-
Dwie marki premium – Audi i FC Bayern – przedÅ‚użajÄ… swÄ… wspóÅ‚pracÄ™ do roku 2029
-
Gracze FC Bayern Monachium, w tym Robert Lewandowski, jeździć będą Audi e-tron
-
Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży AUDI AG podkreÅ›la: „Bliska wspóÅ‚praca dwóch naszych marek gwarantuje doÅ›wiadczenia klasy premium”
Audi jest wyÅ‚Ä…cznym partnerem samochodowym FC Bayern Monachium. NastÄ™pne dziesiÄ™ciolecie bÄ™dzie koncentrować siÄ™ na strategicznej wspóÅ‚pracy w zakresie innowacyjnego marketingu i elektryfikacji. Najbardziej spektakularnym dowodem realizacji tych zaÅ‚ożeÅ„ w najbliższych latach jest fakt, że w 2020 r. wszyscy licencjonowani gracze mistrzowskiej drużyny z Monachium, w tym z pewnoÅ›ciÄ… również Robert Lewandowski, otrzymajÄ… w peÅ‚ni elektryczne Audi e-tron.
Partnerstwo pomiÄ™dzy Audi i FC Bayern Monachium to historia sukcesu. Od 2002 roku marka z czterema pierÅ›cieniami w logo wspiera najbardziej utytuÅ‚owany niemiecki klub piÅ‚karski. Dodatkowo, od 2011 roku Audi jest udziaÅ‚owcem FC Bayern München AG. Wspólne wydarzenia i inicjatywy wypeÅ‚niajÄ… tÄ™ wspóÅ‚pracÄ™ życiem. Puchar Audi, który w 2019 r. odbyÅ‚ siÄ™ po raz szósty na Allianz Arena, zalicza siÄ™ do najwyższego kalibru europejskich turniejów przygotowawczych.
”Cele FC Bayern Monachium doskonale wpisujÄ… siÄ™ w nowy kierunek strategiczny marki Audi” - mówi Hildegard Wortmann, szefowa marketingu i sprzedaży AUDI AG. Te dwie silne marki sÄ… znane z zapewniania klientom i kibicom na caÅ‚ym Å›wiecie doÅ›wiadczeÅ„ i emocji klasy premium. "Chcemy być blisko naszych fanów, klientów i potencjalnych klientów. Jako wyÅ‚Ä…czny partner samochodowy klubu FC Bayern Monachium mamy możliwość zaprezentowania elektrycznej mobilnoÅ›ci i systemów connectivity oraz przeksztaÅ‚cenia ich w konkretne doÅ›wiadczenia". Alexander Seitz, czÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG ds. finansów, rynku chiÅ„skiego i spraw prawnych podkreÅ›la: "Nasza wspóÅ‚praca z FC Bayern - jednym z czoÅ‚owych miÄ™dzynarodowych klubów piÅ‚karskich z 650 milionami fanów na caÅ‚ym Å›wiecie i 135 milionami kibiców tylko w Chinach, otwiera nowe, wspólne możliwoÅ›ci marketingowe, szczególnie w PaÅ„stwie Åšrodka, które jest najważniejszym i ciÄ…gle rosnÄ…cym rynkiem dla Audi".
Karl-Heinz Rummenigge, prezes zarzÄ…du spóÅ‚ki Bayern München AG dodaje: „CieszÄ™ siÄ™ z rozszerzenia naszego partnerstwa z Audi. Dla FC Bayern umowa ta stanowi ważny strategiczny krok naprzód. FC Bayern i Audi od ponad póÅ‚tora dekady wspóÅ‚pracujÄ… pewnie, z szacunkiem i z korzyÅ›ciÄ… dla obu marek. Teraz mamy pewność, że to partnerstwo bÄ™dzie kontynuowane przez kolejnych dziesięć lat.”
Andreas Jung, czÅ‚onek zarzÄ…du FC Bayern München AG ds. marketingu podkreÅ›la dodatkowo: „Zarówno Audi, jak i FC Bayern ceniÄ… sobie z jednej strony perspektywiczne myÅ›lenie i innowacje, a z drugiej konsekwencjÄ™ i niezawodność. Obydwaj partnerzy podzielajÄ… dążenie do bycia "numerem jeden" w Niemczech. Bardzo cieszymy siÄ™ na wiele wspólnych dziaÅ‚aÅ„, na wiele wspólnych imprez i na wiele kolejnych wspólnych lat z Audi".
Dla caÅ‚ej floty dostarczonej przez Audi dla FC Bayern, uzgodniono Å›redni maksymalny poziom emisji na poziomie 95 gramów CO2/km w caÅ‚ym okresie obowiÄ…zywania umowy. Jest to praktycznie równoznaczne z wymogiem prawnym, który ma być speÅ‚niony przez floty producentów od stycznia 2020 r. W przyszÅ‚oÅ›ci, co najmniej poÅ‚owa wszystkich pojazdów zostanie zelektryfikowana.
DziÄ™ki przedÅ‚użeniu umowy, obaj partnerzy majÄ… dÅ‚ugoterminowy horyzont planowania dalszych dziaÅ‚aÅ„ na rzecz zrównoważonego rozwoju. Pod wzglÄ™dem merytorycznym zobowiÄ…zanie to opiera siÄ™ na nowych podstawach: partnerstwo w dziedzinie dostarczania samochodów, w ramach którego wszystkie gwiazdy i oficjele FC Bayern jeżdżą samochodami marki Audi, przeksztaÅ‚ca siÄ™ w strategicznÄ… wspóÅ‚pracÄ™ w ramach wspólnego wysiÅ‚ku na rzecz postÄ™pu w dziedzinie elektryfikacji i wykorzystania innowacyjnych dziaÅ‚aÅ„ marketingowych i platform dialogu. Audi bÄ™dzie też lepiej widoczne dla wszystkich odwiedzajÄ…cych stadion Allianz Arena, a w nowym, flagowym sklepie FC Bayern w samym sercu Monachium bÄ™dzie dostÄ™pna różnorodna oferta pamiÄ…tek i gadżetów Audi. Inne projekty przyszÅ‚ej wspóÅ‚pracy to m.in. stacje Å‚adowania i możliwość jazd testowych wokóÅ‚ Allianz Arena i na kampusie FC Bayern oraz obiekty szkoleniowe na Säbener Strasse.
WspóÅ‚praca AUDI AG i FC Bayern Monachium ma swoje dynamiczne odzwierciedlenie w postaci fanklubu „Audi Fanclub FC Bayern”. To najwiÄ™kszy piÅ‚karski fanklub na Å›wiecie – zrzesza ponad 6000 czÅ‚onków.
Nowe partnerstwo strategiczne obejmuje również możliwość realizacji indywidualnych projektów z innymi markami Grupy Volkswagen.
Audi przedÅ‚użyÅ‚o też – do roku 2023 - partnerstwo z koszykarzami FC Bayern, które funkcjonuje od roku 2011. „Cieszymy siÄ™, że w najbliższych latach bÄ™dziemy kontynuować wspóÅ‚pracÄ™ z tym mÅ‚odym i wyznaczajÄ…cym trendy zespoÅ‚em koszykarzy” - mówi Hildegard Wortmann. „Mecze rozgrywane w rodzinnym mieÅ›cie, w hali Audi Dome i inne wspólne wydarzenia, dajÄ… Audi wyjÄ…tkowe możliwoÅ›ci, by zainspirować entuzjazm kibiców, klientów i potencjalnych klientów - szczególnie mÅ‚odych i Å›wiadomych cyfrowo - dla naszej marki i produktów." W najbliższych latach Audi planuje rozszerzyć swojÄ… dziaÅ‚alność jako partner w zakresie mobilnoÅ›ci, koncentrujÄ…c siÄ™ na elektryfikacji, digitalizacji i usÅ‚ugach zwiÄ…zanych z mobilnoÅ›ciÄ….