ZespóÅ‚ Audi Sport ABT Schaeffler zdobyÅ‚ najpierw pole position, wykrÄ™ciÅ‚ najszybsze okrążenie toru i finaÅ‚owo obaj kierowcy Audi zajÄ™li pierwsze i drugie miejsce. W ten sposób, team zostaÅ‚ pierwszym w historii FormuÅ‚y E zespoÅ‚em, który w jednym wyÅ›cigu zdobyÅ‚ maksimum punktów.
-
Daniel Abt zwycięża w Berlinie, Lucas di Grassi na miejscu drugim
-
Audi Sport ABT Schaeffler pierwszym w historii FormuÅ‚y E teamem, który zdobyÅ‚ maksimum punktów w jednym wyÅ›cigu
-
Doskonałe Audi e-tron FE04 na torze Berlin - Tempelhof
Bohaterem dnia byÅ‚ rozpromieniony po wyÅ›cigu i entuzjastycznie przyjÄ™ty przez berliÅ„skich kibiców Daniel Abt. 25-letni Niemiec daÅ‚ w stolicy Niemiec wspaniaÅ‚y popis jazdy. Pomimo koniecznoÅ›ci pojechania w kwalifikacjach w nieuprzywilejowanej pierwszej grupie, Abt bez wiÄ™kszych problemów wszedÅ‚ do grona piÄ™ciu najlepszych kierowców, rzuciÅ‚ wszystkim wyzwanie i Å‚atwo zdobyÅ‚ drugie w swej karierze kierowcy FormuÅ‚y E pole position, a co za tym idzie również trzy punkty do klasyfikacji. Potem byÅ‚o już tylko lepiej. ProwadziÅ‚ od startu do mety, i na koniec zdobyÅ‚ dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie.
„To byÅ‚o prawdopodobnie najważniejsze zwyciÄ™stwo w mojej dotychczasowej karierze i niesamowity dzieÅ„ – od jego poczÄ…tku, aż do koÅ„ca” – powiedziaÅ‚ Daniel Abt po odebraniu pucharu zwyciÄ™zcy. „Maksymalna ilość punktów, pole position, najszybsze okrążenie i na koniec wygrana – nie tylko moja, ale caÅ‚ego Audi, bo zdobyliÅ›my też miejsce drugie. Wielkie dziÄ™ki dla wszystkich, którzy nas w tym wspierali. DziÅ› bÄ™dzie impreza, jakiej Å›wiat wczeÅ›niej nie widziaÅ‚!”
Triumfu Audi w Berlinie dopeÅ‚niÅ‚ Å›wietny wystÄ™p Lucasa di Grassi. ObroÅ„ca mistrzowskiego tytuÅ‚u za sterami swego Audi e-tron FE04 wykrÄ™ciÅ‚ najszybsze okrążenie w kwalifikacjach, jednak wpadÅ‚ w delikatny poÅ›lizg, który przesunÄ…Å‚ go na piÄ…te miejsce startowe. Już w gÅ‚ównym wyÅ›cigu Brazylijczyk potrzebowaÅ‚ tylko dwunastu okrążeni, by przebić siÄ™ na pozycjÄ™ drugÄ…. Szybki serwis w pit stopie pozwoliÅ‚ mu dogonić swego kolegÄ™ z zespoÅ‚u i wspólnie, do koÅ„ca nie oddali już prowadzenia. Jako trzeci liniÄ™ mety minÄ…Å‚ Jean-Eric Vergne w bolidzie Techeetah. Jego strata do zwyciÄ™zcy wyniosÅ‚a ponad dwanaÅ›cie sekund.
„Po pierwsze, chcÄ™ zÅ‚ożyć serdeczne gratulacje Danielowi, który w peÅ‚ni zasÅ‚użyÅ‚ na dzisiejsze zwyciÄ™stwo” – podkreÅ›liÅ‚ di Grassi, po tym jak czwarty raz z rzÄ™du znalazÅ‚ siÄ™ na podium. „Nasze Audi byÅ‚y dziÅ› niesamowicie szybkie i zdecydowanie lepsze od konkurencji. Tak wÅ‚aÅ›ciwie, to walkÄ™ o zwyciÄ™stwo przeprowadziliÅ›my tylko miÄ™dzy sobÄ…. Po wyjeździe z pit stopu byÅ‚em tuż za Danielem, ale potem wystÄ…piÅ‚y problemy z moim drugim samochodem. Musimy je teraz zbadać i przeanalizować. Jednak, mimo wszystko, marzenie staÅ‚o siÄ™ faktem – zdobyliÅ›my dwa pierwsze miejsca w wyÅ›cigu. Po roku nie najlepszych startów awansowaliÅ›my na drugÄ… pozycjÄ™ klasyfikacji zespoÅ‚owej.”
Przed kolejnymi rundami serii wyÅ›cigów samochodów elektrycznych, które zaplanowano w Zurichu na 10 czerwca i w Nowym Jorku na 14 i 15 lipca, zarówno Abt, jak i di Grassi poprawili swe notowania w klasyfikacji kierowców, zajmujÄ…c teraz odpowiednio czwartÄ… i szóstÄ… pozycjÄ™. Abtowi brakuje zaledwie jednego punktu by awansować na miejsce trzecie.
„To byÅ‚ wspaniaÅ‚y wyÅ›cig” – cieszyÅ‚ siÄ™ Dieter Gass, szef Audi Motorsport. „Po raz pierwszy od momentu zaangażowania siÄ™ Audi w seriÄ™ wyÅ›cigów FormuÅ‚a E zdobyliÅ›my dwa pierwsze miejsca. Daniel osiÄ…gnÄ…Å‚ tu wszystko co byÅ‚o można, Lucas daÅ‚ z siebie wszystko – piÄ™kny dzieÅ„ dla Audi. Moje gratulacje i podziÄ™kowania dla wszystkich, którzy ciężko na ten sukces pracowali. NieczÄ™sto widzimy w Formule E tak wielki postÄ™p w tak krótkim czasie.”
„Pierwsze i drugie miejsce dla czterech pierÅ›cieni – to wprost nie do uwierzenia!” – entuzjazmowaÅ‚ siÄ™ Allan McNish, szef zespoÅ‚u. „MówiÄ…c wprost: pozamiataliÅ›my w Berlinie. Ta sobota na Tempelhof po prostu nie mogÅ‚a być lepsza. Jestem niesamowicie dumny z caÅ‚ego teamu!”