Od debiutu poprzedniego modelu w 2005 roku, BMW Motorrad, który jest wiodÄ…cym producentem turystycznych motocykli enduro z silnikami dużej pojemnoÅ›ci, uczyniÅ‚ z potężnego modelu GS Adventure maszynÄ™ uznawanÄ… za Å›wietny wybór do dÅ‚ugodystansowych podróży. Motocykl ten przenosi poszukiwaczy przygód do najdalszych zakÄ…tków Å›wiata i pozwala im cieszyć sie podróżą, gdy inni już dawno wrócili do domu.
BMW R 1200 GS Adventure w roli najważniejszego partnera w czasie dÅ‚ugodystansowych ekspedycji i podróży.
Nowy R 1200 GS Adventure kontynuuje rodzinnÄ… tradycjÄ™ w oparciu o dynamiczne osiÄ…gi, doskonaÅ‚e wÅ‚asnoÅ›ci w jeździe terenowej i turystycznej, jakimi dysponowaÅ‚ poprzedni R 1200 GS. JednoczeÅ›nie motocykl oferuje nowe, optymalne rozwiÄ…zania dla globtroterów, niestrudzonych fanów enduro i podróżników lubiÄ…cych zjechać z asfaltu.
Nowy R 1200 GS Adventure jest napÄ™dzany tym samym peÅ‚nym werwy, chÅ‚odzonym powietrzem i cieczÄ… silnikiem bokser znanym już z modelu R 1200 GS, który z pojemnoÅ›ci skokowej 1170 cm3 wydobywa moc 92 kW (125 KM) przy 7750 obr/min. WyróżniajÄ…cÄ… cechÄ… tego silnika, przeprojektowanego i wprowadzonego w zeszÅ‚ym roku w modelu R 1200 GS, jest nowy system wydajnego chÅ‚odzenia, który wykorzystuje ciecz zamiast oleju jako medium odbierajÄ…ce ciepÅ‚o. NowoÅ›ciÄ… w tym silniku jest też pionowe napeÅ‚nianie cylindrów, dziÄ™ki któremu moc dostarczana jest w sposób jeszcze bardziej efektywny, a z nowym silnikiem wspóÅ‚pracuje szeÅ›ciobiegowa przekÅ‚adnia, która wraz z mokrym sprzÄ™gÅ‚em jest zintegrowana z korpusem silnika. Po raz pierwszy w produkcyjnym motocyklu BMW zastosowano bezobsÅ‚ugowy waÅ‚ Kardana umieszczony po lewej stronie pojazdu. W celu dalszej poprawy wÅ‚asnoÅ›ci jezdnych R 1200 GS Adventure, zwÅ‚aszcza w terenie, masa koÅ‚a zamachowego zostaÅ‚a zwiÄ™kszona o okoÅ‚o 950 gramów, do ukÅ‚adu napÄ™dowego dodano też dodatkowy tÅ‚umik drgaÅ„.
PomyÅ›lany, skonstruowany i wyposażony dla prawdziwych podróżników.
Duży BMW GS Adventure jest ikonÄ… wÅ›ród dużej pojemnoÅ›ci turystycznych motocykli enduro i jest najlepszym wyborem dla miÅ‚oÅ›ników transkontynentalnych podróży, nawet biegnÄ…cych przez najodleglejsze zakÄ…tki Å›wiata. Bez wzglÄ™du na to, czy jazda odbywa siÄ™ po asfalcie, po żwirowych Å›cieżkach, czy po bezdrożach, potężny GS Adventure ma za zadanie dowieźć swojego kierowcÄ™ bezpiecznie do celu. Takie zadania i inspiracje towarzyszyÅ‚y BMW Motorrad przy tworzeniu nowego R 1200 GS Adventure - jeszcze lepszego pod każdym wzglÄ™dem.
Podobnie jak w R 1200 GS, model Adventure jest zbudowany na solidnej i wytrzymaÅ‚ej na skrÄ™canie ramie przestrzennej z rur stalowych. Ma on wiÄ™kszy, 30-litrowy zbiornik paliwa (o 10 litrów wiÄ™cej, niż w R 1200 GS), co pozwala na istotne zwiÄ™kszenie zasiÄ™gu, a sam zbiornik jest teraz wykonywany z lekkiego aluminium. R 1200 GS Adventure już jest w standardzie wyposażony w system ABS, automatycznÄ… kontrolÄ™ stabilnoÅ›ci (ASC), a także dysponuje dwoma trybami jazdy "Deszcz" i "Droga", które umożliwiajÄ… dostosowanie charakterystyki motocykla do wiÄ™kszoÅ›ci warunków drogowych. ZwiÄ™ksza to dodatkowo w znaczÄ…cy sposób praktyczne możliwoÅ›ci nowego R 1200 GS Adventure, jednoczeÅ›nie zapewniajÄ…c istotne podwyższenie poziomu bezpieczeÅ„stwa, w szczególnoÅ›ci na Å›liskiej nawierzchni.
Kolejne trzy tryby jazdy można dodać zamawiajÄ…c opcjonalnÄ… funkcjÄ™ Tryby Jazdy Pro, której towarzyszÄ… systemy Enduro ABS i Enduro ASC przeznaczone do jazdy terenowej. Trzy dodatkowe tryby jazdy – “Dynamiczny”, “Enduro” i “Enduro Pro”, które mogÄ… być aktywowane za pomocÄ… klucza kodowego, umożliwiajÄ… dostosowanie ustawieÅ„ zarówno ASC i ABS, a także opcjonalnego póÅ‚aktywnego elektronicznie sterowanego zawieszenia Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) do specyficznych wymagaÅ„ jazdy w terenie.
Oprócz nowej stylizacji nadwozia w bardziej zdecydowanym stylu, talenty podróżnicze i wiÄ™ksze możliwoÅ›ci terenowe nowego R 1200 GS Adventure sÄ… wynikiem nowych parametrów podwozia, w tym zwiÄ™kszonych o 20 milimetrów skoków zawieszenia, zwiÄ™kszonego przeÅ›witu i zmienionej geometrii tylnego wahacza sÅ‚użącej jeszcze lepszemu prowadzeniu siÄ™ motocykla. WiÄ™ksza przednia szyba z wygodnÄ… rÄ™cznÄ… regulacjÄ… pokrÄ™tÅ‚em, dodatkowe kierownice powietrza, a także znacznie zwiÄ™kszona ochrona rÄ…k, wyraźnie poprawiajÄ… ochronÄ™ przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi. Szerokie, regulowane podnóżki enduro, wzmocnione dźwignie nożne i caÅ‚kowicie odnowione nadwozie dodajÄ… koÅ„cowych akcentów wyglÄ…dowi nowego R 1200 GS Adventure.
Najważniejsze cechy nowego BMW R 1200 GS Adventure:
- Zbudowany wedÅ‚ug tej samej uniwersalnej koncepcji ogólnej, co R 1200 GS, z peÅ‚nym werwy dwucylindrowym silnikiem bokser i zwinnym podwoziem, ale o zwiÄ™kszonych możliwoÅ›ciach terenowych i lepszym dostosowaniu do dÅ‚ugodystansowych podróży.
- ZwiÄ™kszona masa koÅ‚a zamachowego silnika i dodatkowy tÅ‚umik drgaÅ„, zapewniajÄ…cy jeszcze gÅ‚adszÄ… pracÄ™ silnika i jeszcze lepszy komfort podróży.
- Skok zawieszeÅ„ kóÅ‚ przednich i tylnych mierzony na sprężynach wzrósÅ‚ o 20 mm w porównaniu do modelu R 1200 GS.
- Prześwit zwiększony o 10 mm w stosunku do poprzednika.
- Zmodyfikowana geometria tylnego wahacza poprawiajÄ…ca zachowanie motocykla przy sportowym sposobie jazdy.
- Całkowicie przestylizowane panele zewnętrzne o zwiększonej wytrzymałości, nadające GS - Adventure bardziej zdecydowanego wyglądu.
- Zbiornik paliwa o pojemnoÅ›ci 30 litrów, zasiÄ™g podobny do poprzednika.
- W standardzie ABS, ASC i dwa tryby jazdy.
- Trzy kolejne tryby jazdy dostępne jako opcja fabryczna.
- PóÅ‚aktywne elektronicznie sterowane zawieszenie kóÅ‚ Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) dostÄ™pne jako opcja fabryczna.
- Wygodniejsze siedzenie z regulacjÄ… kÄ…towÄ….
- Duża regulowana szyba i owiewki.
- Szerokie podnóżki enduro.
- Regulowane, wzmocnione dźwignie obsługiwane nożnie.
- Solidne orurowanie chroniÄ…ce silnik i zbiornik paliwa.
- Szeroki zakres akcesoriów i opcji fabrycznych.
Podstawowe dane techniczne:
|
BMW R 1200 GS Adventure
|
BMW R 1200 GS
|
Pojemność zbiornika paliwa:
|
30 l
|
20 l
|
Skok zawieszenia przód / tyÅ‚:
|
210 / 220 mm
|
190 / 200 mm
|
Wysokość siedzenia:
|
890 / 910 mm
|
850 / 870 mm
|
Masa z 90% paliwa:
|
260 kg
|
238 kg
|
Maksymalne obciążenie:
|
220 kg
|
212 kg
|
Wymiary długość / szerokość:
|
2255 / 980 mm
|
2207 / 953 mm
|
Zużycie paliwa przy 90 / 120 km/h:
|
4,3 / 5,9 l
|
4,1 / 5,5 l
|