: „Klienci oczekują dziś, że ich pojazd pozwoli im płynnie kontynuować inne życiowe aktywności. Rozwój łączności nowej generacji w firmie Honda jest wyraźnie widoczny dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań, jak Honda Personal Assistant oraz My Honda+. Jesteśmy zdecydowani zwiększać dostępności takich funkcji, aby sprostać oczekiwaniom naszych klientów".
My Honda+
Honda wprowadziła swoją aplikację na smartfony My Honda+, aby zapewnić właścicielom zdalny dostęp do ich samochodów. Usługa oparta na wykorzystaniu smartfonów została przeprojektowana z myślą o prostej, intuicyjnej obsłudze, która zapewnia bezpieczny dostęp do wielu funkcji w samochodzie, w tym dotyczących komfortu i zabezpieczeń.
Aplikacja My Honda+ oferuje kontrolę nad bezpieczeństwem pojazdu, w tym zdalne blokowanie i odblokowywanie zamków. Właściciele samochodów Honda e dodatkowo otrzymają funkcję kluczykacyfrowego, umożliwiającą bezpieczne współdzielenie dostępu do pojazdu z maksymalnie pięcioma innymi użytkownikami. Kluczyk cyfrowy działa przez połączenie Bluetooth i umożliwia właścicielom zdalne zamykanie okien i otwieranie pokrywy portu ładowania, a także blokowanie i odblokowywanie drzwi pojazdu.
W przypadku awarii pojazdu, aplikacja My Honda+ umożliwi skorzystanie z pomocy drogowej Honda Assistance. Pozwala to użytkownikowi na bezpośrednie skontaktowanie się z serwisem pomocy drogowej, z którego usług korzysta i na automatyczne udostępnienie danych o lokalizacji pojazdu (GPS). Aplikacja umożliwia również monitorowanie lokalizacji i śledzenie położenia samochodu przez GPS. Inteligentne śledzenie lokalizacji może być aktywowane w celu ostrzeżenia właściciela w przypadku naruszenia przez pojazd wcześniej ustalonej strefy poruszania się, a także w celu dalszego wzmocnienia bezpieczeństwa pojazdu w przypadku aktywacji alarmu w samochodzie, poprzez powiadomienie wysyłane do aplikacji w smartfonie.
W celu zwiększenia bezpieczeństwa wszystkie pojazdy są standardowo wyposażone w system E-Call służący do wezwania pomocy drogowej. W przypadku sytuacji krytycznej, gdy aktywowany zostanie system poduszek powietrznych, najważniejsze informacje o samochodzie oraz jego aktualna lokalizacja zostaną automatycznie udostępnione odpowiednim służbom ratunkowym.
Funkcje dbające o wygodę korzystania z samochodu obejmują możliwość wysyłania informacji o podróży, takich jak punkt docelowy i interesujące miejsca na trasie, z aplikacji My Honda+ do systemu nawigacji w samochodzie. W Hondzie e, system nawigacyjny korzysta również z danych monitora zasięgu sprawdzającego poziom naładowania akumulatora i uwzględnia lokalizacje punktów ładowania, gdy planowana jest podróż na odległość przekraczającą aktualny zasięg samochodu.
Aplikacja ta zapewnia również właścicielom Hondy e dostęp do funkcji specyficznych dla pojazdów elektrycznych. Należy do nich zdalna kontrola ładowania akumulatora oraz możliwość programowania ładowania. Dzięki tym funkcjom kierowca może monitorować aktualny stan naładowania akumulatorów i zdalnie rozpocząć lub wstrzymać ładowanie. Funkcja kalendarza ładowania umożliwia ustawienie czasu ładowania według dobowego harmonogramu, dzięki czemu ładowanie odbywa się wtedy, gdy dostępne są najbardziej korzystne ceny energii elektrycznej. Właściciele Hondy e mogą również uzyskać zdalny dostęp do systemu klimatyzacji samochodu i ustawić temperaturę na niższą lub wyższą jeszcze przed rozpoczęciem korzystania z samochodu.
Honda Personal Assistant oparty o sztuczną inteligencję
Funkcje informacyjno-rozrywkowe i łącznościowe w Hondach e i Jazz mogą być aktywowane za pomocą poleceń głosowych, za pośrednictwem rozwiązania Honda Personal Assistant*. Znany z Hondy e, Honda Personal Assistant, teraz dostępny w całkowicie nowym Jazzie, korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji (AI) i jest zdolny do naturalnego rozumienia komend przekazywanych w formie prostych konwersacji i do kontekstowego rozpoznawania mowy, dzięki czemu może ułatwiać dostęp do wielu usług online.
Honda Personal Assistant reaguje poprawnie na polecenia o poziomie złożoności wykraczającym poza możliwości innych wirtualnych asystentów aktywowanych głosem. Potrafi on zrozumieć wiele poleceń jednocześnie, co pozwala na uzyskanie dokładniejszych odpowiedzi na konkretne zapytania. Właściciel może zapytać na przykład: "OK Honda, znajdź mi czynną w tej chwili włoską restaurację z darmowym parkingiem i WiFi.”* Honda Personal Assistant lokalizuje odpowiednie opcje i prezentuje je na ekranie dotykowym, przed wytyczeniem optymalnej trasy do wybranej lokalizacji i wyświetleniem jej na ekranie nawigacji.
Nowa intuicyjna łączność
Honda Personal Assistant to tylko jeden z atutów przeprojektowanych systemów informacyjno-rozrywkowych Hondy. Obydwa modele otrzymały łatwy w obsłudze ekran dotykowy LCD, minimalizujący rozproszenie uwagi kierowcy. Uproszczenie menu nawigacji w Jazzie skróciło czas obsługi najczęściej używanych elementów sterujących o 58% w porównaniu z poprzednim modelem, co zapewnia bezpieczniejszą obsługę. Honda przywróciła też mechaniczne sterowanie kluczowymi funkcjami, z ergonomicznymi pokrętłami do regulacji zakresu ogrzewania i wentylacji.
Interfejs kontaktu kierowcy z systemem wykorzystuje styl graficzny znany ze smartfonów, z przesuwnymi ikonami, umożliwiającymi przeglądanie ostatnio używanych aplikacji i list mediów. Wyświetlacze można skonfigurować tak, aby spełniały wszelkie wymagania kierowcy, włączając w to konfigurowalne skróty do często używanych funkcji i źródeł dźwięku.
Podwójne ultra-szerokie, 12,3-calowe ekrany dotykowe LCD w Hondzie e pozwalają na prostą wymianę treści, dzięki czemu kierowca może korzystać z różnych informacji na dwóch wyświetlaczach jednocześnie. Funkcja ta umożliwia pasażerowi przesuwanie takich treści, jak wskazówki nawigacyjne na ekran kierowcy. Odpowiednia konfiguracja obu ekranów umożliwia wyświetlanie dwóch aplikacji obok siebie, więc kierowca i pasażer mogą niezależnie wybierać i wyświetlać osobne aplikacje. Na przykład, gdy kierowca korzysta z mapy nawigacji, pasażer z przodu może na swoim ekranie przeglądać listę odtwarzanych utworów muzycznych.
Zewnętrzne usługi informacyjno-rozrywkowe i aplikacje, w tym prognozy pogody, lokalizacja parkingów, muzyka, nawigacja, wyszukiwanie lokalizacji i usługi telefonicznych, są również dostępne za pośrednictwem ekranu dotykowego lub są aktywowane głosowo. Kompleksowy zestaw pokładowych aplikacji można uzupełnić poprzez podłączenie własnego smartfona za pośrednictwem zainstalowanych aplikacji Apple CarPlay lub Android Auto. Apple CarPlay po raz pierwszy będzie łączyć się ze smartfonem bezprzewodowo.
Zarówno Honda e, jak i Jazz dysponują również hotspotami WiFi, umożliwiając pasażerom dostęp do Internetu. W przypadku Hondy e, podczas ładowania akumulatora, pasażerowie mogą oglądać materiały video na jednym z ekranów, podczas gdy drugi ekran pokazuje stan ładowania.
Aby właściciel mógł czerpać przyjemność z posiadania samochodu bez zbędnych stresów, Honda będzie na bieżąco, bezprzewodowo dostarczała aktualizacje, gwarantując w ten sposób, że funkcje i aplikacje używane w samochodzie korzystają z najnowszych dostępnych ulepszeń i nowych możliwości. Instrukcja obsługi jest również łatwo dostępna za pośrednictwem systemu informacyjno-rozrywkowego, a Honda Personal Assistant jest zawsze gotów do odnalezienia i wyświetlenia odpowiedniej strony i odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące pojazdu.
Honda e
Honda e, która w Europie będzie dostępna już latem, została zaprojektowana bez kompromisów, z naciskiem na funkcjonalność i użyteczność. Honda e cechuje się nowoczesną elegancją. Od charakterystycznego wzoru przednich i tylnych świateł LED, przez stylową przezroczystą osłonę portu ładowania, po czyste linie i gładko ukształtowane powierzchnie poprawiające sprawność aerodynamiczną i wyrafinowane detale, Honda e od podstaw definiuje tożsamość małego pojazdu marki, dostosowanego do nowej ery mobilności w mieście.
Nawiązując do prostej i czystej stylizacji nadwozia, we wnętrzu wykorzystano subtelne, nowoczesne materiały, by stworzyć relaksującą atmosferę salonu, która natychmiast izoluje kierowcę i pasażerów od zgiełku codziennego życia.
Duży rozstaw osi pozwolił uzyskać wnętrze o rozmiarach typowych dla samochodów o segment większych, a jednolita płaska podłoga i brak podwyższonych progów drzwiowych dodatkowo wzmacniają ten efekt.
Zupełnie nowa platforma dla samochodów elektrycznych została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu przyjemnej i bezproblemowej jazdy przy napędzie elektrycznym, ze szczególnym uwzględnieniem wyjątkowych właściwości jezdnych w środowisku miejskim. Mocny silnik elektryczny, kompaktowe proporcje, promień skrętu wynoszący 4,3 m, rozkład masy 50:50 i nisko położony środek ciężkości dodają temu samochodowi sportowego charakteru.
Rezultatem jest cicha, płynna i przyjemna jazda, z dostępnym natychmiast przyspieszeniem, ułatwiającym poruszanie się po zatłoczonych ulicach. Zaawansowany elektryczny układ napędowy wykorzystuje sprawdzone rozwiązania Hondy, z możliwością szybkiego ładowania, aby sprostać wymogom codziennych dojazdów. Wysokowydajny akumulator 35,5 kWh zapewnia zasięg do 222 km (WLTP) i ładowanie do 80% w zaledwie 30 minut przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki.
Honda wprowadza „e:PROGRESS” – pierwszą komercyjną usługę zarządzania energią z elastyczną taryfą opłat dla właścicieli samochodów elektrycznych
- Usługa oferowana będzie pod nową marką „e:PROGRESS”
- e:PROGRESS umożliwia właścicielom pojazdów elektrycznych ładowanie samochodu przy optymalnym wykorzystaniu energii odnawialnej i w najbardziej opłacalnym czasie
e:PROGRESS zaoferuje inteligentną ładowarkę, inteligentną taryfę i inteligentny system kontroli ładowania, aby zapewnić optymalne ładowanie akumulatorów w samochodach swoich użytkowników. Więcej o tej usłudze można przeczytać tutaj.
Cały zapis konferencji można zobaczyć – klikając w ten link: https://hondanews.eu/pl/pl/cars/media/videos/201934/honda-press-conference-march-2020-english.