W ramach programu BMW Tate Live, Charmatz i jego zespó艂 75 tancerzy przejmie Tate Modern na 48 godzin, organizuj膮c seri臋 przedstawie艅 w ró偶nych pomieszczeniach budynku. Trwaj膮cy ju偶 4 lata program BMW Tate Live to istotne partnerstwo pomi臋dzy BMW i Tate, koncentruj膮ce si臋 na wystawach performance i sztuce interdyscyplinarnej w samej galerii oraz w Internecie, badaj膮ce ró偶ne metody, którymi arty艣ci badaj膮 mo偶liwo艣ci tworzenia 偶ywego przedstawienia w XXI w.
Kiedy Tate b臋dzie opanowane przez Charmatza, poszukiwana b臋dzie odpowied藕 na pytania „A co by艂o, gdyby Tate Modern sta艂o si臋 muzeum ta艅ca?” „Jakie by by艂o to muzeum?” Taniec b臋dzie w tym czasie przedstawieniem, wystaw膮 i prezentacj膮 w ca艂ym budynku, ukazuj膮c indywidualne „prace”, ale tak偶e podkre艣laj膮cym choreografi臋 „odnajdowan膮” w codziennych zdarzeniach w budynku Galerii. W Turbine Hall odb臋dzie si臋 seria pokazów tanecznych Charmatza.
Tancerze b臋d膮 tak偶e pojawia膰 si臋 przy ró偶nych kolekcjach, odb臋d膮 si臋 równie偶 dyskusje z widzami i tak wa偶nymi osobisto艣ciami 艣wiata sztuki jak Tim Etchells, Mette Ingvartsen, Meg Stuart, Claire Bishop czy Sung Hwan Kim. W ramach prezentacji „20 tancerzy na 20. wiek” odb臋dzie si臋 te偶 pokaz historii ta艅ca, w tym baletu, folku, pop czy hip hopu. Odbywa膰 si臋 b臋d膮 wycieczki z przewodnikami po wystawach w perspektywie choreograficznej.
Cz臋艣膰 owej transformacji Tate Modern w Muzeum Ta艅ca znajdzie si臋 w Internecie w ramach transmisji streamingowej, a widzowie (i ci online, i ci na 偶ywo) b臋d膮 pytani, jak wyobra偶aj膮 sobie muzeum ta艅ca, a wszystkich, na ca艂ym 艣wiecie, organizatorzy namawia膰 b臋d膮 do przesy艂ania swych przemy艣le艅 z hasztagiem #dancingmuseum.
Boris Charmatz ta艅czy艂 w paryskiej Operze i Balecie, w 2009 r. zosta艂 dyrektorem Narodowego Centrum Choreograficznego Rennes i Bretanii, które przemianowa艂 na „Musee de la danse”.