W ramach wspóÅ‚pracy 1,5 miliona takich piÅ‚ek zostanie przekazanych mÅ‚odzieży na obszarach dotkniÄ™tych wojnÄ…, w obozach uchodźców, w strefach klÄ™sk żywioÅ‚owych oraz w spoÅ‚ecznoÅ›ciach pokrzywdzonych przez los.
Zobowiązanie Chevroleta będzie realizowane za pośrednictwem globalnej sieci organizacji wspierających następne pokolenia piłkarzy.
„Organizacja One World Futbol Project wyznaje nadrzÄ™dnÄ… zasadÄ™ bliskÄ… Chevroletowi – piÅ‚ka nożna zmienia na lepsze życie ludzi na caÅ‚ym Å›wiecie”, powiedziaÅ‚ Joel Ewanick, dyrektor ds. marketingu globalnego GM. „Cieszymy siÄ™, że możemy wesprzeć misjÄ™ One World Futbol Project, polegajÄ…cÄ… na zmobilizowaniu milionów kibiców na caÅ‚ym Å›wiecie do przyÅ‚Ä…czenia siÄ™ do tej inicjatywy i stworzenia globalnego ruchu na rzecz gry i osób, które jÄ… kochajÄ…”.
Chevrolet bÄ™dzie sponsorowaÅ‚ tÄ™ organizacjÄ™ zaÅ‚ożonÄ… w 2010 roku, która powstaÅ‚a częściowo dziÄ™ki wsparciu Å›wiatowej sÅ‚awy muzyka – Stinga. Inicjatywa ta jest częściÄ… globalnej polityki firmy, dotyczÄ…cej piÅ‚ki nożnej, obejmujÄ…cej umowÄ™ sponsorskÄ… z klubem Manchester United, uczestniczÄ…cym w rozgrywkach piÅ‚karskich angielskiej ligi Barclays Premier League.
„Chevrolet to partner, który docenia pozytywny wpÅ‚yw, jaki piÅ‚ka nożna wywiera na życie ludzi na caÅ‚ym Å›wiecie”, powiedziaÅ‚ David Gill, dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy Manchester United i prezes Fundacji Manchester United. „GÅ‚ównym celem Fundacji Manchester United jest inspirowanie mÅ‚odych ludzi poprzez edukacjÄ™ i inne aktywnoÅ›ci, dlatego caÅ‚ym sercem popieramy wspóÅ‚pracÄ™ Chevroleta z organizacjÄ… One World Futbol Project”.
One World Futbol Project dotarÅ‚ już do ponad 135 paÅ„stw na caÅ‚ym Å›wiecie i do przynajmniej 138 organizacji – Å‚Ä…cznie ze szkoÅ‚ami, sierociÅ„cami i organizacjami non profit, które poprzez sport rozwiÄ…zujÄ… konflikty, uczÄ… tolerancji i budujÄ… wspólnoty – poprawiajÄ…c jakość życia okoÅ‚o 525 000 dzieci i mÅ‚odych ludzi. Firma jest również czÅ‚onkiem sieci streetfootballnetwork, która Å‚Ä…czy 94 organizacje non-profit promujÄ…ce zmiany spoÅ‚eczne poprzez piÅ‚kÄ™ nożnÄ…, dziaÅ‚ajÄ…ce w 61 krajach caÅ‚ego Å›wiata.
Dla Tima Jahnigena – zaÅ‚ożyciela One World Futbol i jednoczeÅ›nie uznanego autora tekstów – inspiracjÄ… do powoÅ‚ania projektu do życia byÅ‚ reportaż w stacji CNN o dzieciach w Darfurze, grajÄ…cych w piÅ‚kÄ™ nożnÄ… z wykorzystaniem piÅ‚ki wykonanej ze Å›mieci przewiÄ…zanych sznurkiem. Jahnigen postanowiÅ‚ wówczas stworzyć piÅ‚kÄ™, która zachowywaÅ‚aby siÄ™ jak tradycyjna piÅ‚ka futbolowa, a jednoczeÅ›nie byÅ‚aby odporna na trudne warunki, czÄ™sto spotykane w niektórych częściach Å›wiata.
„NaszÄ… misjÄ… w One World Futbol Project jest wprowadzenie pozytywnych zmian poprzez rozpowszechnienie radoÅ›ci, jakÄ… niesie piÅ‚ka nożna, a także dopilnowanie, aby dzieci mogÅ‚y pozostać dziećmi, niezależnie od tego, w której części Å›wiata żyjÄ…”, powiedziaÅ‚ Jahnigen, wspóÅ‚zaÅ‚ożyciel firmy i dyrektor dziaÅ‚u innowacji One World Futbol Project. „Chevrolet jest doskonaÅ‚ym partnerem, który wspóÅ‚dzieli nasze przekonanie, iż futbol może nie tylko zjednoczyć ludzi poprzez emocje wywoÅ‚ywane podczas gry, ale również pomóc uleczyć i odbudować spoÅ‚ecznoÅ›ci dotkniÄ™te wojnÄ…, katastrofami czy biedÄ…. DziÄ™ki temu partnerstwu możemy zmienić życie milionów osób za sprawÄ… siÅ‚y, jakÄ… niesie ze sobÄ… wytrzymaÅ‚a piÅ‚ka do gry”.
InspiracjÄ… dla nazwy organizacji One World Futbol Project i piÅ‚ki byÅ‚a piosenka Stinga „One World (Not Three)” (ang. Jeden Å›wiat, nie trzy). Stworzenie piÅ‚ki pochÅ‚onęło 11 miesiÄ™cy prac nad prototypami i wiele miesiÄ™cy testów w Afryce, Haiti, Iraku i w innych zakÄ…tkach Å›wiata. One World Futbol Project wspóÅ‚pracuje z globalnymi organizacjami i firmami, które kupujÄ…, sponsorujÄ… i/lub dystrybuujÄ… piÅ‚ki One World Futbol w miejscach, w których sÄ… one potrzebne.
Osoby prywatne mogÄ… nabyć piÅ‚kÄ™ One World Futbol w ramach programu „Buy One Give One” (ang. kup jednÄ…, ofiaruj jednÄ…) na stronie One World Futbol Project. Zakup piÅ‚ki powoduje automatyczne ofiarowanie kolejnej piÅ‚ki organizacjom pomagajÄ…cym spoÅ‚ecznoÅ›ciom pokrzywdzonym przez los na caÅ‚ym Å›wiecie, takim jak Coaches Across Continents, GOALS Haiti, Right to Play International czy Save the Children. Osoby, które chcÄ… przekazać darowiznÄ™ lub kupić piÅ‚ki dla swojej organizacji mogÄ… to uczynić za poÅ›rednictwem strony internetowej organizacji.
PiÅ‚ka One World Futbol nigdy nie musi być pompowana i nigdy nie uchodzi z niej powietrze, nawet po wielokrotnym przebiciu. Jedna taka piÅ‚ka przetrwa wiÄ™cej, niż sto zwykÅ‚ych piÅ‚ek futbolowych, pozwalajÄ…c rozgrywać mecze na różnych rodzajach nawierzchni, na przykÅ‚ad na betonie, asfalcie, żwirze, kamieniach lub na trawie.
Mimo, że piÅ‚ka One World Futbol ma taki sam rozmiar oraz takÄ… samÄ… wagÄ™ i charakterystykÄ™ odbicia, co tradycyjna piÅ‚ka, nie sÄ… w tym przypadku wymagane szwy. MateriaÅ‚ wykorzystany do stworzenia takiej piÅ‚ki jest nietoksyczny, nieÅ›cieralny i niezwykle wytrzymaÅ‚y, dziÄ™ki czemu piÅ‚ka One World Futbol rozwiÄ…zuje problem zużytych, dziurawych piÅ‚ek futbolowych, które zanieczyszczajÄ… Å›rodowisko.
Tim Jahnigen i Sting pojawiÄ… siÄ™ razem w aplikacji PSA stworzonej przez @radical.media, która bÄ™dzie dystrybuowana globalnie i dostÄ™pna w jubileuszowej aplikacji Sting 25 na iPada. Zapraszamy do odwiedzenia strony www.ChevroletFC.com, gdzie można przyÅ‚Ä…czyć siÄ™ do dziaÅ‚aÅ„ Chevroleta i ofiarować piÅ‚kÄ™ One World Futbol potrzebujÄ…cym.
O organizacji One World Futbol Project
Organizacja One World Futbol Project zaÅ‚ożona w 2010 roku opracowaÅ‚a projekt One World Futbol, czyli pierwszÄ… na Å›wiecie praktycznie niezniszczalnÄ… piÅ‚kÄ™ nożnÄ…, która nigdy nie musi być pompowana i nigdy nie uchodzi z niej powietrze. Za każdÄ… piÅ‚kÄ™ kupionÄ… detalicznie firma ofiaruje drugÄ… piÅ‚kÄ™ potrzebujÄ…cej spoÅ‚ecznoÅ›ci. Firma sprzedaje również piÅ‚ki One World Futbol bezpoÅ›rednio instytucjom i organizacjom, a także wspóÅ‚pracuje ze szkoÅ‚ami, drużynami piÅ‚karskimi, klubami i innymi organizacjami, w celu udzielenia pomocy w pozyskaniu funduszy przy jednoczesnym wydawaniu darmowych piÅ‚ek. One World Futbol Project ma swojÄ… siedzibÄ™ w Berkeley w stanie Kalifornia. Firma dotarÅ‚a już do ponad 135 paÅ„stw na caÅ‚ym Å›wiecie i do przynajmniej 138 organizacji, dbajÄ…c o zachowanie ducha wspólnej zabawy wÅ›ród okoÅ‚o 525 000 dzieci i mÅ‚odych ludzi. WiÄ™cej informacji na temat One World Futbol Project na stronie http://oneworldfutubol.com, a także na portalach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych Facebook http://www.facebook.com/OneWorldFutbol i Twitter http://www.twitter.com/oneworldfutbol.