Stefan Krause, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing stwierdził: „Rynek reaguje na fakt, że dzięki naszej filozofii EfficientDynamics pozostawiliśmy konkurencję daleko w tyle. Oferujemy naszym klientom czystą radość z jazdy przy jednoczesnej optymalizacji mocy i zużycia. To się opłaca. Dlatego jestem pewien, że osiągniemy w tym roku nasz cel sprzedaży, czyli wzrost rzędu wyższej jednocyfrowej wartości procentowej.”

W samej tylko Europie w analizowanym miesiącu sprzedano łącznie 25.295 samochodów o emisji CO2 nieprzekraczającej 140 g/km. Stanowi to 33% łącznej europejskiej sprzedaży samochodów BMW Group we wrześniu. W ciągu czwartego kwartału udział ten wzrośnie do ok. 40%. Łącznie BMW Group oferuje obecnie 20 modeli o emisji maksymalnie 140 gramów CO2 na kilometr.

Od początku roku do września włącznie, a tym samym na zakończenie trzeciego kwartału, BMW Group przekazała klientom na całym świecie 1.094.849 samochodów. Oznacza to wzrost sprzedaży o 73.299 samochodów lub o 7,2% w stosunku do tego samego miesiąca roku ubiegłego (1.021.550).

W przypadku marki BMW liczba aut sprzedanych we wrześniu wzrosła o 3,5% do 118.027 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 113.986). Od początku roku do końca września dealerzy BMW sprzedali o 6,3% samochodów więcej (929.379/w roku ubiegłym 874.223).

MINI odnotowało najwyższy wynik miesiąca.
Sprzedaż marki MINI nadal rozwija się nadzwyczaj zadowalająco. We wrześniu 2007 r. sprzedano 23.805 egzemplarzy MINI.
W porównaniu z odpowiednim miesiącem roku ubiegłego (18.141) oznacza to wzrost o 31,2%. Jeszcze nigdy od chwili wprowadzenia na rynek tego najbardziej popularnego małego samochodu klasy premium na świecie latem 2001 roku w jednym miesiącu nie sprzedano tylu MINI, co we wrześniu 2007 r. Liczba aut MINI sprzedanych od początku roku do końca września wzrosła o 12,3% do 164.891 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 146.852). Celem przedsiębiorstwa na cały rok jest przekroczenie liczby 220.000 sprzedanych MINI.

Phantom Drophead Coupé napędza sprzedaż Rolls-Royce’a.
W przypadku marki Rolls-Royce liczba aut sprzedanych we wrześniu wzrosła o 60,0% do 120 (w roku ubiegłym: 75). Nowy kabriolet Phantom Drophead Coupé jest w sprzedaży od lipca tego roku. We wrześniu już 49 klientów odebrało ten nowy model Rolls-Royce’a. Do września włącznie sprzedaż Rolls-Royce’a wyniosła 579 egzemplarzy, co przekracza wartość ubiegłoroczną (475 egzemplarzy) o 21,9%.

Sprzedaż motocykli we wrześniu 2007 wyniosła 7.661 sztuk (w roku ubiegłym: 7.926 / –3,3%). Do września włącznie liczba sprzedanych motocykli BMW wzrosła o 4,3% do 82.779 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 79.333).

Sprzedaż BMW Group we wrześniu i od początku roku do końca września 2007 r.

We wrześniu 2007

W stosunku do roku ubiegłego

Do września 2007 włącznie

W stosunku do roku ubiegłego

Samochody BMW Group

141.952

+ 7,4%

1.094.849

+ 7,2%

BMW

118.027

+ 3,5%

929.379

+ 6,3%

MINI

23.805

+ 31,2%

 164.891

 + 12,3%

Rolls-Royce

 120 

+ 60,0%

579

 + 21,9%

Motocykle BMW

7.661

 – 3,3%

82.779

 + 4,3%