|
|
Atero: to już trzecia z prac uczniów Akademii Skody
|
Dodano: 2016-06-28
Wyświetlono: 1407 razy
|
ŠKODA CitiJet, ŠKODA FUNstar, a teraz ŠKODA Atero: prowadzony trzeci rok program budowy prototypów przez uczniów szkoły zawodowej, prowadzonej przez czeską markę, daje miejscowej młodzieży szansę na samodzielne zbudowanie swojego wymarzonego samochodu.
|
foto © Skoda |
|
|
Najnowsze z ich dzieÅ‚, kompaktowe coupe Atero, po raz kolejny dowodzi wysokich kompetencji osób uczÄ™szczajÄ…cych do Akademii ŠKODY. Uczniowie zaprezentowali proces powstawania tego wyjÄ…tkowego modelu na klipie filmowym.
„Tak jak przy dwóch ostatnich projektach, ponownie jestem bardzo dumny z naszych uczniów, z ich oddania sprawie i wysokich kwalifikacji. ChcielibyÅ›my podziÄ™kować wszystkim, którzy przyczynili siÄ™ do powstania tego projektu” – mówi Bohdan Wojnar, czÅ‚onek ZarzÄ…du ŠKODY odpowiedzialny za HR. Michael Oeljeklaus, czÅ‚onek ZarzÄ…du ŠKODY odpowiedzialny za produkcjÄ™, dodaje: „Pierwsze dwa samochody naszych uczniów udowodniÅ‚y już, do czego sÄ… oni zdolni. Nowa, emocjonalna ŠKODA Atero także nie zawodzi naszych wysokich oczekiwaÅ„.”
BudujÄ…c te unikatowe, w peÅ‚ni funkcjonalne modele, ŠKODA kontynuuje tÄ™ rozwijajÄ…cÄ… siÄ™ na naszych oczach tradycjÄ™. Program budowy samochodów przez uczniów szkoÅ‚y ŠKODY ma na celu manifestacjÄ™ ich umiejÄ™tnoÅ›ci i kreatywnoÅ›ci. W 2014 roku stworzyli oni kompaktowy kabriolet CitiJet, a rok później przygotowali pick-upa FUNstar.
ŠKODA CitiJet to kabriolet do miasta, stworzony na bazie popularnego modelu Citigo. Model przykuwa uwagÄ™ już samÄ… kombinacjÄ… kolorystycznÄ…, na którÄ… skÅ‚adajÄ… siÄ™ niebieskie nadwozie z biaÅ‚ym pasem i biaÅ‚e obrÄ™cze kóÅ‚ o Å›rednicy 16 cali. Charakter podkreÅ›la zamontowany z tyÅ‚u spojler i podwójna koÅ„cówka ukÅ‚adu wydechowego.
Do napÄ™du auta wykorzystany zostaÅ‚ silnik 1.0 MPI o mocy 75 KM. KabinÄ™ samochodu wzbogacono o skórzane wykoÅ„czenie koÅ‚a kierownicy, dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca rÄ™cznego. Siedzenia i dywaniki także posiadajÄ… swojÄ… niepowtarzalnÄ… tapicerkÄ™ materiaÅ‚owÄ…. Deska rozdzielcza wykoÅ„czona jest w kontrastowych, czerwonych i biaÅ‚ych barwach. WyjÄ…tkowy nastrój we wnÄ™trzu buduje niebieskie podÅ›wietlenie zapewnione przez diody LED, reagujÄ…ce na dźwiÄ™ki pÅ‚ynÄ…ce z ukÅ‚adu audio o mocy 300 Watt.
ŠKODA FUNstar to z kolei kompaktowy pick-up bazujÄ…cy na bestsellerowym modelu Fabia. Na nadwoziu pokrytym lakierami Szary Steel i Biel Moon wybijajÄ… siÄ™ detale wykoÅ„czone odblaskowÄ…, zielonÄ… barwÄ…: grill, progi drzwi i spojler z tyÅ‚u. Przednie i tylne Å›wiatÅ‚a wykonane zostaÅ‚y w technologii LED, rzÄ…d zielonych diod zajÄ…Å‚ także miejsce Å›wiateÅ‚ do jazdy dziennej pod przednimi reflektorami. WnÄ™trze także wykorzystuje poÅ‚Ä…czenie kolorystyczne motywów szarego i biaÅ‚ego.
Ten jedyny taki na świecie pick-up posiada także sportową kierownicę i zestaw audio o mocy 1 400 Watt. Uczniowie wyposażyli model ten w 18-calowe koła z modelu Octavia RS. Silnik 1.2 TSI posiada moc 122 KM i połączony jest z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową DSG.
Nowa ŠKODA Atero – to dwudrzwiowe coupe o dÅ‚ugoÅ›ci 4,3 metra i najbardziej zaawansowany samochód wykonany w Akademii ŠKODY. Jej projekt luźno bazuje na modelu Rapid Spaceback. W Atero jednak sÅ‚upki B przesuniÄ™to ku tyÅ‚owi, a sÅ‚upki C sÄ… znacznie bardziej pochylone. Dach zaczyna wczeÅ›niej opadać ku tyÅ‚owi, a dolna linia okien wznosi siÄ™ za drzwiami. Z przodu dominujÄ… nowoczesne Å›wiatÅ‚a LED i duży wlot powietrza wypeÅ‚niajÄ…cy przedni zderzak, z tyÅ‚u natomiast uwagÄ™ zwracajÄ… koÅ„cówki ukÅ‚adu wydechowego zapożyczone z modelu Octavia RS. Nadwozie modelu Atero pokryto lakierem CzerÅ„ Magic, przez który przebijajÄ… siÄ™ kontrastujÄ…ce czerwone elementy.
Za napÄ™d odpowiedzialny jest silnik 1.4 TSI o mocy 125 KM, a o jej przeniesienie na przednie koÅ‚a dba siedmiobiegowa skrzynia DSG. 18-calowe obrÄ™cze ze stopów lekkich pochodzÄ… z oferty modelu Octavia, ale tu pomalowano je w unikatowy, czarno-czerwony wzór. Do hamowania posÅ‚użyÅ‚ nowy ukÅ‚ad wzbogacony o wentylowane, perforowane tarcze hamulcowe na przedniej osi. WnÄ™trze posiada oÅ›wietlenie wykonane z diod LED i dodatkowe cechy, które budujÄ… wyjÄ…tkowÄ…, sportowÄ… atmosferÄ™. Z równÄ… starannoÅ›ciÄ… zadbano tu o doznania dźwiÄ™kowe: wzmacniacz o imponujÄ…cej mocy 1 800 Watt podÅ‚Ä…czony jest do aż czternastu gÅ‚oÅ›ników.
Wybudowanie ŠKODY Atero zajęło uczniom okoÅ‚o póÅ‚ roku. 26-osobowy zespóÅ‚ – cztery mÅ‚ode kobiety i 22 mÅ‚odzieÅ„ców – zaprojektowaÅ‚o i skonstruowaÅ‚o prototyp z pomocÄ… instruktorów i reprezentantów ŠKODY z dziaÅ‚u rozwoju, designu i produkcji.
Projekt ten daÅ‚ uczniom wspaniaÅ‚Ä… szansÄ™ na wykorzystanie swojej teoretycznej wiedzy w praktyce oraz przekonanie siÄ™, jak wyglÄ…da praca w zakÅ‚adzie ŠKODY z zawodowcami.
ŠKODA dowodzi w ten sposób wysokich umiejÄ™tnoÅ›ci ksztaÅ‚conych przez siebie uczniów już od trzech lat. SzkoÅ‚a zawodowa ŠKODY oferuje mÅ‚odym osobom trzy- i czteroletnie kursy na kierunkach technicznych, zakoÅ„czone certyfikatem lub dyplomem. Po przejÅ›ciu przez caÅ‚y kurs wszystkim absolwentom oferowana jest praca w ŠKODZIE. Obecnie w czternastu programach dziennych bierze udziaÅ‚ blisko 900 uczniów, z których 14% to kobiety. ŠKODA oferuje także kursy podyplomowe dla swoich pracowników – obecnie korzysta z nich okoÅ‚o stu osób.
|
|
Źródło: Skoda, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» Zmiany personalne w strukturach SKODA Polska
|
» Znamy ceny nowej Skody SUPERB
|
Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:
|
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |