Sprzedaż BMW byÅ‚a wyższa niż rok wczeÅ›niej: 124 561 pojazdów tej marki dostarczono do klientów, o 6,3% wiÄ™cej niż w styczniu ub.r. (117 178). 4247 klientów odebraÅ‚o kluczyki do swych nowych aut – Å›wieżo wprowadzonego na rynek modelu 2 Active Tourer. Dużym popytem cieszy siÄ™ nadal BMW serii 4 – wydano ich na caÅ‚ym Å›wiecie 8537 sztuk. Nieprzerwane jest pasmo sukcesów rodziny BMW X – w styczniu sprzedano 4555 egzemplarzy modelu BMW X4, zaÅ› BMW X5 zanotowaÅ‚o ogromny wzrost w porównaniu ze styczniem 2014: o 40,9% (12 035 wobec 8540). Sprzedaż BMW X6 także wzrosÅ‚a – o 2,5% (2889 wobec 2819). W pierwszym miesiÄ…cu br. sprzedaż innowacyjnych modeli BMW i wyniosÅ‚a Å‚Ä…cznie 1845 sztuk – 1416 klientów odebraÅ‚o swe BMW i3, zaÅ› 429 – BMW i8.
Także sprzedaż samochodów marki MINI byÅ‚a wyższa niż w ubiegÅ‚ym styczniu, zanotowano tu wzrost aż o 12% (17 373 wobec 15 510). Sprzedaż MINI 3D (nowy model) wzrosÅ‚a o 33,6% do 7502 sztuk (wobec 5616), zaÅ› nowy MINI 5D znalazÅ‚ w styczniu 2015 3876 nabywców.
W nastÄ™pstwie wprowadzenia strategii zrównoważonej sprzedaży w skali globalnej, BMW Group zanotowaÅ‚o wzrosty w niemal wszystkich regionach.
W Azji sprzedaż BMW i MINI wzrosÅ‚a o 6,6 w porównaniu ze styczniem ub.r. (54 188 wobec 50 841), w czym najwiÄ™kszy udziaÅ‚ miaÅ‚y rynki kontynentalnych Chin (+7,9%, do 40 081 wobec 37 137) oraz Korei PoÅ‚udniowej (+16,9%, 4045 wobec 3460).
W Amerykach dostarczono klientom Å‚Ä…cznie 27 450 pojazdów marek BMW i MINI (w styczniu ub.r. 25 977, +5,7%). W USA 22 209 (+6,8% wobec 20796), w Brazylii aż +18,5% (1139 wobec 961).
Wzrosty notowane w Europie w roku 2014 sÄ… kontynuowane i w styczniu: region Å‚Ä…cznie zanotowaÅ‚ wzrost o 8,5% wobec stycznia ub.r. – 55 676 aut marek BMW i MINI dostarczono klientom w Europie (wobec 51 333). PrzyczyniÅ‚y siÄ™ do tego najbardziej rynki skandynawski (+11,5%, 3300 wobec 2959), Holandia (+11,0%, 1820 wobec 1639). Także w Niemczech zanotowano wzrost sprzedaży marek BMW i MINI – o 3,4% (19 396 wobec 18 760).
Rok zaczÄ…Å‚ siÄ™ też dobrze dla BMW Motorrad – klientom dostarczono Å‚Ä…cznie 6263 maxi-scootery i motocykle, co oznacza wzrost o 15,2% wobec zeszÅ‚ego stycznia (5438).