-
Zakłady w Győr produkują silniki Audi od 20 lat
-
Bogata paleta efektywnych jednostek napędowych o wysokich osiągach
-
Dr Frank Dreves, szef produkcji koncernu Audi AG potwierdza: „Audi Hungaria to jeden z filarów naszej strategii rozwoju“
„25 milionów złożonych tu silników pokazuje, że długoletnią historię produkcji fabryki Audi Hungaria można określić mianem sukcesu. Prawie wszystkie jednostki napędowe w samochodach marki Audi wytwarzane są w Győr“ – podkreśla dr Frank Dreves, szef produkcji Audi AG. „Audi Hungaria ma szczególne, strategiczne znaczenie dla całego koncernu Audi. Węgierskie zakłady w ogromnym stopniu wpływają na realizację naszej strategii wzrostu“ - dodaje Frank Dreves.
Od 20 już lat, Audi Hungaria, na potrzeby koncernu Volkswagen/Audi, produkuje najnowocześniejsze jednostki napędowe. Obecnie są one oferowane w 235 różnych wariantach. Od czterocylindrowych do dwunastocylindrowych, o mocy od 63 kW/86 KM do 419 kW/570 KM. Prawie 5400 pracowników codziennie wytwarza ponad 8100 silników.
„Nasz sukces opiera się na wysokiej jakości produktu, zaangażowanych pracownikach i na nieustannym technicznym postępie“ – podsumowuje Achim Heinfling, dyrektor ds. produkcji silników w Audi Hungaria. „W ciągu minionych 20 lat udowodniliśmy swoją wartość nie tylko dla koncernu Volkswagen/Audi, ale zyskaliśmy także pozycję największego producenta jednostek napędowych na świecie.“
Produkcję w Győr podjęto w 1993 roku. Wypuszczono wtedy serię próbną, a w 1994 rozpoczęto produkcję seryjną czterocylindrowego silnika pięciozaworowego. Od roku 1997 Audi Hungaria wytwarza sześciocylindrowe i ośmiocylindrowe silniki V, a od 2000 roku także czterocylindrowe, rzędowe jednostki diesla.
Jubileuszowy silnik to dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka TFSI. Już w roku 2002 rozpoczęto produkcję motorów benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (FSI), a dwa lata później do użytku oddano linię do produkcji korbowodów montowanych w silnikach diesla. Dziesięciocylindrowy silnik benzynowy FSI o pojemności 5,2 litra to wyjątkowo mocna jednostka, wprowadzona przez Audi Hungaria na rynek w kwietniu 2006 roku. W tym samym roku, firma po raz pierwszy zastosowała w swoich silnikach przełomowe rozwiązanie: system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift – bardzo efektywny, a jednocześnie zadziwiająco prosty układ techniczny pozwalający na sterowanie zaworami.
W roku 2007 podjęto produkcję seryjną nowych silników diesla z systemem wtrysku Common Rail. Common Rail dał Audi i Volkswagenowi możliwość wprowadzenia do oferty mocnych i oszczędnych jednostek napędowych emitujących niewielką ilość dwutlenku węgla.
Od 2007 roku Audi Hungaria wytwarza również dziesięciocylindrowe motory biturbo, a od 2008 roku, także silniki dwunastocylindrowe. Od 2001 roku produkcję seryjną wspiera stworzone tu Centrum Rozwoju Silników, które pracuje nad nowymi jednostkami napędowymi. Od roku 2010, obok silników seryjnych, Audi Hungaria w specjalnym dziale produkuje także silniki testowe.
Przed kilkoma miesiącami Audi Hungaria otworzyło nowy zakład zajmujący się całkowitą produkcją Audi A3 Limousine. W przyszłości, w węgierskiej filii koncernu powstawać będzie Audi A3 Cabriolet oraz kolejna generacja Audi TT Coupé
i Roadster. Łącznie, z taśmy produkcyjnej w Győr zjeżdżać będzie 125 tys. samochodów rocznie.
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
Grupa Audi w roku 2012 dostarczyła klientom 1 455 123 samochody marki Audi. W ciągu całego roku, przedsiębiorstwo wypracowało obrót w wysokości 48,8 miliarda Euro, a jego wynik operacyjny wyniósł 5,4 miliarda Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach całego świata, a produkcja odbywa się w zakładach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Węgry), w Brukseli (Belgia), w Bratysławie (Słowacja), Martorell (Hiszpania), w Kałudze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). Cztery ringi jeszcze w 2013 rozpoczną produkcję w Foshan (Chiny), w roku 2015 w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. Spółkami należącymi w 100% do Audi AG są między innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ Włochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/Włochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 70 000 pracowników, z czego 50 000 w Niemczech. Do roku 2015, koncern planuje inwestycje rzędu 11 miliardów Euro, głównie w nowe produkty i zrównoważone technologie. Audi przykłada dużą wagę do korporacyjnej odpowiedzialności, a w swej strategii ustanowiło zasadę zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. Długoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.