Wspólnie z Global Bioenergies S.A., koncern wyprodukowaÅ‚ najwiÄ™kszÄ… jak dotÄ…d partiÄ™ e-benzyny. Uzyskano jej 60 litrów. „Podobnie jak inne e-paliwa Audi, nowa e-benzyna ma wiele zalet. Jej produkcja nie jest zależna od dostaw ropy naftowej, jest kompatybilna z funkcjonujÄ…cÄ… obecnie infrastrukturÄ… i otwiera przed nami perspektywÄ™ uruchomienia zamkniÄ™tego obiegu wÄ™gla” – mówi Reiner Mangold, szef dziaÅ‚u rozwoju zrównoważonych produktów AUDI AG. „E-benzyna” Audi jest w zasadzie ciekÅ‚ym izooktanem. Obecnie produkowana jest z biomasy, w dwustopniowym procesie. W pierwszym etapie, w pokazowej instalacji, firma Global Bioenergies wytwarza gazowy izobuten (C4H8). W etapie drugim, Centrum Procesów Biotechnologicznych Instytutu Frauhofera Å‚Ä…czy izobuten z dodatkowymi czÄ…steczkami wodoru, uzyskujÄ…c w ten sposób izooktan (C8H18). Nowe paliwo nie zawiera siarki i benzenów, stÄ…d w procesie spalania wytwarza niewielkÄ… ilość zanieczyszczeÅ„.
Inżynierowie Audi rozpoczÄ™li już testy spalania i emisji nowego paliwa w silniku testowym. Jako paliwo syntetyczne o wysokiej czystoÅ›ci i o dobrych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciach zapobiegajÄ…cych „stukaniu” zaworów, „e-benzyna” Audi oferuje możliwość dalszego zwiÄ™kszania kompresji silnika, a tym samym zwiÄ™kszenia jego wydajnoÅ›ci. W Å›rednioterminowej perspektywie, partnerzy w projekcie dążyć bÄ™dÄ… do zmodyfikowania procesu produkcyjnego w ten sposób, by nie wymagaÅ‚ on użycia biomasy. WedÅ‚ug tych zaÅ‚ożeÅ„, wystarczajÄ…cymi materiaÅ‚ami źródÅ‚owymi w procesie powinny być dwutlenek wÄ™gla oraz wodór pozyskiwany ze źródeÅ‚ odnawialnych.
FunkcjonujÄ…ce już na rynku alternatywne paliwa Audi oferujÄ… ogromny potencjaÅ‚ dla rozwoju zrównoważonej mobilnoÅ›ci. PomagajÄ… w redukcji emisji dwutlenku wÄ™gla, nawet do 80 procent w przypadku modeli typu g-tron.
Dla czterech pierścieni e-paliwa to coś więcej niż przedmiot badan laboratoryjnych. Odnawialny e-gaz Audi funkcjonuje w obiegu rynkowym już od roku 2013. Pochodzi on częściowo z własnej instalacji koncernu, zlokalizowanej w miejscowości Wertle. Tankując swoje Audi g-tron na jakiejkolwiek stacji CNG, klienci płacą za ten gaz regularną cenę. Zasilając sieć gazu ziemnego ustalonymi ilościami Audi e-gazu, koncern z Ingolstadt wpływa pozytywnie na ekologiczne skutki programu, np. na redukcję emisji dwutlenku węgla.
Jednym z istotnych produktów w gamie e-paliw Audi jest też e-diesel. Partner Audi, firma Sunfire, poczÄ…wszy od roku 2014, aż do października 2016, zarzÄ…dzaÅ‚a zlokalizowanÄ… w Dreźnie pilotażowÄ… instalacjÄ… zbudowanÄ… wÅ‚aÅ›nie w celu wytwarzania e-diesla. Podobnie jak w Wertle, tzw. „zielona elektryczność” dostarczaÅ‚a odpowiedniej dla procesu energii, a dwutlenek wÄ™gla i woda byÅ‚y tu podstawowymi surowcami. Efektem koÅ„cowym byÅ‚o Blue Crude (niebieska ropa), rafinowane nastÄ™pnie do postaci Audi e-diesla. Obecnie, Audi planuje uruchomienie takiej produkcji w Laufenburgu, w szwajcarskim kantonie Aargau. Cztery pierÅ›cienie, wraz z partnerami: Ineratec GmbH oraz Energiedienst Holding AG zakÅ‚adajÄ…, że nowa wytwórnia produkować bÄ™dzie ok. 400 000 litrów Audi e-diesla rocznie. Po raz pierwszy, jedynym źródÅ‚em energii w tym procesie bÄ™dzie energia hydroelektryczna.
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.