Będzie to konstrukcja najnowszej generacji o niezwykłych możliwościach adaptacyjnych, która w założeniach konstruktorskich ma spełniać oczekiwania klientów z segmentu małych samochodów na WSZYSTKICH światowych rynkach.
Zaprezentowany pod nazwą Concept-Global Small na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie, nowy e-kompaktowy pojazd zostanie pokazany w wersji przygotowanej do produkcji seryjnej pod koniec roku, czyli jeszcze przed uruchomieniem samej produkcji, które zaplanowano na początek 2012 roku. Samochód montowany będzie w nowej fabryce Mitsubishi Motors Corporation, która powstaje w Tajlandii. Będzie to trzeci zakład produkcyjny w tym strategicznie ważnym dla firmy MMC kraju.
*Lancer, Outlander, ASX, Delica D:5
Globalny produkt na potrzeby „globalnej wioski”
Nowe Mitsubishi będzie miało status modelu podstawowego na rynkach wschodzących oraz modelu ekonomicznego na rynkach dojrzałych. I jako taki, ów nowy e-kompaktowy pojazd stanowić będzie reakcję firmy MMC na kilka niezaprzeczalnych faktów:
- 80% całkowitej produkcji firmy Mitsubishi Motors trafia na eksport, zatem należy poważnie rozważyć globalizację w handlu i komunikacji, niezależnie od segmentu rynkowego.
- Na rynkach o dużej dynamice wzrostu takich jak rynek Chin, Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) oraz na pozostałych rynkach wschodzących (do 2013 roku 50% wszystkich światowych rynków) firma MMC powinna odpowiedzieć na rosnący popyt na indywidualne rozwiązania transportowe oferując przystępne cenowo, paliwooszczędne i pojemne, acz kompaktowe pojazdy.
- Na dojrzałym rynku japońskim, północnoamerykańskim i europejskim zmniejszanie gabarytów i pojemności oraz wydajność paliwowa to kluczowe czynniki pozwalające spełnić coraz bardziej rygorystyczne normy ekologiczne i jednocześnie wyjść naprzeciw wielostronności w motoryzacji oferując rozsądne produkty w odmienionym segmencie B.
- W obliczu dynamicznie ewoluującego kursu wymiany walut oraz wobec zmiennych cen produktów, a także ze względu na chęć zaoferowania na wszystkich rynkach małych pojazdów, których cena z definicji obłożona jest niską marżą, firma Mitsubishi Motors będzie kontynuować politykę maksymalnej wydajności produkcyjnej opartą na koncepcji globalnego ośrodka produkcyjnego.
“e-“ jak…
Nowy pojazd Global Small powstał w międzynarodowym centrum rozwojowo-badawczym MMC w Okazaki (Japonia) w ciągu niecałych 2 lat. Dzięki swej konstrukcji (a nie doraźnym modyfikacjom) spełnia on wszystkie eco-kompaktowe wymogi:
- ejak efektywność: niezwykle wydajny pojazd e-kompaktowy firmy Mitsubishi Motors łączy zalety małego samochodu (łatwość manewrowania), świetną widoczność mimo obecności pięciu dorosłych osób, które podróżują w komfortowych warunkach, oraz wystarczający przedział bagażowy, co przy tak niewielkich gabarytach (dł. x szer.: 3,74 x 1,68 m) oznacza najbardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni w segmencie B.
- ejak e-konstrukcja: aby uniknąć późniejszych kosztownych modyfikacji konstrukcja, na której oparto ten e-kompaktowy pojazd, została od razu zaprojektowana tak, by w przyszłości odpowiadać wymaganiom docelowej grupy konsumenckiej oraz spełniać przepisy i normy na WSZYSTKICH rynkach od Japonii, przez Amerykę Północną i Europę, aż po rynki wschodzące – tym samym powstał pierwszy taki pojazd w segmencie małych samochodów.
- ejak ekologia:dzięki zabiegom obniżającym masę nowych, benzynowych silników MIVEC o pojemności 1,0 i 1,2 litra, oraz dzięki zastosowaniu ekologicznych rozwiązań technologicznych firmy MMC (funkcja Auto Stop & Go, system odzysku energii kinetycznej hamowania itd. …) i świetnym właściwościom aerodynamicznym (które zdradza choćby pochylona linia dachu), e-kompaktowe Mitsubishi może pochwalić się bardzo rozsądnym zużyciem paliwa oraz poziomem emisji odpowiadającym obecnym rynkowym trendom.
- ejak elektryczny pojazd:uniwersalna architektura Global Small umożliwia również zastosowanie w nowym e-kompaktowym pojeździe w pełni elektrycznego układu napędowego, co stanowi kolejny krok w stronę technologii pro-środowiskowej.
- ejak ekonomia:jak przystało na produkt japoński, Global Small to wyjątkowo solidna i niezawodna konstrukcja, która dodatkowo gwarantuje niskie koszty utrzymania.
- ejak efektywny design:na co dzień mały, niezawodny pojazd świetnie radzi sobie w zakorkowanym mieście i poza nim, a także pozwoli poszaleć na autostradzie (naturalnie bez łamania ograniczeń prędkości), bowiem e-kompaktowe Mitsubishi zaprojektowano w dużej mierze pod kątem praktycznej wydajności. Pojazd wygląda solidnie, oferuje bardzo dobre właściwości aerodynamiczne i z pewnością stanowił będzie sympatyczną ozdobę naszych ulic.
- ejak eksport:wyjątkowy pojazd Global Smallpowstawał będzie w fabryce firmy MMC w strefie przemysłowej Laem Chabang Industrial Estate w tajlandzkiej prowincji Chonburi. Zakładana roczna produkcja wynosić ma 150 000 sztuk (możliwe będzie jej zwiększenie do 200 000 sztuk), a pojazdy eksportowane będą na rynki krajów Stowarzyszenia ASEAN, do Japonii, Azji Północnej, Australazji,Europy, Ameryki Północnej oraz do wielu innych regionów świata.
50 lat po debiucie pierwszego małego samochodu marki Mitsubishi – modelu 500, który pojawił się na rynku w 1960 roku, czyli na początku masowego eksportu japońskich pojazdów – ambitny pojazd e-kompaktowy Mitsubishi Motors otwiera nową kartę w historii firmy MMC...
Pełna informacja prasowa do pobrania w zakładce MEDIA