Ofertę modelu BMW serii 3 Touring otwiera bazowa wersja BMW 316i Touring o mocy 100 kW/136 KM, a zamykać będzie nowa, flagowa odmiana BMW 335i Touring (225 kW/306 KM). Gama silników wzbogaci się o dwa warianty wysokoprężne, między innymi o wydajną wersję BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring. Wiosną 2013 roku w ofercie znajdzie się również nowe BMW serii 3 Touring z inteligentnym napędem na wszystkie koła – początkowo dostępne będzie pięć wariantów napędu xDrive. Jest to kolejny etap modelowej ofensywy w sektorze samochodów z napędem na obie osie. Łącznie oferta BMW serii 3 wzbogaci się o sześć wariantów xDrive, a BMW serii 6 o cztery. Jednocześnie wzrośnie liczba modeli spełniających wymogi normy EU6, która zacznie obowiązywać we wrześniu 2014 roku. Dodatkowo na rynku pojawią się modele w niezwykle bogato wyposażonej wersji Limited Edition Lifestyle, które wiosną 2013 roku poszerzą ofertę BMW serii 1 Coupe oraz Cabrio. Poza tym wszystkie odmiany BMW serii 6, BMW X3 oraz BMW serii 1 w wersji pięcio- i trzydrzwiowej doposażyć będzie można w nową generację systemu nawigacji Professional..
Nowe BMW serii 3 Touring: cztery nowe jednostki napędowe, między innymi wersja BMW 320d EfficientDynamics Edition.
Wiosną 2013 roku oferta nowego modelu BMW serii 3 Touring wzbogaci się o dwie jednostki benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Dla przykładu, nowe BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring, które stanowić ma imponujący kompromis między radością z jazdy a niskim zużyciem paliwa, napędzane będzie czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 120 kW/163 KM. Wynikająca z konstrukcji silnika oszczędność oraz rozwiązania technologiczne z zakresu EfficientDynamics, które we wszystkich modelach serii 3 stanowią element wyposażenia standardowego uzupełniono znakomitymi właściwościami aerodynamicznym. BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring można zamówić z sześciostopniową przekładnią manualną lub ośmiostopniową automatyczną. W obu konfiguracjach pojazd zadowala się średnio 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu testowym EU, emitując przy tym 112 gramów CO2 na kilometr. Niezwykła oszczędność idzie w parze z dynamiką jakiej oczekują nabywcy samochodów marki BMW. BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring potrzebuje zaledwie 8,3 sekundy (8,2 sekundy z przekładnią automatyczną) aby rozpędzić się do 100 km/h.
Drugim nowym wysokoprężnym wariantem jest BMW 325d Touring z czterocylindrowym silnikiem korzystającym z dobrodziejstw technologii BMW TwinPower Turbo. Jednostka ta generuje moc 160 kW/218 KM oraz moment obrotowy o wartości 450 niutonometrów. BMW 325d Touring rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i wykazuje średnie zużycie paliwa w cyklu testowym EU na poziomie 5,1 litra na 100 kilometrów (emisja CO2: 134 g/km). Nowy silnik dostępny będzie jednocześnie w wersji BMW 325d Limuzyna.
Bazowe BMW 316i Touring napędza czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra i mocy 100 kW/136 KM, która wykorzystuje technologię BMW TwinPower Turbo. W wersji podstawowej silnik ten współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną, ale można również zamówić ośmiostopniową przekładnią automatyczną. BMW 316i przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 9,4 sekundy (z przekładnią automatyczną: 9,3 sekundy), a średnie zużycie paliwa w cyklu testowym EU wynosi odpowiednio 5,9 i 6,2 litra na 100 kilometrów. Zależnie od ogumienia pojazd emituje od 138 do 143 gramów CO2 na kilometr. Najbardziej dynamiczną odmianą BMW serii 3 Touring jest BMW 335i Touring, które napędza najmocniejsza rzędowa szóstka z układem turbodoładowania BMW TwinPowerTurbo rozwijająca moc 225 kW/306 KM. Sprint do setki zajmuje jej 5,5 sekundy, a w wersji z ośmiostopniową przekładnią automatyczną 5,2 sekundy. Wyniki te przemawiają same za siebie. Imponująca dynamika robi jeszcze większe wrażenie, gdy przyjrzeć się zużyciu paliwa. Średnio pojazd zadowala się zaledwie 8,1 litra paliwa na 100 kilometrów (automat: 7,6 l/100 km) w cyklu testowym EU, emitując 189 gramów CO2 na kilometr (automat: 177 g/km).
Ofensywa BMW xDrive: pięć wariantów nowego BMW serii 3 Touring z inteligentnym napędem na wszystkie koła.
Od dnia premiery nowe BMW 335i Touring zamawiać można z układem napędowym BMW xDrive, który standardowo dostępny jest w wersjach z ośmiostopniową przekładnią automatyczną i zadebiutuje w czterech innych odmianach nowego BMW serii 3 Touring wyposażonych w ten inteligentny układ napędowy. Czterocylindrowe, benzynowe modele BMW320i xDrive Touring (135 kW/184 KM) i BMW 328i xDrive Touring (180 kW/245 KM) oraz czterocylindrowy diesel BMW 320d xDrive Touring (135 kW/184 KM) zadebiutują na wiosnę 2013 roku. Wszystkie trzy warianty wyposażone będą standardowo w sześciostopniową przekładnię manualną, ale można je będzie również zamówić z ośmiostopniową przekładnią automatyczną. Rozszerzenie oferty w segmencie samochodów z napędem na wszystkie koła obejmie również wprowadzenie BMW 330d xDrive w wersji kombi i sedan, gdzie napęd xDrive współpracuje z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 190 kW/258 KM oraz ośmiostopniową przekładnią automatyczną.
Cztery nowe wersje BMW serii 6 z napędem xDrive zwiększają liczbę odmian z napędem na wszystkie koła w gamie BMW do 74 modeli.
Wiosną 2013 roku wzbogaci się również oferta BMW serii 6 w wersji z napędem xDrive. Na rynku pojawią się BMW 640i xDrive Convertible, BMW 640i xDrive Coupe oraz BMW 640i xDrive Gran Coupe. Wszystkie nowe odmiany zasilane będą przez sześciocylindrową rzędową jednostkę benzynową o mocy 235 kW/320 KM, a BMW 640d xDrive Gran Coupe przez sześciocylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny generujący 230 kW/313 KM mocy. BMW serii 6 z napędem na wszystkie koła wyposażane będą standardowo w ośmiostopniową przekładnię automatyczną. Układ napędowy BMW xDrive poprawia trakcję, stateczność kierunkową oraz kontrolę mocy i momentu w zakrętach. Sterowanie rozdziałem mocy między koła przedniej i tylnej osi odbywa się elektronicznie, a wiosną 2013 roku liczba modeli BMW, które korzystają z dobrodziejstw układu wzrośnie do 74. Układ xDrive dostępny jest w całej gamie modelowej, od kompaktowego BMW serii 1, przez modele serii BMW X, aż po luksusową limuzynę BMW serii 7.
Niższy poziom emisji: 35 modeli marki BMW spełnia już standardowo wymogi normy EU6.
Wiosną 2013 roku zwiększy się również liczba modeli BMW, które standardowo spełniać będą wymagania normy EU6. Zarówno pięcio- jak i trzydrzwiowe wersje BMW114i, BMW 116i oraz BMW 118i zgodne będą z wymogami normy, która ma zacząć obowiązywać w 2014 roku. W gamie modeli BMW serii 3 wersje Touring BMW 316i, BMW 320i xDrive oraz BMW 328i xDrive już spełniają wymagania EU6, a BMW X3 xDrive20i, BMW X3 xDrive28i, BMW Z4 sDrive18i, BMW Z4 sDrive20i oraz BMW Z4 sDrive28i dostępne będą z układami napędowymi odpowiadającymi jej wymogom od wiosny 2013 roku. Tym samym łączna liczba modeli BMW spełniających przepisy normy EU6 wzrośnie do 35.
Nowe BMW Z4 w blokach startowych: Dynamiczny roadster imponuje teraz jeszcze atrakcyjniejszą stylistyką i oryginalnym charakterem.
Dzięki nowym elementom stylistycznym nadwozia, udoskonalonemu projektowi wnętrza, nowym pakietom wyposażenia i nowej bazowej jednostce napędowej, debiutujące wiosną 2013 nowe BMW Z4 stanowić będzie jeszcze atrakcyjniejszą ofertę. Oprócz trzech nowych kolorów karoserii, pojazd zamówić będzie można z nowym, specjalnym pakietem wyposażenia Design Pure Traction. Pełna kontrastów, czarno-pomarańczowa kolorystyka wyraźnie ożywia wnętrze. Pojazd można indywidualnie doposażyć w nowe 17 i 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich oraz pakiet M Sport. Bazową wersję BMW Z4 sDrive18i napędza dwulitrowy silnik z BMW TwinPower Turbo, który generuje do 115 kW/156 KM mocy. Pojazd można wyposażyć w ośmiostopniową przekładnię automatyczną.
Ekskluzywna estetyka: BMW serii 1 Coupe i Cabrio z pakietem Limited Edition Lifestyle.
Wyjątkowa radość z jazdy i niepowtarzalna stylistyka pozwoliły BMW serii 1 Coupe oraz Cabrio zdobyć unikalny status w segmencie kompaktów klasy premium. Wzbogacenie oferty o wersję Limited Edition Lifestyle wiosną 2013 roku w jeszcze większym stopniu podniesie prestiż i indywidualny charakter tych modeli. Harmonijnie dobrany zestaw elementów nadwozia i wnętrza czyni ich estetykę jeszcze bardziej wykwintną. Zamiast lakieru Mineral White nabywca może wybrać metalizowane odcienie Sapphire Black i Space Grey. Jednak niezależnie od wybranej opcji, zmianie nie ulegnie charakterystyczna dla pojazdów marki BMW atrapa chłodnicy, której elementy od frontu wykończono chromem, a po bokach białym lakierem. Inne wyróżniające tą wersję cechy nadwozia to oblamówki okien Chrome Line, dwukolorowe (Ferric Grey), 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich oraz chromowane matowe lub czarne matowe końcówki rury wydechowej (BMW 135i oraz BMW 123d). Kolejnym elementem pakietu Limited Edition Lifestyle w BMW serii 1 Cabrio jest miękki składany dach w srebrnym kolorze.
Elementy pakietu Limited Edition Lifestyle w kabinie pojazdu obejmują brązową, skórzaną tapicerkę foteli Tobacco z kontrastującym białym przeszyciem. Podobnie potraktowano kierownicę, a przednie fotele posiadają system ogrzewania. Ekskluzywny klimat wnętrza uzupełniają eleganckie listwy progowe z logo BMW Limited Edition, drewniane wstawki Fineline Stream, antracytowa podsufitka (BMW 1 coupe) oraz dobrane pod kolor dywaniki podłogowe. Wersję Limited Edition Lifestyle modelu BMW 1 coupe i kabriolet można zamówić ze sportowym pakietem M Sport. Wówczas wewnątrz pojawia się kierownica M obszyta czarną skórą.
Nowa generacja systemu nawigacji Professional dostępna będzie w BMW 6, BMW X3 oraz nowym BMW 1.
Za sprawą niezwykle szybkiego procesora najnowsza wersja systemu nawigacji Professional działa jeszcze sprawniej, posiada funkcję wyświetlania tras alternatywnych i atrakcyjny system animacji trójwymiarowej w wysokiej rozdzielczości dla wszystkich menu. System dostępny będzie wiosną 2013 roku we wszystkich wariantach BMW serii 6, w nowym BMW serii 1 oraz BMW X3. Aby umożliwić kierowcy odtwarzanie ulubionej muzyki dysk twardy powiększono do 20 GB. Nowa generacja nawigacji Professional wyróżnia się również wyjątkową prostotą użytkowania. Intuicyjny system obsługi umożliwia szybkie przełączanie między mapami. Dzięki funkcji podziału ekranu kierowca ma teraz jednocześnie dostęp do asystenta pasa ruchu. Rozbudowano również funkcję widoku 3D w trybie jazdy miejskiej, który obejmuje teraz szczegółowy, realistyczny opis ulic i budynków wyświetlany na ekranie pokładowym. Od wiosny 2013 roku BMW serii 6 dostępne będzie również z wielofunkcyjnym wyświetlaczem zegarów kokpitu, który dostosowuje się do wybranego trybu systemu Driving Experience Control. Czytelny układ graficzny i kolorystyczny pozwala w prosty sposób rozróżniać wyświetlane dane. W trybie COMFORT zobaczymy cztery, klasyczne zegary na czarnym tle, a w trybie ECO PRO obrotomierz zostaje zastąpiony wyświetlaczem pakietu EfficientDynamics, który wskazuje w jakim stopniu styl jazdy kierowcy przekłada się na wydajność. W trybie SPORT na prędkościomierzu wyświetlana jest cyfrowo prędkość jazdy, a po środku obrotomierza pojawia się wskaźnik wybranego przełożenia.
Wiosną 2013 w BMW X3 pojawi się również najnowszy wyświetlacz przezierny BMW Head-Up, który na przedniej szybie w polu widzenia kierowcy pokazywał będzie najważniejsze informacje dotyczące pojazdu. Zaawansowana technologia umożliwia projekcję kolorowych symboli, dzięki czemu na wyświetlaczu mogą pojawiać się między innymi wiernie odwzorowane znaki drogowe. Nowy wyświetlacz BMW Head-Up w BMW X3 dostępny będzie wraz z kolejną nowością – zespołem zegarów wzbogaconym o nowe funkcje. Na zewnątrz wszystkie modele BMW X3 standardowo posiadać będą ozdobną, chromowaną końcówkę rury wydechowej.