6. miejsce Daniego Sordo w Rajdzie Szwecji
|
Autor: PM Dodano: 2008-02-12
Wyświetlono: 3743 razy
|
W zakoÅ„czonej dzisiaj w Szwecji drugiej rundzie Rajdowych Mistrzostw Åšwiata 2008, Dani Sordo i Marc MartÃ, jadÄ…cy Citroënem C4 WRC, zajÄ™li szóste miejsce. Zdobyli tym samym 4 punkty dla Citroëna w kategorii konstruktorów.
|
|
W regionie Värmland, gdzie rozgrywany był rajd, nietypowo wysokie jak na tę porę roku temperatury pozbawiły trasę pokrywy śnieżnej. Cienka warstwa lodu na drogach, rozrywana okolcowanymi oponami, wytrzymywała najwyżej kilka pierwszych przejazdów. W tych warunkach nawierzchnia odcinków specjalnych zmieniła się w śliską i niestabilną mieszaninę błota i kawałków lodu. Rajd Szwecji, z reguły wymieniany przez kierowców jako ich ulubiona runda, tym razem okazał się wymagającą próbą.
Sébastien Loeb i Daniel Elena na czwartym odcinku specjalnym opuścili trasę i wycofali się z rajdu.
„Trudno mówić o przyjemnoÅ›ci; jazda polegaÅ‚a na wypatrywaniu kolejnych puÅ‚apek, których byÅ‚o wiÄ™cej niż zwykle” – komentowaÅ‚ Dani Sordo.- „Próby przewidywania, jaka bÄ™dzie nawierzchnia na odcinku, nie zdaÅ‚y siÄ™ na nic. W trzecim etapie na sześć przewidzianych oesów wiÄ™cej byÅ‚o fragmentów odsÅ‚oniÄ™tej ziemi niż lodu.”
„Jestem jednak zadowolony z naszej jazdy” – mówiÅ‚ Dani. „Wymiana silnika przed rajdem kosztowaÅ‚a nas pięć minut kary, wiÄ™c na starcie do pierwszego odcinka byliÅ›my daleko za konkurentami. W tej sytuacji staraÅ‚em siÄ™ najpierw rozgrzać, nabrać wiary w siebie, a dopiero później stopniowo podnosić tempo. MiaÅ‚em lepsze notatki niż rok temu i ogólnie czujÄ™ siÄ™ na tych trasach coraz pewniej. Na pewno trochÄ™ pomógÅ‚ mi również brak typowo zimowych warunków. Samochód sprawowaÅ‚ siÄ™ bez zarzutu. ZyskiwaliÅ›my miejsce za miejscem i w ten sposób doszliÅ›my aż do 6 pozycji.
ZdobyÅ‚em kilka punktów dla Citroëna, nabraÅ‚em wiÄ™cej wprawy w jeździe na Å›liskiej nawierzchni. Nasze opony Pirelli Sottozero okazaÅ‚y siÄ™ skuteczne w tak specyficznych warunkach. W sumie to byÅ‚ udany start… ale już niecierpliwie czekam na Meksyk!”
„Bilans na mecie tego rajdu nie jest dla nas zachwycajÄ…cy, ale wynosimy z niego kilka pozytywnych doÅ›wiadczeÅ„” – podsumowuje Olivier Quesnel.- „Przede wszystkim, Citroën C4 WRC okazaÅ‚ siÄ™ konkurencyjny i niezawodny. Dani i Marc dobrze rokujÄ… swoim startem na dalszÄ… część sezonu. Dani nie ma wielkiego doÅ›wiadczenia na Å›liskich trasach, ale pokazaÅ‚, że także na nich robi postÄ™py. Szczególnie zaimponowaÅ‚ nam tym, że kara zupeÅ‚nie go nie zdeprymowaÅ‚a i pojechaÅ‚ tak, jakby walczyÅ‚ o miejsce w czołówce. LiczÄ™ na podobnÄ… postawÄ™ tej zaÅ‚ogi i na kolejne punkty dla zespoÅ‚u w Meksyku i w nastÄ™pnych rundach sezonu. Wypadek Sébastiena i Daniela to kolejny dowód na to, że w sporcie samochodowym nic nie jest z góry rozstrzygniÄ™te, a doza niepewnoÅ›ci zawsze jest wielka. WierzÄ™, że nasze zaÅ‚ogi i caÅ‚y zespół Citroën Sport szybko naprawiÄ… tÄ™ sytuacjÄ™.”
„JeÅ›li chodzi o zaÅ‚ogi Citroën Sport Technologies, Conrad Rautenbach i David Senior jadÄ…cy XsarÄ… WRC zdobywali doÅ›wiadczenia, a Urmo Aava/Kuldar Sikk, debiutujÄ…cy Citroënem C4 WRC, za cel stawiali sobie nie tracić wiÄ™cej niż sekundÄ™ na kilometrze do najszybszych. Wynik 0,8 s. to ich sukces i dobra zapowiedź na przyszÅ‚ość.”
Rajd w liczbach
Miejsca Citroënów C4 WRC i strata do lidera na kolejnych odcinkach specjalnych.
Etap 1
Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo / Marc MartÃ
OS1: Superoes Karlstad 1 (1,90 km) 4 / + 1,1 s 8 / + 3,2 s
OS2: Stensjön 1 (15,50 km) 4 / + 6,7 s 13 / + 19,9 s
OS3: Bjälverud 1 (21,58 km) 3 / + 4,6 s 9 / + 26,5 s
OS4: Mangen 1 (22,09 km) 51 / + 3:53,1 s 7 / + 35,3 s
OS5: Stensjön 2 (15,50 km) - 6 / + 9,2 s
OS6: Bjälverud 2 (21,58 km) - 6 / + 17 s
OS7: Mangen 2 (22,09 km) - 3 / + 7,1 s
OS8: Superoes Karlstad 2 (1,90 km) - 7 / + 3,9 s
Etap 2
Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo /
Marc MartÃ
OS9: Horssjön 1 (14,89 km) 1 2 / + 0,5 s
OS10: Hagfors 1 (20,92 km) 4 / + 4,6 s 1
OS11: Vargåsen 1 (24,63 km) 1 4 / + 10 s
OS12: Horssjön 2 (14,89 km) odwołany odwołany
OS13: Hagfors 2 (20,92 km) - 1
OS14: Vargåsen 2 (24,63 km) - 4 / + 6 s
Etap 3
Dani Sordo /
Marc MartÃ
OS15: Ullen 1 (16,25 km) 6 / + 10,2 s
OS16: Lesjöfors 1 (10,49 km) 7 / + 7,1 s
OS17: Rämmen 1 (21,87 km) 5 / + 12,6 s
OS18: Ullen 2 (16,25 km) odwołany
OS19: Lesjöfors 2 (10,49 km) 3 / + 4,2 s
OS20: Rämmen 2 (21,87 km) 6 / + 13,1 s
Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:
Etap 1: OS1: Petter Solberg (Subaru Impreza); OS2, 3, 4, 5, 6, 7 Jari-Matti Latvala (Ford Focus); OS8: Gigi Galli (Ford Focus).
Etap 2: OS9: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS10: Dani Sordo (Citroën C4 WRC); OS11: S. Loeb; – OS12: odwoÅ‚any; OS13: D. Sordo; OS14: Mikko Hirvonen (Ford Focus).
Etap 3: OS15, 16 i 17: Henning Solberg (Ford Focus); OS18: odwołany; OS19 i 20: H. Solberg.
Najskuteczniejsi: JM. Latvala, 6 najlepszych czasów; H. Solberg 5; D. Sordo i S. Loeb 2; P. Solberg G. Galli i M. Hirvonen po 1.
Kolejni liderzy rajdu: OS1: P. Solberg; OS2 do OS20: JM. Latvala.
Klasyfikacja końcowa na mecie 57 Rajdu Szwecji*
1. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) 2 h 46 min 41,2 s
2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 58,3 s
3. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 2 min 23,2 s
4. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2 min 59,4 s
5. A. Mikkelsen/O. Floene (Ford Focus) + 5 min 46 s
6. D. Sordo/M. Martà (Citroën C4) + 7 min 13,1 s
7. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 10 min 35,3 s
8. J. Hänninen/M. Markkula (Mitsubishi Lancer) + 12 min 27,5 s
9. M. Østberg/OK. Unnerud (Subaru Impreza) + 13 min 28,5 s
10. J. Ketomaa/M. Teiskonen (Subaru Impreza) + 13 min 50,7 s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 2/15:*
1. Ford 26 punktów; 2. Subaru, 16 pkt; 3. Stobart, 16 pkt; 4. Citroën Total 15 pkt; 5. Suzuki 5 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 2/15:*
1. M. Hirvonen, 16 punktów; 2. S. Loeb, 10 pkt; 3. JM Latvala, 10 pkt; 4. P. Solberg, 9 pkt; 5. G. Galli, 9 pkt; 6. C. Atkinson, 6 pkt; 7. F. Duval, 5 pkt; 8. A. Mikkelsen, 4 pkt; 9. D. Sordo, 3 pkt; 10. JM. Cuoq, 2 pkt; 11. T. Gardemeister, 2 pkt; 12. PG. Andersson, 1 pkt; 13 J. Hänninen, 1 pkt.
* Klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|