FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
37 Rajd Nowej Zelandii 2007.Tylko 0,3 sekundy różnicy na mecie!
Autor: PM  Dodano: 2007-09-03
Wyświetlono: 3852 razy
37 Rajd Nowej Zelandii 2007.Tylko 0,3 sekundy różnicy na mecie!
Sébastien Loeb, Daniel Elena i ich Citroën C4 WRC po niespotykanie zaciętym trzydniowym pojedynku dotarli do mety 37 Rajdu Nowej Zelandii, tracąc zaledwie 0,3 sekundy do zwycięzcy. Załoga Dani Sordo i Marc Martí, startująca drugim samochodem zespołu Citroën Sport, po rozważnej jeździe, nastawionej na zdobywanie doświadczenia, zajęła 6 miejsce.

Scenerią ostatniego etapu rajdu był malowniczy region Raglan, leżący na wybrzeżu Morza Tasmana. Etap składał się z dwóch przejazdów pętli obejmującej trzy odcinki specjalne, w tym słynny Whaanga Coast, i z końcowego superoesu. Walka była tak wyrównana, że oesy pętli (93 km jazdy na czas) nie wyłoniły zwycięzcy. Zadecydować miał krótki, nieco ponad 3-kilometrowy superoes.

PadajÄ…cy w nocy deszcz, możliwość szybkiego wysychania trasy, a z drugiej strony prawdopodobieÅ„stwo kolejnej ulewy, zapowiadanej przez meteorologów z Météo France Sports – jednego z partnerów technicznych Citroën Sport – sprawiÅ‚y, że wybór opon na niedzielnych serwisach staÅ‚ siÄ™ dramatycznÄ… loteriÄ…. ZaÅ‚oga Citroëna, wyposażona w miÄ™kkie opony BFGoodrich, takie same, jak w samochodzie Marcusa Grönholma, ruszyÅ‚a do walki prowadzÄ…c zaledwie o 1,7 s.

Gdy Sébastien i Daniel dotarli do wysuniÄ™tego serwisu w Raglan, na koÅ„cu pierwszej pÄ™tli, ich przewaga wzrosÅ‚a do 2,9 s. „ZaczÄ…Å‚em dzisiaj nie najlepiej” – komentowaÅ‚ Loeb.- „Na pierwszym odcinku (OS12), nie majÄ…c przyczepnoÅ›ci, nie znalazÅ‚em dobrego rytmu. Marcus wyszedÅ‚ na prowadzenie o 0,1 sekundy. Później byÅ‚o lepiej; bardzo siÄ™ staraÅ‚em. KorzystaÅ‚em z wielkiej skutecznoÅ›ci Citroëna C4 WRC w agresywnym ataku. WygraÅ‚em dwa kolejne oesy (13 i 14) i odzyskaÅ‚em pozycjÄ™ lidera. Jednak niecaÅ‚e 3 sekundy różnicy zapowiadaÅ‚y ostrÄ… walkÄ™ w koÅ„cówce.”

Prognoza ta okazaÅ‚a siÄ™ tym prawdziwsza, że na ostatnich odcinkach wróciÅ‚ dylemat doboru ogumienia. Zespół Citroëna zdecydowaÅ‚ siÄ™ na opony nieco twardsze niż główny konkurent. Sébastien przystÄ…piÅ‚ do ostatniej, popoÅ‚udniowej rozgrywki z wahaniem pomiÄ™dzy chÄ™ciÄ… utrzymania przewagi a Å›wiadomoÅ›ciÄ…, że nie może pozwolić sobie na bÅ‚Ä…d. „Kilka razy odbieraliÅ›my sobie prowadzenie. Walka z Marcusem byÅ‚a niezwykle wyrównana, ale na mecie każdego odcinka nasza przewaga topniaÅ‚a” – opowiada Loeb.- „Dwa razy gdy ruszaÅ‚em z linii startu, zaczynaÅ‚o padać… – takie wÅ‚aÅ›nie sÄ… rajdy. NaprawdÄ™ staraÅ‚em siÄ™ atakować na sto procent możliwoÅ›ci, a równoczeÅ›nie wiedziaÅ‚em, że osiem punktów do klasyfikacji kierowców za drugie miejsce jest o wiele lepsze niż zero, gdybyÅ›my wypadli z trasy.”

StojÄ…c na starcie koÅ„czÄ…cego rajd superoesu Loeb nie byÅ‚ już liderem: traciÅ‚ siedem dziesiÄ…tych sekundy. Na oczach caÅ‚ego swojego zespoÅ‚u, oglÄ…dajÄ…cego te zmagania z wstrzymanym oddechem, Sébastien i Daniel zaliczyli swoim C4 perfekcyjny przejazd, lepszy od rywala o 0,4 s. Ale nie o 0,7s.… – odrobili wiÄ™c tylko część straty. „Cztery dziesiÄ…te! Do zwyciÄ™stwa zabrakÅ‚o nam kolejnych czterech. Co za dramat! PocieszajÄ…ce jest to, że przez caÅ‚y rajd walczyliÅ›my o pierwsze miejsce i byliÅ›my tuż-tuż. To nas bardzo motywuje przed pozostaÅ‚ymi rajdami sezonu.”

„WiedzieliÅ›my, że w teorii czeka nas trudny rajd” - analizuje Guy Fréquelin.- „Rok temu Sébastien i Daniel przejechali tylko zapoznanie, kilka nowych odcinków mieli wiÄ™c poznać dopiero w walce. Nasze C4 byÅ‚y w tym terenie po raz pierwszy, a Dani miaÅ‚ za sobÄ… tylko jednÄ… edycjÄ™. ByliÅ›my przygotowani na wyczerpujÄ…cy weekend – jednak to, co siÄ™ dziaÅ‚o, przekroczyÅ‚o nasze wyobrażenia. Każdego z tych trzech dni decydujÄ…ce znaczenie miaÅ‚ dobór opon. DziÄ™ki pracy caÅ‚ego zespoÅ‚u Citroën Sport i niezawodnemu wsparciu naszego partnera – firmy BFGoodrich – konsekwentnie wybieraliÅ›my opony nieco inne niż nasi przeciwnicy. Kilka razy przyniosÅ‚o nam to korzyÅ›ci. Sébastien i Daniel zaliczyli piÄ™kny start. Do wygranej zabrakÅ‚o kilku dziesiÄ…tych sekundy i odrobiny szczęścia, bo na dwóch oesach pod koniec rajdu (OS15 i 16) nasza zaÅ‚oga jako jedyna startowaÅ‚a w deszczu. Dani Sordo doskonaliÅ‚ swoje umiejÄ™tnoÅ›ci w tym szybkim i wymagajÄ…cym doÅ›wiadczenia terenie. Wyraźnie pogÅ‚Ä™biÅ‚ znajomość samochodu i jego ustawieÅ„, co bÄ™dzie procentowaÅ‚o w przyszÅ‚oÅ›ci.”

Rajd w liczbach

Miejsca Citroënów C4 WRC i strata do lidera na kolejnych odcinkach specjalnych.

Etap 1

Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo / Marc Martí
OS1: Pirongia West 1 (18,31 km) 2 / + 7,2 s 6 /+ 25,6 s
OS2: Waitomo 1 (43,88 km) 2 / + 7,6 s 6 / + 34 s
OS3: Pirongia West 2 (18,31 km) 1 5 / + 15,2 s
OS4: Waitomo 2 (43,88 km) 1 4 / + 17,8 s
OS5: Superoes Mystery Creek 1 (3,14 km) 2 / + 1 s 6 / + 3,7 s

Etap 2

Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo / Marc Martí
OS6: Port Waikato (17,22 km) 1 6 / + 11,3 s
OS7: Possum (13,88 km) 4 / + 5 s 6 / + 10,2 s
OS8: Franklin (31,58 km) 1 6 / + 27,4 s
OS9: Superoes Mystery Creek 2 (3,14 km) 2 / + 0,4 s 6 / + 2,7 s
OS10: Te Akau South (31,92 km) 1 6 / + 15,5 s
OS11: Te Akau North (32,36 km) 1 6 / + 27,2 s

Etap 3

Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo / Marc Martí
OS12: Maungatawhiri 1 (5,35 km) 2 / + 1,8 s 10 / + 7,5 s
OS13: Te Hutewai 1 (11,23 km) 1 7 / + 9,4 s
OS14: Whaanga Coast 1 (29,82 km) 1 8 / + 24,9 s
OS15: Maungatawhiri 2 (5,35 km) 2 / + 0,6 s 7 / + 1,6 s
OS16: Te Hutewai 2 (11,23 km) 2 / + 2,1 s 6 / + 4,1 s
OS17: Whaanga Coast 2 (29,82 km) 2 / + 0,9 s 6 / + 7,4 s
OS18: Superoes Mystery Creek 3 (3,14 km) 1 6 / + 2,8 s





Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:

Etap 1: OS1 i OS2: Marcus Grönholm (Ford Focus); OS 3 i OS 4: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS5: Chris Atkinson (Subaru Impreza);

Etap 2: OS6: S. Loeb; OS7: M. Grönholm; OS8: S. Loeb; OS9: M. Grönholm; OS10 i OS11: S. Loeb.

Etap 3: OS 12: M. Grönholm; OS13 i OS14: S. Loeb; OS 15, 16 i 17: M. Grönholm; 18: S. Loeb.

Najskuteczniejsi:
S. Loeb, 9 najlepszych czasów; M. Grönholm, 8; C. Atkinson, 1.

Kolejni liderzy rajdu:
OS1 do OS10: M. Grönholm; OS11: S. Loeb; OS12: M. Grönholm; ES13 do ES16: S. Loeb; ES17 do ES18: M. Grönholm.

Klasyfikacja końcowa 37 Rajdu Nowej Zelandii *

1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3 h 52 min 53,9 s
2. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 0,3 s
3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1 min 42,8 s
4. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 2 min 32,3 s
5. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 2 min 36,9 s
6. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 3 min 42 s
7. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 3 min 54,7 s
8. U. Aava/K. Sikk (Mitsubishi Lancer) + 9 min 16,3 s
9. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 9 min 54,6 s
10. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 10 min 19,9 s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 11/16:*
1. Ford, 159 punktów; 2. Citroën Total, 113 pkt; 3. Subaru, 60 pkt; 4. Stobart, 55 pkt; 5. OMV Kronos Citroën, 35 pkt; 6. Munchis, 6 pkt.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 11/16:*
1. M. Grönholm, 90 punktów; 2. S. Loeb, 80 pkt; 3. M. Hirvonen, 69 pkt; 4. D. Sordo, 31 pkt; 5. P. Solberg, 31 pkt; 6. H. Solberg, 28 pkt; 7. C. Atkinson, 25 pkt; 8. JM. Latvala, 17 pkt; 9. T. Gardemeister, 10 pkt; 10. M. Stohl, 9 pkt; 11. D. Carlsson, 9 pkt; 12. J. Kopecky, 8 pkt; 13. F. Duval, 8 pkt; 14. G. Galli, 5 pkt; 15. X. Pons, 3 pkt; 16. U. Aava, 3 pkt; 17. M. Wilson, J. Hanninen i M. Östberg, 1pkt.

* Klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA.


Źródło: Citroen, Informacja Mototarget

 PisaliÅ›my również
» XII Zlot Zabytkowych Citroenów
» Nowy Citroen C4 bÄ™dzie jeździÅ‚ na prÄ…d
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted.