Zastosowanie nowej modu艂owej platformy EMP2 umo偶liwi艂o zwi臋kszenie rozstawu osi samochodu do 2,84 m, co, przy zachowaniu tej samej d艂ugo艣ci co poprzednia generacja tego modelu (4,59 m), pozwala zaoferowa膰 wi臋cej mo偶liwo艣ci adaptacji obszernego wn臋trza i baga偶nika. Dzi臋ki wi臋kszej kabinie pasa偶erskiej ka偶dy podró偶uj膮cy korzysta zatem z indywidualnych udogodnie艅, które pozwol膮 poczu膰 si臋 w pe艂ni komfortowo.
Nowy Citroen Grand C4 Picasso zosta艂 wyposa偶ony w pe艂ni dotykowy interfejs u艂atwiaj膮cy jazd臋. W centraln膮 cz臋艣膰 deski rozdzielczej wbudowane zosta艂y dwa ekrany: dotykowy tablet 7" i panoramiczny ekran HD 12".
Oprócz funkcji u偶ytecznych na co dzie艅, takich jak zdalny dost臋p i bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, automatycznie sterowana pokrywa baga偶nika, gniazdo 220V, stoliki w oparciach foteli z lampkami do czytania czy kamera cofania, nowy Citroen Grand C4 Picasso proponuje równie偶 kamer臋 360 oraz system Park Assist.
Na pok艂adzie nie zabrak艂o te偶 technologii zwi臋kszaj膮cych bezpiecze艅stwo podró偶owania. Niektóre z nich to aktywny regulator pr臋dko艣ci, system ostrzegania przed kolizj膮, inteligentny system kontroli trakcji i system kontroli martwego pola.
Gama silników nowego Grand C4 Picasso wyró偶nia si臋 istotnymi atutami - wszystkie silniki Diesla wyposa偶one zosta艂y w technologi臋 Stop&Start, natomiast najcz臋艣ciej wybierany silnik z gamy, czyli 1.6 e-HDi 115, emituje 104 g CO2 w wersji ze skrzyni膮 ETG6 (105 g CO2 w wersji ze skrzyni膮 manualn膮) i spala w cyklu mieszanym 4 l /100 km.
Co wi臋cej, nowy Citroen Grand C4 Picasso jest pierwszym modelem Citroena korzystaj膮cym ze spe艂niaj膮cego normy Euro 6 silnika 2.0 BlueHDi 150, który przy mocy 150 KM emituje 110 g CO2/km.
Mocnym atutem rodzinnego Citroena jest przyjemno艣膰 p艂yn膮ca z jego prowadzenia. Ponadto uzyskano wysoki poziom komfortu akustycznego i wyt艂umienia wibracji. Wi臋kszo艣膰 tych ulepsze艅 osi膮gni臋to dzi臋ki wykorzystaniu nowej modu艂owej platformy EMP2.