|
|
Audi RS 4 Avant Nogaro selection - nowoczesny klasyk
|
Dodano: 2014-02-05
Wyświetlono: 2643 razy
|
Przed 20 laty zadebiutowało Audi Avant RS2, pierwszy model ze sportowej rodziny RS. Teraz Audi wprowadza na rynek specjalną serię aktualnie sprzedawanego samochodu. Audi RS 4 Avant Nogaro selection będzie dostępne już wiosną.
|
foto © Audi |
|
|
Premiera polakierowanego w kolorze niebieskim Nogaro i posiadającego ekskluzywne wyposażenie auta, odbędzie się podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
WyjÄ…tkowy, niebieski lakier Nogaro z efektem perÅ‚owym jest najbardziej widocznym znakiem rozpoznawczym jubileuszowej serii. RównoczeÅ›nie nawiÄ…zuje do kolorystyki modelu RS2. Obramowanie i kratownica osÅ‚ony chÅ‚odnicy Singleframe oraz listwy wokóÅ‚ okien polakierowano na czarno w wysokim poÅ‚ysku, relingi na dachu również majÄ… kolor czarny, ale w odcieniu matowym. Dwie owalne osÅ‚ony koÅ„cówek rur wydechowych, również w czerni o wysokim poÅ‚ysku, to charakterystyczne ujÅ›cie sportowego ukÅ‚adu wydechowego RS.
Moc 331 kW (450 KM): wysokoobrotowy silnik V8
Pod maskÄ… Audi RS 4 Avant Nogaro selection pracuje wysokoobrotowy silnik wolnossÄ…cy V8, o pojemnoÅ›ci 4 163 cm3. Jednostka 4.2 FSI generuje 331 kW mocy (450 KM) przy 8250 obr./min. Wyposażony w niÄ… jubileuszowy samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy, a jego prÄ™dkość maksymalnÄ… ograniczono do 280 km/h. Zużywa Å›rednio 10,7 l paliwa na 100 km, emitujÄ…c przy tym 249 g dwutlenku wÄ™gla na kilometr.
Efektywne zużycie benzyny to także zasÅ‚uga wyjÄ…tkowej sprawnoÅ›ci i dÅ‚ugiego przeÅ‚ożenia ostatniego biegu montowanej seryjnie siedmiostopniowej przekÅ‚adni S tronic. Kierowca może pozwolić bÅ‚yskawicznie reagujÄ…cej dwusprzÄ™gÅ‚owej skrzyni biegów pracować w trybie automatycznym lub zmieniać biegi samodzielnie, za pomocÄ… dźwigni zmiany biegów lub manetek przy kierownicy.
Sercem staÅ‚ego napÄ™du na cztery koÅ‚a quattro jest samoblokujÄ…cy miÄ™dzyosiowy mechanizm różnicowy z koÅ‚em koronowym. Podczas normalnego trybu jazdy, ten kompaktowy i lekki dyferencjaÅ‚ rozdziela momenty pomiÄ™dzy przedniÄ… i tylnÄ… osiÄ… w stosunku 40:60. W razie potrzeby może temu podziaÅ‚owi nadać szerszy zakres: do 70 procent siÅ‚ może zostać przekierowane na przód, a maksymalnie do 85 procent na tyÅ‚ pojazdu. MiÄ™dzyosiowy mechanizm różnicowy z koÅ‚em koronowym wspóÅ‚pracuje z selektywnym rozkÅ‚adem napÄ™du na poszczególne koÅ‚a, który dziÄ™ki inicjowaniu lekkiego, pulsacyjnego hamowania w granicznych zakresach zakrÄ™tu powoduje, że pojazd jest jeszcze bardziej dynamiczny. Jako opcjonalny dodatek, Audi oferuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozkÅ‚ada siÅ‚y napÄ™dowe, oddziaÅ‚ujÄ…c niezależnie na prawe i lewe tylne koÅ‚o.
W seryjnym wyposażeniu Audi RS 4 Avant Nogaro selection znajdziemy także system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, pozwalajÄ…cy kierowcy na okreÅ›lenie charakterystyki pracy elektromechanicznego wspomagania ukÅ‚adu kierowniczego, siedmiostopniowej skrzyni biegów S tronic, pedaÅ‚u gazu i sportowego ukÅ‚adu wydechowego. Wszystkie te podzespoÅ‚y mogÄ… dziaÅ‚ać w jednym z trzech trybów: comfort, auto i dynamic. W samochodzie wyposażonym w nawigacjÄ™ MMI, kierowca ma do wyboru także czwarty tryb – individual, oferujÄ…cy możliwość konfiguracji indywidualnego profilu ustawieÅ„.
Obok sportowego mechanizmu różnicowego, w przypadku pojazdu wyposażonego w system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, dostÄ™pne sÄ… opcjonalnie dwa kolejne elementy. Pierwszy z nich to dynamiczny ukÅ‚ad kierowniczy zmieniajÄ…cy przeÅ‚ożenie w zależnoÅ›ci od prÄ™dkoÅ›ci i kontrujÄ…cy za pomocÄ… delikatnych impulsów w granicznych zakresach zakrÄ™tu. Drugi to podwozie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC) - czysto mechanicznym ukÅ‚adem kompensujÄ…cym ruchy pionowe i poziome, dostosowanym do potrzeb tego sprężystego podwozia.
Audi RS 4 Avant Nogaro selection jeździ na oponach w rozmiarze 265/30. Za polerowanymi na wysoki poÅ‚ysk 20-calowymi koÅ‚ami Zoll-Rädern w stylistyce 5 V, lÅ›niÄ… lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe z emblematami RS. Tarcze hamulcowe w charakterystycznym dla Audi ksztaÅ‚cie „wave” sÄ… wentylowane od Å›rodka, perforowane i poÅ‚Ä…czone za pomocÄ… trzpieni z aluminiowymi bÄ™bnami noÅ›nymi. Na życzenie tarcze mogÄ… być ceramiczne, wzmacniane wÅ‚óknem wÄ™glowym. Elektroniczna kontrola stabilnoÅ›ci ESC ma tryb sportowy i w razie potrzeby można jÄ… caÅ‚kowicie wyÅ‚Ä…czyć.
Czerń i błękit: wnętrze
W utrzymanym w sportowej czerni wnÄ™trzu, zamontowano elektrycznie regulowane fotele sportowe S ze zintegrowanymi zagÅ‚ówkami, w dwóch wariantach obić. Boki siedzeÅ„ w obu wariantach wyÅ‚ożono czarnÄ… skórÄ… valcona, a Å›rodki – sztucznÄ… tkaninÄ… alcantara. Listwy w obudowach drzwi majÄ… albo kolor czarny, albo niebieski Nogaro (kolejny akcent bÄ™dÄ…cy hoÅ‚dem dla Audi Avant RS2). PodÅ‚okietniki obite sÄ… czarnÄ… skórÄ… i zdobiÄ… je biaÅ‚e, kontrastowe szwy. Czarne dywaniki wykoÅ„czono obszyciami w kolorze czarnym lub niebieskim Nogaro.
Obicie z czarnej skóry z niebieskimi szwami nadaje elegancji także koÅ‚u kierownicy i koÅ‚nierzowi dźwigni zmiany biegów. W splotach karbonowych listew dekoracyjnych widoczne sÄ… niebieskie wÅ‚ókna, które nadajÄ… im charakterystyczny poÅ‚ysk. Plakietka na gaÅ‚ce dźwigni zmiany biegów siedmiostopniowej przekÅ‚adni S tronic i emblematy na listwach progowych podkreÅ›lajÄ… specjalny status jubileuszowego modelu.
Limitowana seria specjalna Audi RS 4 Avant Nogaro selection pojawi siÄ™ na rynku wiosnÄ….
Nowoczesna klasyka: Audi Avant RS2 z 1994 roku
Audi RS2 z 1994 roku byÅ‚o zarówno pierwszym modelem typu RS, jak i pierwszym samochodem marki Audi Å‚Ä…czÄ…cym w sobie walory codziennego użytkowania ze sportowym charakterem. DaÅ‚o poczÄ…tek caÅ‚ej rodzinie dynamicznych aut spod znaku RS. Audi stworzyÅ‚o RS2 we wspóÅ‚pracy z Porsche, a pojazd montowano w Zuffenhausen.
Już sam wyglÄ…d Å›wiadczyÅ‚ o jego sportowych możliwoÅ›ciach. W przednim zderzaku umieszczono potężne wloty powietrza, a osÅ‚onÄ™ chÅ‚odnicy polakierowano na czarno. Lusterka boczne pochodziÅ‚y od Porsche. Z tyÅ‚u pojazdu, Å›wiatÅ‚a i elementy odblaskowe tworzyÅ‚y jednolite pasmo. Pojazd zdobiÅ‚y dużych rozmiarów emblematy. Na życzenie, model RS2 lakierowano w ekskluzywnym kolorze niebieskim Nogaro. Kolor ten przypominaÅ‚ o dwóch wielkich zwyciÄ™stwach Franka Bieli we Francuskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych na torze w Nogaro, w roku 1993.
Przy budowie silnika wykorzystano caÅ‚Ä… wiedzÄ™ Audi o sportach motorowych, a zwÅ‚aszcza o kategorii samochodów turystycznych. PiÄ™ciocylindrowa jednostka o pojemnoÅ›ci 2,2 litra, moc 232 kW (315 KM) zawdziÄ™czaÅ‚a dużej turbosprężarce, wysokiemu ciÅ›nieniu doÅ‚adowania, poszerzonym kanaÅ‚om dolotowym powietrza oraz odpowiedniemu zarzÄ…dzaniu spalaniem. Moment obrotowy 410 Nm byÅ‚ wytwarzany przy 3000 obr./min. Ogranicznik zaczynaÅ‚ dziaÅ‚ać dopiero przy 7200 obrotach. Wyposażone w takÄ… jednostkÄ™ Audi RS2 przyspieszaÅ‚o od zera do 100 km/h w 5,4 sekundy, a jego prÄ™dkość maksymalna wynosiÅ‚a 262 km/h. SzeÅ›ciostopniowa, manualna skrzynia biegów kierowaÅ‚a siÅ‚y napÄ™dowe do ukÅ‚adu przeniesienia napÄ™du quattro z zaÅ‚Ä…czanym manualnie mechanizmem różnicowym, zamontowanym na tylnej osi.
Zawieszenie z wahaczami poprzecznymi bazowaÅ‚o na zawieszeniu z Audi S2, bÄ™dÄ…cego technicznÄ… podstawÄ… dla stworzenia Audi RS2. Amortyzatory wyregulowano tak, by byÅ‚y twardsze, a sprężyny skrócono. Porsche dostarczyÅ‚o 17-calowe koÅ‚a, duże, wentylowane od Å›rodka tarcze hamulcowe i polakierowane na czerwono czterotÅ‚oczkowe zaciski.
We wnÄ™trzu dominowaÅ‚a jedwabista skóra nappa i tkanina alcantara w kolorze antracytowym, niebieskim lub srebrnoszarym. Fotele marki Recaro można byÅ‚o elektrycznie przesuwać. Instrumenty miaÅ‚y biaÅ‚e tarcze. Umieszczone na konsoli Å›rodkowej maÅ‚e wskaźniki informowaÅ‚y o ciÅ›nieniu i temperaturze oleju oraz napiÄ™ciu pokÅ‚adowej sieci elektrycznej. Na życzenie dostÄ™pne byÅ‚y listwy ozdobne z tworzywa CRP.
Audi oferowaÅ‚o model RS2 w podstawowej cenie 98,9 tys. marek. W czasie prawie dwóch lat produkcji, z taÅ›my zjechaÅ‚o 2908 egzemplarzy – wiÄ™cej niż poczÄ…tkowo planowano.
|
|
Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl
|
|
Pisaliśmy również |
» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance
|
» Audi SQ8 e-tron - już dostÄ™pne w konfiguratorze i w sprzedaży w Polsce
|
Database error: connect(localhost, mototarget, $Password) failed.
MySQL Error: ()
Session halted. | | |