-
myAudi centralnÄ… platformÄ… dla klientów, dealerów i producenta
-
Koncepcja mobilnoÅ›ci Audi - Å›wiatowa ekspansja i dopasowanie do konkretnych rynków
-
Cyfrowe usługi częścią strategii korporacyjnej
myAudi i wÅ‚Ä…czony do sieci samochód, bramÄ… do Å›wiata klientów
Cyfrowy ekosystem myAudi odgrywa w nowym modelu biznesowym kluczowÄ… rolÄ™. Intuicyjna platforma jest centralnym miejscem, z którego klient uruchamia wszystkie cyfrowe usÅ‚ugi: rezerwacji, zarzÄ…dzania i użytkowania. Audi stosuje takie podejÅ›cie, by klientom marki dać przewagÄ™ konkurencyjnÄ… w mocno scyfryzowanym i osieciowanym Å›wiecie.
Wraz z wejÅ›ciem na rynek nowego Audi A8, cztery pierÅ›cienie zaprezentujÄ… uaktualnionÄ… aplikacjÄ™ myAudi. Aplikacja ta jest bezpoÅ›rednim miejscem kontaktu marki z klientem. Odpowiedzi i uwagi użytkowników pozwolÄ… przedsiÄ™biorstwu w przyszÅ‚oÅ›ci rozwijać tÄ™ usÅ‚ugÄ™.
W zależnoÅ›ci od modelu, klient może wykorzystywać różne funkcje zdalnego sterowania z poziomu smartfona, by dla przykÅ‚adu zamykać i otwierać samochód, sprawdzić jego miejsce zaparkowania i pobrać raport o stanie pojazdu. Raport ten zawiera informacje o stanie zamkniÄ™cia drzwi i okien, o iloÅ›ci paliwa w baku, czy o poziomie oleju. Dodatkowo klient może użyć aplikacji w celu dogodnego zaprogramowania opcjonalnego ogrzewania dodatkowego.
W nowym Audi e-tron, pierwszym w peÅ‚ni elektrycznym SUV’ie marki z Ingolstadt, z poziomu aplikacji kontrolować można stan naÅ‚adowania akumulatorów i zasiÄ™g samochodu. Kierowca może aktywować swym smartfonem proces Å‚adowania i wÅ‚Ä…czyć klimatyzacjÄ™ – zawsze w odpowiednim czasie, używajÄ…c indywidualnych liczników czasu. JeÅ›li zachodzi taka potrzeba, kierowcy przez caÅ‚y czas udostÄ™pniane sÄ… informacje o poprzednio odbytych podróżach i o Å›rednim zużyciu energii elektrycznej podczas nich.
Aplikacja na smartfona oferuje również wartość dodanÄ…, w postaci możliwoÅ›ci planowania przebiegu podróży. Nowa nawigacja myAudi caÅ‚ym wachlarzem dodatków doskonale uzupeÅ‚nia nawigacjÄ™ wbudowanÄ… w pojeździe. Klienci planujÄ…cy podróż mogÄ… już w domu wprowadzić punkt docelowy do aplikacji, a nastÄ™pnie przesÅ‚ać go do samochodu. Dodatek do aplikacji myAudi „First Mile Navigation” zaprowadzi wÅ‚aÅ›cicielkÄ™/wÅ‚aÅ›ciciela wprost do miejsca w którym stoi jej, czy jego Audi. Od tego miejsca zadanie nawigacji przejmuje nawigacja pokÅ‚adowa i bezprzewodowo kontynuuje aktywne prowadzenie. W koÅ„cowym etapie podróży First Mile Navigation ponownie przejmuje zadanie poprowadzenia użytkownika na miejsce przeznaczenia. W ten sposób kierowca może szybko i Å‚atwo zarzÄ…dzać ostatnimi metrami podróży, nawet jeÅ›li odbywajÄ… siÄ™ one wyÅ‚Ä…cznie w strefie ruchu pieszego.
Klienci mogÄ… również skorzystać z myAudi w celu wyszukania wybranego przez siebie partnera Audi. W najbliższych latach Audi wprowadzi na rynek wiele innych nowych usÅ‚ug, zawierajÄ…cych również rozwiÄ…zania spoza przemysÅ‚u samochodowego.
Mobilność segmentu premium za przyciśnięciem jednego guzika
Pragnienie indywidualnej mobilnoÅ›ci nie sÅ‚abnie. Dla wielu osób nie oznacza to już jednak koniecznoÅ›ci posiadania wÅ‚asnego samochodu. Badania wskazujÄ…, że do koÅ„ca kolejnej dekady, co trzecie Audi na Å›wiecie bÄ™dzie wspóÅ‚użytkowane i nie bÄ™dzie już wÅ‚asnoÅ›ciÄ… prywatnÄ….
Nowe potrzeby klientów wynikajÄ…ce z rozwoju spoÅ‚ecznego, dywersyfikacji i urbanizacji, wymagajÄ… nowych rozwiÄ…zaÅ„ w zakresie mobilnoÅ›ci, szczególnie w regionach miejskich. Koncepcja mobilnoÅ›ci Audi on demand Å‚Ä…czy w sobie maksymalnÄ… swobodÄ™ różnych potrzeb klienta, doskonaÅ‚Ä… obsÅ‚ugÄ™, doÅ›wiadczenie z jazdy oraz indywidualnÄ… swobodÄ™ wyboru, z wyjÄ…tkowo szerokÄ… ofertÄ…
i godzinowym rozliczaniem usługi.
Sieć miast w których dostÄ™pna jest usÅ‚uga Audi on demand roÅ›nie systematycznie od poczÄ…tku roku 2018 i obejmuje dziÅ› zupeÅ‚nie nowe lokalizacje, takie jak Hongkong, Singapur, Tokio, Manchester, Edynburg, Glasgow i Newcastle. Od centrów handlowych i budynków mieszkalnych, po dealerów Audi – usÅ‚uga Audi on demand dostosowuje lokalizacje indywidualnie, do lokalnych warunków i potrzeb klientów. Na przykÅ‚ad w Wielkiej Brytanii, rolÄ™ punktu kontaktowego dla klientów peÅ‚niÄ… wybrani partnerzy Audi. W Hong Kongu usÅ‚uga jest dostÄ™pna w prywatnych apartamentowcach, w salonach Audi i w ekskluzywnym centrum handlowym.
DziÄ™ki rozwojowi usÅ‚ug mobilnoÅ›ci Audi ma nadziejÄ™ na osiÄ…gniÄ™cie jeszcze w tym roku szeÅ›ciocyfrowego wyniku jeÅ›li chodzi o wielkość bazy klientów. Celem marki jest obecność usÅ‚ugi Audi on demand na 15 rynkach Å›wiata do roku 2020. Dotychczas dostÄ™pne lokalizacje sÄ… solidnÄ… bazÄ… do stworzenia przynoszÄ…cej zyski sieci. Audi on demand uzupeÅ‚nia i Å‚Ä…czy gałąź sprzedaży nowych i używanych samochodów,
z gałęzią usług posprzedażnych.
Salony dealerskie przyszłości i produkty cyfrowe
Zamawianie używanego samochodu bez potrzeby ruszania siÄ™ z kanapy. Audi jest pierwszym producentem segmentu premium, który w ramach swojej inicjatywy stawania siÄ™ cyfrowym salonem samochodowym, wraz z dealerami i z Audi Financial Services stworzyÅ‚ w Niemczech wspólnÄ…, rozbudowanÄ… platformÄ™ internetowÄ….
Platforma ta Å‚Ä…czy w sobie możliwoÅ›ci zakupu, z różnymi opcjami pÅ‚atnoÅ›ci, możliwoÅ›ciÄ… rejestracji i na koniec z dostawÄ… pod wskazany adres. Klienci mogÄ… teraz z poziomu platformy kupować online samochody z zasobów aut używanych:plus przez caÅ‚Ä… dobÄ™ i zamówić ich dostawÄ™ we wskazanym czasie i we wskazane miejsce na terenie Niemiec. Użytkownicy platformy mogÄ… również wygodnie, przez internet, zaÅ‚atwić kompleksowo sprawy zwiÄ…zane z finansowaniem zakupu pojazdu.
ReprezentujÄ…ca zupeÅ‚nie nowy segment biznesowy usÅ‚uga „functions on demand” – funkcje na żądanie, wystartuje na wybranych rynkach w poÅ‚owie roku 2019. Za jej pomocÄ… klienci bÄ™dÄ… mogli już po zakupie pojazdu, w zależnoÅ›ci od swoich potrzeb, zamówić dla swego pojazdu specjalne wyposażenie z zakresu systemów infotainment, systemów oÅ›wietlenia, czy systemów wspomagania kierowcy. Zamówienie zÅ‚ożyć bÄ™dzie można bezpoÅ›rednio przez system MMI w samochodzie, z wykorzystaniem aplikacji myAudi lub na portalu myAudi.
Audi rozwija te wysoce obiecujÄ…ce koncepcje krok po kroku, w bliskiej wspóÅ‚pracy ze swymi partnerami. PracujÄ… wspólnie, by ciÄ…gle optymalizować tzw. user experience i by umożliwić użytkownikom korzystanie z przewagi konkurencyjnej w wirtualnym Å›wiecie usÅ‚ug sieciowych. Audi postawiÅ‚o sobie za cel bycie numerem jeden na polu kompleksowej obsÅ‚ugi klienta. Bezprzewodowa, wielokanaÅ‚owa sprzedaż i serwis Å‚Ä…czÄ… Å›wiat wirtualny z rzeczywistym – bez znaczenia, czy dzieje siÄ™ to w internecie, w samochodzie, czy w salonie sprzedaży Audi.
SpoglÄ…danie w przyszÅ‚ość – cyfryzacja częściÄ… Strategii Audi
Cyfrowe modele biznesowe są częścią kompleksowej strategii korporacyjnej czterech pierścieni. Najwyższym priorytetem jest wg. niej czynienie codziennej mobilności jeszcze łatwiejszą i jeszcze bardziej elastyczną.
Nowe, dostosowane do potrzeb klienta usÅ‚ugi sprzedaży sÄ… kolejnym kamieniem milowym na drodze do stania siÄ™ cyfrowym koncernem samochodowym segmentu premium. Ten taktyczny krok wpisuje siÄ™ logicznie w cel strategiczny, który Audi postawiÅ‚o sobie do 2025 roku. Digitalizacja, jako jeden z trzech megatrendów, wraz ze zrównoważonym rozwojem i urbanizacjÄ…, stworzy bodziec do osiÄ…gniÄ™cia nastÄ™pnej przewagi konkurencyjnej – przewagi made by Audi.
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.