ByÅ‚o to także dla przedsiÄ™biorstwa najlepsze pierwsze dziewięć miesiÄ™cy danego roku. Sprzedaż w tym okresie przewyższyÅ‚a wartoÅ›ci ubiegÅ‚oroczne o 8,3%. W okresie tym sprzedano Å‚Ä…cznie 1 335 502 samochodów BMW Group (w roku ubiegÅ‚ym: 1 232 619).
Ian Robertson, CzÅ‚onek ZarzÄ…du BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing BMW, stwierdziÅ‚: „W zeszÅ‚ym miesiÄ…cu odnotowaliÅ›my znaczny wzrost na wielu naszych rynkach i ponownie pobiliÅ›my rekord sprzedaży we wrzeÅ›niu, pomimo trudnych warunków w niektórych krajach europejskich. Nasze modele nadal dobrze siÄ™ sprawdzajÄ…, dlatego w czwartym kwartale spodziewamy siÄ™ dalszego solidnego wzrostu globalnej sprzedaży. JesteÅ›my na dobrej drodze do pobicia nowego rekordu sprzedaży za caÅ‚y rok.”
Globalna sprzedaż samochodów marki BMW wzrosÅ‚a o 14,3% do 146 843 egzemplarzy w analizowanym miesiÄ…cu (w roku ubiegÅ‚ym: 128 450). Dużym popytem cieszyÅ‚o siÄ™ BMW serii 1: w zeszÅ‚ym miesiÄ…cu sprzedano 23 583 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 51,1% w stosunku do roku ubiegÅ‚ego (15 606). Od czasu premiery w poÅ‚owie wrzeÅ›nia ubiegÅ‚ego roku sprzedano ponad 150 000 egzemplarzy 5-drzwiowego BMW serii 1 drugiej generacji. BMW serii 3 osiÄ…gnęło w zeszÅ‚ym miesiÄ…cu 39 302 sprzedanych egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 35 842 / +9,7%). Sprzedaż BMW serii 5 wzrosÅ‚a o 7,9% do 29 996 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 27 804). Sprzedaż BMW serii 6 wzrosÅ‚a niemal trzykrotnie i wyniosÅ‚a 2426 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 752 / +222,6%). Dobrze radziÅ‚o sobie także BMW X1: we wrzeÅ›niu sprzedano 16 661 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 32,9% (w roku ubiegÅ‚ym 12 536). Sprzedaż BMW X3 wzrosÅ‚a o 20,0% do 13 616 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 11 346). Od poczÄ…tku roku do koÅ„ca wrzeÅ›nia sprzedano 1 109 962 samochodów BMW, czyli o 8,6% wiÄ™cej niż w analogicznym okresie roku ubiegÅ‚ego (1 021 955).
MINI odnotowaÅ‚o najlepsze w historii wyniki sprzedaży za wrzesieÅ„: do rÄ…k klientów trafiÅ‚o 30 562 samochodów (w roku ubiegÅ‚ym 30 392 / +0,6%). Marka odnotowaÅ‚a także najlepsze w historii pierwsze dziewięć miesiÄ™cy roku – od poczÄ…tku roku do koÅ„ca wrzeÅ›nia na caÅ‚ym Å›wiecie sprzedano 223 214 samochodów MINI, czyli o 7,2% wiÄ™cej niż w analogicznym okresie roku ubiegÅ‚ego (208 223). W zeszÅ‚ym miesiÄ…cu na MiÄ™dzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu firma przedstawiÅ‚a MINI Paceman. MINI Paceman to pierwsze na Å›wiecie Sports Activity Coupé w segmencie samochodów kompaktowych klasy premium, bÄ™dÄ…ce już siódmym modelem w asortymencie MINI. Oczekuje siÄ™, że MINI Paceman, które zadebiutuje w pierwszej poÅ‚owie roku 2013, jeszcze bardziej zwiÄ™kszy sprzedaż MINI.
Popyt na samochody marki Rolls-Royce utrzymuje siÄ™ przy niewielkim spadku wynoszÄ…cym 4,7% od poczÄ…tku roku do koÅ„ca wrzeÅ›nia w porównaniu z rokiem ubiegÅ‚ym. Åšwiatowy debiut serii Phantom II we wrzeÅ›niu i potencjalnie duża sprzedaż w czwartym kwartale pozwala spodziewać siÄ™ kolejnego dobrego wyniku rocznego dla marki Rolls-Royce.
Dla marki BMW Motorrad wrzesieÅ„ byÅ‚ kolejnym rekordowym miesiÄ…cem: sprzedano 9215 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 8612 egzemplarzy / +7,0%). Liczba sprzedanych motocykli i maksiskuterów od stycznia do wrzeÅ›nia wÅ‚Ä…cznie wyniosÅ‚a 85 944 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 86 892 units / -1,1%). Od stycznia do wrzeÅ›nia wÅ‚Ä…cznie firma Husqvarna Motorcycles dostarczyÅ‚a do sieci dealerskiej Husqvarna Å‚Ä…cznie 7355 pojazdów (w roku ubiegÅ‚ym: 6079 egzemplarzy / +21,0%). Sprzedaż we wrzeÅ›niu wyniosÅ‚a 1255 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 1351 egzemplarzy / -7,1%).
Rynki:
W zeszłym miesiącu BMW Group odnotowała spory wzrost na wielu rynkach i zwiększyła sprzedaż detaliczną na swoich trzech największych rynkach: w Chinach, Stanach Zjednoczonych i Niemczech.
W Europie sprzedaż BMW Group w zeszÅ‚ym miesiÄ…cu wzrosÅ‚a o 4,8% i wyniosÅ‚a 92 442 samochodów (w roku ubiegÅ‚ym: 88 243). W ciÄ…gu pierwszych dziewiÄ™ciu miesiÄ™cy sprzedaż BMW Group nieznacznie przekroczyÅ‚a wartoÅ›ci ubiegÅ‚oroczne i wyniosÅ‚a Å‚Ä…cznie 639 798 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 635 013 / +0,8%). W Niemczech marki BMW i MINI byÅ‚y jedynymi markami klasy premium, odnotowaÅ‚y wzrost we wrzeÅ›niu. We wrzeÅ›niu zarejestrowano Å‚Ä…cznie 26 021 nowych samochodów BMW i MINI (w roku ubiegÅ‚ym: 23 799/ +9,3%). Zarejestrowano 22 009 nowych samochodów BMW (w roku ubiegÅ‚ym: 20 042 / +9,8%) i 4012 samochodów MINI (w roku ubiegÅ‚ym: 3757 / +6,8%). Od poczÄ…tku roku do koÅ„ca wrzeÅ›nia w Niemczech zarejestrowano 211 870 samochodów BMW i MINI (w roku ubiegÅ‚ym: 220 054 / –3,7%). Sprzedaż BMW Group w Rosji wzrosÅ‚a w analizowanym miesiÄ…cu o 48,5% i wyniosÅ‚a 3985 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym: 2683). Od poczÄ…tku roku do koÅ„ca wrzeÅ›nia w Rosji sprzedano 28 084 samochodów, czyli o 32,9% wiÄ™cej niż w analogicznym okresie roku ubiegÅ‚ego (21 133).
W Azji sprzedaż skoczyÅ‚a we wrzeÅ›niu o 40,0% i wyniosÅ‚a 45 781 egzemplarzy (w roku ubiegÅ‚ym 32 708). W pierwszych dziewiÄ™ciu miesiÄ…cach bieżącego roku BMW Group odnotowaÅ‚a w Azji duży wzrost sprzedaży wynoszÄ…cy 27,2%, osiÄ…gajÄ…c wynik 357 841 samochodów (w roku ubiegÅ‚ym: 281 223). Firma odnotowaÅ‚a wyjÄ…tkowo duży wzrost w Chinach kontynentalnych, gdzie we wrzeÅ›niu sprzedano 29 631 egzemplarzy, czyli o 59,4% wiÄ™cej niż w tym samym miesiÄ…cu roku ubiegÅ‚ego (18 588). Od poczÄ…tku roku do koÅ„ca wrzeÅ›nia w Chinach kontynentalnych sprzedano 237 056 samochodów BMW i MINI (w roku ubiegÅ‚ym 177 522), co oznacza wzrost o 33,5%. W pierwszych dziewiÄ™ciu miesiÄ…cach bieżącego roku BMW Group odnotowaÅ‚a też duży wzrost na innych rynkach azjatyckich, w tym w Japonii (41 973 / +21,5%) i Korei PoÅ‚udniowej (24 541 / +18,5%)
W obu Amerykach BMW Group sprzedaÅ‚a we wrzeÅ›niu 34 050 samochodów (w roku ubiegÅ‚ym: 32 772 / +3,9%). Od poczÄ…tku roku w obu Amerykach sprzedano 290 888 samochodów, czyli o +6,3% niż w roku ubiegÅ‚ym (273 564). W Stanach Zjednoczonych sprzedaż BMW Group wyniosÅ‚a we wrzeÅ›niu 26 660 samochodów (w roku ubiegÅ‚ym: 25 749 / +3,5%). Od poczÄ…tku roku do koÅ„ca wrzeÅ›nia sprzedaż BMW Group wzrosÅ‚a o 7,1% i wyniosÅ‚a 234 928 egzemplarzy w stosunku do analogicznego okresu roku 2011 (219 314 egzemplarzy).
Sprzedaż BMW Group we wrześniu i do września 2012 r. włącznie
|
We wrześniu 2012
|
W stosunku do roku ubiegłego
|
Do września 2012 włącznie
|
W stosunku do roku ubiegłego
|
Samochody BMW Group
|
177 716
|
+11,6%
|
1 335 502
|
+8,3%
|
BMW
|
146 843
|
+14,3%
|
1 109 962
|
+8,6%
|
MINI
|
30 562
|
+0,6%
|
223 214
|
+7,2%
|
Rolls-Royce
|
|
|
2 326
|
-4,7%
|
BMW Motorrad
|
9 215
|
+7,0%
|
85 944
|
-1,1%
|
Husqvarna Motorcycles
|
1 255
|
-7,1%
|
7 355
|
+21,0%
|