Wszystkie z wymienionych wyżej modeli opracowano jeszcze przed poÅ‚Ä…czeniem obu przedsiÄ™biorstw. Na mocy parafowanej umowy, nosiÅ‚y na osÅ‚onach chÅ‚odnic oznaczenia obu marek. Sprawdzona technika Laurin&Klement znalazÅ‚a wsparcie silnego partnera w zakresie organizacji produkcji (zwÅ‚aszcza w kierunku unifikacji podzespoÅ‚ów i części w caÅ‚ej gamie modelowej) oraz procesu sprzedaży i rynków zbytu. Po wyprodukowaniu okoÅ‚o dwustu egzemplarzy modelu 115 w sezonie 1927 zaprezentowano jego nastÄ™pcÄ™, niosÄ…cego oznaczenie 125. Do sprawdzonej konstrukcji zasadniczej wprowadzono szereg zmian uÅ‚atwiajÄ…cych z jednej strony produkcjÄ™, z drugiej – walory użytkowe i trwaÅ‚ość pojazdu.
Nieznaczne zmniejszenie wymiarów zewnÄ™trznych „szybkiego, użytkowego modelu”, jak przedstawiano go w materiaÅ‚ach reklamowych oraz redukcja Å‚adownoÅ›ci (do 1000-1250 kg, zależnie od wersji), zostaÅ‚y wynagrodzone pozostaÅ‚ymi innowacjami. Stosowany dotÄ…d ukÅ‚ad hamulcowy wyÅ‚Ä…cznie osi tylnej zastÄ…piono znacznie bardziej wydajniejszymi hamulcami bÄ™bnowymi wszystkich kóÅ‚, wprowadzono lżejsze koÅ‚a z innowacyjnym, wysokociÅ›nieniowym ogumieniem, zwiÄ™kszono rozstaw osi i usuniÄ™to wszelkie technologiczne zawiÅ‚oÅ›ci i przewymiarowania. Podwozie z podstawowÄ… w ofercie zabudowÄ… skrzyniowÄ… ważyÅ‚o teraz 1420 kg, zatem 280 kg mniej od poprzednika. Korekty ukÅ‚adu pÄ™dnego zaowocowaÅ‚y prÄ™dkoÅ›ciÄ… maksymalnÄ… 60 km/h wobec 40 km/h osiÄ…ganych wczeÅ›niej, przy zastosowaniu tego samego, 30-konnego silnika o objÄ™toÅ›ci 1.95-litra.
Wskutek rozlegÅ‚ych modyfikacji nie ucierpiaÅ‚a niezawodność pojazdu – staÅ‚o siÄ™ wrÄ™cz przeciwnie. Model 125 staÅ‚ siÄ™ szybko synonimem wÅ‚aÅ›ciwie ulokowanych Å›rodków w optymalne narzÄ™dzie, wspierajÄ…ce bez maÅ‚a każdÄ… przedsiÄ™biorczość. Oprócz bazowego podwozia i skompletowanej odmiany skrzyniowej dostarczano zamkniÄ™te furgony, przeróżne wykonania specjalne (np. pożarnicze i sanitarne), a nawet 10-miejscowe autobusy – i to zarówno otwarte jak i zamkniÄ™te. Przez niepeÅ‚ne trzy sezony zbudowano niewiarygodnÄ… wówczas liczbÄ™ 1650 sztuk wszystkich wariacji modelu 125. Spory udziaÅ‚ miaÅ‚y w niej zamówienia paÅ„stwowe i instytucjonalne, co w żaden sposób nie umniejsza rangi konstrukcji, zważywszy na bogatÄ… ofertÄ™ innych producentów – tak rodzimych jak i zagranicznych. BiorÄ…c pod uwagÄ™ caÅ‚Ä… gamÄ™ produktów marki, skÅ‚adajÄ…cÄ… siÄ™ wówczas z piÄ™ciu typów samochodów osobowych i dwóch użytkowych, zajÄ™cia dla mniej wiÄ™cej 1800 zatrudnionych osób, pracujÄ…cych w systemie dwuzmianowym nie brakowaÅ‚o.
Dane techniczne samochodu Laurin&Klement - ŠKODA 125, nadwozie skrzyniowe, 1927
silnik: czterosuwowy, czterocylindrowy rzędowy,
rozrząd: dolnozaworowy, wal rozrządu napędzany cichobieżną przekładnią
średnica cylindra: 75 mm, skok tłoka: 110 mm, objętość skokowa: 1944 ccm
moc maksymalna: 30 KM
sprzęgło: suche, sterowane mechanicznie
układ kierowniczy: przekładnia śrubowo-kulkowa
ukÅ‚ad hamulcowy: mechaniczny, sterowany ciÄ™gÅ‚ami, bÄ™bny dla wszystkich kóÅ‚, hamulec pomocniczy dziaÅ‚ajÄ…cy na waÅ‚ napÄ™dowy (Å›ciÅ›lej na bÄ™ben umieszczony za przekÅ‚adniÄ…)
zawieszenie przednie: oÅ› sztywna, dwa póÅ‚eliptyczne resory piórowe
zawieszenie tylne: oÅ› sztywna, dwa póÅ‚eliptyczne resory piórowe
koÅ‚a: obrÄ™cze drewniane lub stalowe, ogumienie 30x5”SS ze stalowÄ… linkÄ… w pÅ‚aszczu, tylne bliźniacze
rozstaw osi: 3120 mm
rozstaw kóÅ‚: osi przedniej 1300 mm, osi tylnej 1300 mm
nadwozie: drewniano-stalowe, mocowane na ramie, różne wykonania
masa własna: 1420 kg
maksymalna ładowność: 1250 kg
pojemność zbiornika paliwa: 75 l
prędkość maksymalna: 60 km/h
średnie zużycie paliwa: 11-15l /100km
ilość zbudowanych egzemplarzy: 1650 sztuk w latach 1927-29