Firma Bergé Auto, realizując plan strategiczny, który koncentruje się na kliencie, pracowała od pewnego czasu nad wdrożeniem własnego ekosystemu dystrybucji i mobilności. Zbiega się to z czasem transformacji całej branży i ma stanowić odpowiedź na wyzwania stawiane przez społeczeństwo, dotyczące osiągnięcia zrównoważonej mobilności, lepszej cyfryzacji i większej wydajności energetycznej.
Astara będzie integrować całą gamę produktów i usług związanych z transportem – takie, jak formy własności lub użytkowania pojazdów, subskrypcje przy współpracy z firmami i klientami indywidualnymi - B2B/B2C oraz nowe kanały dystrybucji, wspierane przez samodzielnie opracowaną platformę cyfrową, która umożliwia interakcję z klientami na różnych etapach ich obsługi.
Astara integruje w ten sposób własne firmy, specjalizujące się w wymienionych rozwiązaniach, wśród których są Trive (platforma zarządzania wynajmem nowych i używanych pojazdów), Cardive (platforma subskrypcji pojazdów dla osób prywatnych), Fleeet (platforma subskrypcji pojazdów dla flot) i BotOn (pojazdy skomunikowane).
Od 1979 roku, kiedy to Bergé y Compañía za sprawą Bergé Automoción rozpoczęła działalność w sektorze motoryzacyjnym, spółka spektakularnie się rozwinęła. Obecnie działa w 14 krajach w Europie i Ameryce Łacińskiej (Hiszpania, Portugalia, Belgia, Niemcy, Holandia, Luksemburg, Polska, Finlandia, Szwecja, Szwajcaria, Chile, Kolumbia, Peru i Argentyna), a wkrótce planuje rozpocząć działalność w Austrii i w Azji Południowo-Wschodniej – na Filipinach.
Astara zajmuje się dystrybucją 29 marek samochodów i zatrudnia bezpośrednio około 2 500 osób. Jej obroty wynoszą blisko 4 miliardy euro, a sprzedaż sięga blisko 200 000 pojazdów rocznie.
Od dziś Astara jest nową marką, która będzie wyznaczać ścieżkę rozwoju dystrybucji i usług transportowych w ramach grupy.