Bijąc kolejny rekord sprzedaży ponad 1,74 mln samochodów w roku 2014, Audi po raz pierwszy w historii przekroczyło poziom 53 mld euro przychodów ze sprzedaży. Zysk operacyjny koncernu wyniósł przy tym 5 mld 150 mln euro. Wskaźnik rentowności operacyjnej ze sprzedaży sięgnął 9,6 procenta, czyli osiągnął górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent. Przy uwzględnieniu zwiększonych przychodów, zysk koncernu przed opodatkowaniem wzrósł do blisko 6 mld euro. Rentowność operacyjna ze sprzedaży przed odliczeniem podatków wyniosła 11,1 procent. Do roku 2020, Audi planuje poszerzenie palety sprzedawanych przez siebie samochodów do 60 modeli. Stąd do roku 2019, koncern przeznaczy ponad 24 mld euro na inwestycje w nowe produkty i technologie. Nieprzerwanie też rozbudowuje swą globalną infrastrukturę produkcyjną. W roku 2015, Audi ma zamiar zatrudnić ponad 6000 nowych pracowników na całym świecie, by w ten sposób na stałe wzmocnić ekspertami strategiczną ścieżkę wzrostu. Koncern z Ingolstadt, w roku 2015, planuje także sprzedaż jeszcze większej ilości samochodów klasy premium niż rok wcześniej.
Szef Audi Rupert Stadler zapowiada: „Po bardzo dobrym początku bieżącego roku, mamy zamiar pobić nowy rekord sprzedaży również w roku 2015”
Podczas rocznej konferencji prasowej zorganizowanej we wtorek w siedzibie Audi AG w Ingolstadt, przedstawiono najważniejsze dane dotyczące roku finansowego 2014 oraz prognozy na rok 2015. Szef Audi Rupert Stadler podkreślił przy tej okazji: „W roku 2014 sprzedaliśmy więcej samochodów niż obiecywaliśmy. Co więcej, po bardzo dobrym początku roku bieżącego, mamy zamiar pobić nowy rekord sprzedaży również w roku 2015.” Prezentując w tym roku nowe Audi Q7, nowe Audi R8 i nową rodzinę A4, cztery pierścienie rozpoczynają kolejną fazę ofensywy modelowej.
W roku 2014, mimo zróżnicowanej sytuacji rynkowej, firma Audi działała bardzo wydajnie i zwiększyła sprzedaż we wszystkich rejonach świata. Koncern zanotował rekordy sprzedaży w aż 50 krajach. Na całym świecie sprzedano 1 741 129 samochodów z czterema pierścieniami w logo (2013: 1 575 480). Daje to wzrost o 10,5 procent (2013: 8,3 procent) . Przedsiębiorstwo wyraźnie przekroczyło zakładane cele sprzedaży ponad 1,7 mln aut i równocześnie zwiększyło swoje przychody ze sprzedaży do kwoty 53 mld 787 mln euro (2013: 49 mld 880 mln), czyli o 7,8 procent w porównaniu do roku ubiegłego.
Mimo wysokich nakładów na inwestycje, w rozbudowę międzynarodowych struktur produkcyjnych oraz w nowe modele, rozwiązania techniczne i technologie, zwłaszcza te pozwalające wypełnić założenia zaostrzonych norm emisji CO2, zysk operacyjny koncernu Audi wzrósł o 2,4 procent i wyniósł 5 mld 150 mln euro (2013: 5 mld 030 mln). W tym samym czasie przedsiębiorstwo na inwestycje wydało blisko 4,5 mld euro, prawie 1 mld euro więcej niż w roku 2013. Wskaźnik rentowności operacyjnej sprzedaży wyniósł 9,6 procent (2013: 10,1 procent) i osiągnął górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent.
Mimo że producent w ubiegłym roku sprzedał znacznie więcej samochodów i wprowadził do salonów sprzedaży wiele nowych modeli, koszty sprzedaży wzrosły mniej niż przychody, bo o 5,5 procent, do kwoty 4 mld 895 mln euro (2013: 4 mld 641 mln).
Przychody finansowe koncernu w roku obrotowym 2014 wyniosły 841 mln euro (2013: 293 mln) i były wyraźnie wyższe niż ubiegłoroczne. W kwocie przychodów zawiera się również m. in. udział z zysku operacyjnego chińskiej spółki joint venture FAWVW Automotive Company, skonsolidowany w kapitale własnym. Łącznie Audi zwiększyło swój zysk przed opodatkowaniem o 12,5 procent do kwoty 5 mld 991 mln euro (2013: 5 mld 323 mln). Rentowność przed opodatkowaniem wzrosła zatem z 10,7 procent w 2013 do 11,1 procent w 2014. To kolejny dowód wysokiej dochodowości całego przedsiębiorstwa.
Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów podkreślił przed 350 dziennikarzami zgromadzonymi w Ingolstadt: „Wskaźniki finansowe pokazują, że z jednej strony konsekwentnie przygotowujemy się do przyszłości, a z drugiej gospodarujemy w bardzo zyskowny sposób.” Rentowność operacyjna sprzedaży, mimo dużych nakładów na inwestycje, osiągnęła górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent.
Od stycznia do grudnia 2014, koncern z Ingolstadt zainwestował o 25 procent więcej środków niż rok wcześniej. Ponad 4,5 mld euro - to był nowy rekord. Do roku 2019, inwestycje Audi sięgną kwoty ponad 24 mld euro. Skupią się na technicznych innowacjach i nowych modelach. Cztery pierścienie mają też zamiar cały czas rozbudowywać swe międzynarodowe struktury produkcyjne. Ponownie wszystkie inwestycje zostaną sfinansowane z operacyjnych przepływów środków pieniężnych.
„Mając na uwadze czekające nas rekordowe inwestycje, także w przyszłości będziemy kierować się efektywnością, ponieważ w 2015 roku chcemy pochwalić się cash flow netto rzędu ponad dwóch miliardów euro” – podsumowuje Strotbek. Cash flow netto w roku 2014, mimo zwiększonych nakładów na inwestycje, wyniosło 3 mld euro, czyli nieznacznie niżej niż w 2013 roku (3,2 mld euro).
Płynność kapitałowa netto koncernu Audi w dniu 31.12.2014 wynosiła 16,3 mld euro i była wyższa od ubiegłorocznej (14,7 mld euro) o 1,6 mld euro.
Do roku 2020, Audi planuje poszerzenie palety sprzedawanych przez siebie samochodów z 52 do 60 modeli. Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego oświadczył na corocznej konferencji prasowej: „Nowe modele Audi Q7, Audi R8 i Audi A4 to gwiazdy naszej ofensywy modelowej roku 2015.” Koncern Audi będzie nadal zdobywał uznanie klientów na całym świecie, proponując im pionierskie rozwiązania techniczne i nowoczesne samochody ze sportowym DNA.
Na początku roku koncern z Ingolstadt przedstawił w Detroit nowe Audi Q7. SUV ten jest nawet o 325 kg lżejszy i o około 26 procent bardziej wydajny od poprzednika. Tydzień temu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, odbyła się premiera nowego Audi Q7 e-tron quattro. To pierwsza hybryda typu plugin z silnikiem diesla i z napędem quattro. W najbliższych latach firma planuje konsekwentną elektryfikację układu napędowego w całym portfolio modelowym.
Audi to pionier autonomicznej jazdy. Cztery pierścienie wielokrotnie z powodzeniem demonstrowały, że tę złożoną technikę opanowały kompleksowo. W październiku 2014 , Audi RS 7 piloted driving concept pokonało całe okrążenie toru w Hockenheim, bez kierowcy, z maksymalną prędkością do 240 km/h. Na początku stycznia tego roku, Audi RS 7 piloted driving concept ustanowiło nowy rekord. Dziennikarze pokonali nim prawie 900 km z Silicon Valley na wystawę Consumer Electronics Show w Las Vegas. W tym długodystansowym teście, w warunkach rzeczywistego, codziennego użytkowania, Audi A7 Sportback piloted driving concept sprawdziło się doskonale. W ten sposób firma po raz kolejny udowodniła, że technika jazdy autonomicznej jest gotowa do wprowadzenia do produkcji seryjnej.
Innowacje powstają w dużej mierze z pomysłów pracowników. Dlatego w ubiegłym roku Audi, po raz kolejny, wzmocniło zespoły pracowników specjalizujących się w lekkiej konstrukcji, komunikacji i elektrycznej mobilności: „W Niemczech zatrudniliśmy dodatkowo około 4500 nowych pracowników” – powiedział Thomas Sigi, członek zarządu Audi AG ds. zasobów ludzkich i kwestii socjalnych. „Dzięki ich wiedzy będziemy tworzyć mobilność jutra i dawać nowe bodźce.”
Obecnie w fabrykach Audi na całym świecie pracuje ponad 80 000 ludzi. W roku 2014 liczba pracowników wzrosła o 5732 osoby. Na rocznej konferencji prasowej, Zarząd Audi złożył podziękowania wszystkim pracownikom za ich ogromne zaangażowanie. Koncern Audi AG dba o to, by pracownicy mieli udział w ubiegłorocznym sukcesie przedsiębiorstwa. Pracownicy niemieckich fabryk przedsiębiorstwa, zgodnie z układami zbiorowymi, otrzymają premię od zysków średniej wysokości 6540 euro.
By trwale wzmocnić swą strategiczną ścieżkę wzrostu, w roku 2015, Audi zatrudni kolejnych pracowników. W samych tylko Niemczech 4000 ludzi, a na całym świecie „przewagę dzięki technice” będzie powiększać ponad 6000 nowo przyjętych fachowców.
W bieżącym roku koncern z Ingolstadt chce nadal się rozwijać i sprzedać znacznie więcej samochodów niż w roku ubiegłym. Wyzwaniem jest tu trudna do przewidzenia sytuacja rynkowa. W roku 2015 wzrosną nakłady finansowe na nowe moce przerobowe, innowacyjne rozwiązania techniczne i tworzenie atrakcyjnych samochodów. Innymi czynnikami budzącymi niepewność są znaczący wzrost intensywnych działań konkurencji na kluczowych rynkach oraz zmiany w przemyśle motoryzacyjnym prowadzące do stworzenia alternatywnych koncepcji napędu, zwłaszcza w celu sprostania zaostrzonym na całym świecie normom emisji CO2.
W zależności od ogólnej sytuacji gospodarczej, wraz z zakładanym wzrostem sprzedaży, wzrosną też przychody koncernu Audi. Po raz kolejny firma spodziewa się zysku operacyjnego ze sprzedaży mieszczącego się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent.
W celu wspierania jakości strategii rozwoju, firma od wielu lat zwiększa swą efektywność i optymalizuje koszty. Ponadto pracuje stale nad poprawą jakości swoich dochodów. Dodatkowo wzmacnia wszystkie te działania, w celu zapewnienia sobie dalszego sukcesu w ramach konkurencji na rynku premium.
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.
Koncern Audi w roku 2014 dostarczył klientom około 1 741 100 samochodów marki Audi. W roku 2013, przedsiębiorstwo osiągnęło przychody w wysokości 49,9 miliardów Euro, a jego zysk operacyjny wyniósł 5,03 miliardów Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach całego świata, a produkcja odbywa się w zakładach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Węgry), w Brukseli (Belgia), w Bratysławie (Słowacja), Martorell (Hiszpania), w Kałudze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). W grudniu 2013, cztery pierścienie rozpoczęły również produkcję samochodów w Foshan (Chiny). W połowie roku 2015 produkcja ruszy w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. Spółkami należącymi w 100% do Audi AG są między innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ Włochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/Włochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 80 000 pracowników, z czego 55 800 w Niemczech. W latach 2015 - 2019 koncern planuje inwestycje rzędu 24 miliardów Euro, głównie w nowe produkty i zrównoważone technologie. Audi przykłada dużą wagę do korporacyjnej odpowiedzialności, a w swej strategii ustanowiło zasadę zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. Długoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2.