FormuÅ‚a E w swoim siódmym sezonie, z wynikami przed dziesiÄ…tym i jedenastym wyÅ›cigiem, jest nieprzewidywalna jak nigdy dotÄ…d: w klasyfikacji kierowców czoÅ‚owÄ… szóstkÄ™ dzieli zaledwie 13 punktów, a w klasyfikacji zespoÅ‚owej, pięć najlepszych par kierowców dzieli tylko 14 punktów. René Rast jest obecnie czwarty w klasyfikacji kierowców.
„Wystarczy jeden rzut oka na tabelÄ™ i jasno widać, jak blisko siebie plasujÄ… siÄ™ zawodnicy i poszczególne teamy. Po dziewiÄ™ciu wyÅ›cigach wszyscy sÄ… jeszcze w grze o najwyższÄ… stawkÄ™” - mówi szef zespoÅ‚u Audi Sport ABT Schaeffler, Allan McNish. Najważniejsze dla niego jest ugruntowanie pozycji teamu w czoÅ‚ówce i ustawienie go na jak najlepszej pozycji w koÅ„cowej fazie sezonu. „W tym sezonie liczy siÄ™ dosÅ‚ownie każdy punkt. Do dwóch wyÅ›cigów w Nowym Jorku przystÄ™pujemy z bardzo bojowym nastawieniem i ogromnÄ… chÄ™ciÄ… do walki.”
Lucas di Grassi i René Rast pragnÄ… wykorzystać pozytywnÄ… energiÄ™, którÄ… wynieÅ›li z wygranej w Meksyku. Brazylijsko-niemiecki duet, choć startowaÅ‚ z ósmej i dziewiÄ…tej pozycji, zdoÅ‚aÅ‚ ostatnio odnieść sensacyjne zwyciÄ™stwo, zajmujÄ…c pierwsze i drugie miejsce w Puebla. „Nowy Jork zawsze byÅ‚ dla nas Å‚askawy” – mówi Lucas di Grassi, który wygraÅ‚ na Brooklynie w roku 2018, a dzieÅ„ później w tym samym miejscu Å›wiÄ™towaÅ‚ zdobycie tytuÅ‚u mistrzowskiego w klasyfikacji zespoÅ‚owej. „Sukces w Meksyku dodaÅ‚ nam pewnoÅ›ci siebie. Chcemy, by Nowy Jork daÅ‚ kolejne zwyciÄ™stwo dla Audi.”
Dla René Rasta, tor na Brooklynie to zupeÅ‚nie nowe terytorium – podobnie zresztÄ… jak wiele innych torów w jego pierwszym peÅ‚nym sezonie w Formule E. „Nigdy wczeÅ›niej nie byÅ‚em w Nowym Jorku, wiÄ™c jestem bardzo ciekawy tego miasta i caÅ‚ego jego klimatu” - mówi Rast. „Tor znam tylko z symulatora, ale nawet mimo to jestem bardzo podekscytowany tymi dwoma wyÅ›cigami w „Wielkim JabÅ‚ku”. Nasz cel? OczywiÅ›cie powtórzenie sukcesu z Meksyku.”
Już po raz czwarty miejscem rozgrywania wyÅ›cigów FormuÅ‚y E jest dzielnica Red Hook na nowojorskim Brooklynie, z której rozciÄ…ga siÄ™ piÄ™kny widok na panoramÄ™ Manhattanu. Tor biegnie tuż przy brzegu zatoki Upper New York Bay, która oddziela Manhattan od Brooklynu. Tor w Nowym Jorku, ze swojÄ… dÅ‚ugoÅ›ciÄ… 2 km 320 m i ostrymi zakrÄ™tami, w Å›rodku lata jest bezlitosny. „Spodziewamy siÄ™ wysokich temperatur i bardzo wysokiej wilgotnoÅ›ci powietrza, a na dodatek bÄ™dziemy startować na torze, który nie wybacza nawet najmniejszych bÅ‚Ä™dów” - podkreÅ›la Allan McNish.
Zmagania na torze w Nowym Jorku rozpocznÄ… siÄ™ w sobotÄ™, 10 lipca o godz. 16:30 czasu lokalnego, czyli o 22:30 czasu Å›rodkowoeuropejskiego. W niedzielÄ™ natomiast, wyÅ›cig wystartuje o godz. 13:30 czasu lokalnego, czyli o 19:30 czasu Å›rodkowoeuropejskiego. ListÄ™ stacji telewizyjnych i internetowych, które przeprowadzÄ… transmisjÄ™ z tego wydarzenia, znaleźć można na stronie www.fiaformulae.com.
Obok fabrycznego teamu Audi Sport ABT Schaeffler, o punkty na Brooklynie walczyÅ‚ bÄ™dzie również zespóÅ‚ kliencki Audi - Envision Virgin Racing. Jego dwaj zawodnicy - Nick Cassidy i Robin Frijns, również zasiadajÄ… za kierownicami dwóch Audi e-tron FE07. Envision Virgin Racing jest – podobnie jak Audi Sport ABT Schaeffler - czÅ‚onkiem rodziny FormuÅ‚a E od pierwszego wyÅ›cigu, w 2014 roku. W Nowym Jorku wygrywaÅ‚ już trzy razy. Z dwoma miejscami na podium w tym sezonie, Robin Frijns zajmuje obecnie drugie miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców.