-
Styczeń zamknął się wynikami gorszymi na całym świecie o 3,0 procent
-
Polski rynek również odnotowaÅ‚ spadek w porównaniu ze styczniem roku ubiegÅ‚ego
-
ZastÄ™pca szefa marketingu i sprzedaży AUDI AG Martin Sander mówi: „Elektryfikacja jest naszym gÅ‚ównym tematem na rok 2019”
Pomimo tzw. „zamkniÄ™cia administracji”, popyt na samochody marki Audi w Stanach Zjednoczonych utrzymywaÅ‚ siÄ™ mniej wiÄ™cej na poziomie dobrych wyników z stycznia roku ubiegÅ‚ego (14 253 sprzedane samochodu, spadek o 1,8 procent). W ujÄ™ciu rok do roku sprzedaż na caÅ‚ym Å›wiecie spadÅ‚a o 3,0 procent, a gÅ‚ównym tego powodem byÅ‚ spadek w Europie.
„Rok 2019 bÄ™dzie zdominowany przez tematykÄ™ przechodzenia na cykl testowy WLTP, przez przygotowania do wejÅ›cia w kolejny etap procedur testowych, ale również przez premiery wielu nowych, bardzo atrakcyjnych modeli naszej marki” – mówi Martin Sander, tymczasowo odpowiedzialny za wszystkie operacje na polu marketingu i sprzedaży AUDI AG. „W centrum zainteresowania Audi bÄ™dzie oczywiÅ›cie temat elektryfikacji. Wprowadzimy trzy nowe, w peÅ‚ni elektryczne modele i bÄ™dziemy stopniowo powiÄ™kszać gamÄ™ naszych samochodów typu PHEV.” Obok Audi e-tron, nowe modele w peÅ‚ni elektryczne to e-tron Sportback i przygotowane specjalnie na rynek chiÅ„ski Q2 L e-tron. Podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie koncern zaprezentuje też nowe modele typu plug-in hybrid.
W Chinach, cztery pierÅ›cienie odnotowaÅ‚y najlepszy sprzedażowo styczeÅ„ w historii. Sprzedaż podskoczyÅ‚a o 5,1 procent i osiÄ…gnęła ilość 64 000 sprzedanych aut. Lokomotywami sprzedażowymi na tym rynku sÄ… bez wÄ…tpienia modele produkowane lokalnie. Popyt na Audi A3 (+20,4 procent, 8748 egzemplarzy) i na Audi A4 L (+21,3 procent, 16 668 pojazdów) rósÅ‚ ponad przeciÄ™tnÄ…. PrzedÅ‚użona wersja modelu Q2, która swÄ… premierÄ™ w Chinach miaÅ‚a w listopadzie ub.r., znalazÅ‚a 2693 nabywców. Do salonów sprzedaży w PaÅ„stwie Åšrodka dotarÅ‚o wÅ‚aÅ›nie produkowane lokalnie nowe Audi A6 L. Samochód ten bÄ™dzie również wykorzystywany do obsÅ‚ugi nowej usÅ‚ugi przewozu osób na żądanie „ride-hailing”, którÄ… w tym roku Audi wraz z lokalnym partnerem uruchomi pilotażowo w piÄ™ciu chiÅ„skich miastach. Już teraz można z niej korzystać w miastach Xi’an i Chengdu.
W Europie nadal odczuwalny jest wpÅ‚yw ograniczenia gamy sprzedażowej w zwiÄ…zku z przechodzeniem na nowy cykl WLTP. Zjawisko to wywoÅ‚aÅ‚o tzw. efekt domina w zakresie dostaw. Na Starym Kontynencie cztery pierÅ›cienie sprzedaÅ‚y o 8,5 procent mniej samochodów niż w analogicznym okresie roku ubiegÅ‚ego. Jak do tej pory Audi homologowaÅ‚o zgodnie z wymaganiami WLTP 129 wariantów silnika/skrzyni biegów, ale co tydzieÅ„ w konfiguratorze pojawiajÄ… siÄ™ kolejne zweryfikowane jednostki. Rynki w Wielkiej Brytanii (-27,5 procent) i w Hiszpanii (-14,6 procent) zanotowaÅ‚y wyraźnie spadki rok do roku, ale już rynek w Niemczech rozpoczÄ…Å‚ nowy rok z pozytywnym wynikiem +1,5 procent: 23 359 sprzedanych aut. Podobnie jak w innych krajach europejskich, również w Polsce sprzedaż spadÅ‚a. W styczniuw naszym kraju zarejestrowano 797 egzemplarzy nowych Audi, wobec 1450 w styczniu roku ubiegÅ‚ego (- 45,03 procent).
W Rosji z kolei cztery pierÅ›cienie wykorzystaÅ‚y dynamikÄ™ rosnÄ…cego rynku oraz premierÄ™ rynkowÄ… modelu Q8 w tym kraju, i zwiÄ™kszyÅ‚y sprzedaż aż o 24 procent, do 900 samochodów.
Audi of America zamknęło styczeÅ„ wynikiem 14 253 sprzedanych aut, gorszym o 1,8 w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegÅ‚ego. WpÅ‚yw na to miaÅ‚y niewÄ…tpliwie trzy czynniki: zamkniÄ™cie administracji, problemy transportowe i ciężka zima. W salonach sprzedaży Audi w Stanach Zjednoczonych sÄ… już dostÄ™pne nowe modele klasy wyższej. Nowe Audi A6 znalazÅ‚o 1889 nabywców (wzrost o 151,5 procent), Audi A7 – 620 nabywców (wiÄ™cej o198,1 procent), a Audi A8 284 (wzrost o 153,6 procent). W caÅ‚ym regionie Ameryki PóÅ‚nocnej cztery pierÅ›cienie wprowadziÅ‚y na rynki 16 900 aut, o 5,2 procent mniej niż rok temu.
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach
|
styczeń
|
|
|
2019
|
2018
|
Różnica
w stosunku do stycznia
2018 r.
|
Åšwiat
|
144 650
|
149 092
|
-3,0%
|
Europa
|
55 300
|
60 409
|
-8,5%
|
- Niemcy
|
23 359
|
23 019
|
+1,5%
|
- Wielka Brytania
|
8 558
|
11 810
|
-27,5%
|
- Francja
|
3 196
|
3 394
|
-5,8%
|
- WÅ‚ochy
|
4 058
|
4 030
|
+0,7%
|
- Hiszpania
|
4 227
|
4 949
|
-14,6%
|
- Polska
|
797
|
1 450
|
-45,03%
|
USA
|
14 253
|
14 511
|
-1,8%
|
Meksyk
|
816
|
1 203
|
-32,2%
|
Brazylia
|
305
|
574
|
-46,9%
|
Chiny
(Å‚Ä…cznie z Hongkongiem)
|
64 000
|
60 875
|
+5,1%
|
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.