Marka Citroën, która nie obawia siÄ™ odważnych rozwiÄ…zaÅ„ w żadnej dziedzinie oprze swÄ… nowÄ… politykÄ™ handlowÄ… na trzech kluczowych dla niej wartoÅ›ciach:
• OPTIMISTIC : nowa seria specjalna ‘More Life’: oferujÄ…ca konfiguracjÄ™ wyposażenia skonfigurowanego specjalnie dla polskiego klienta w doskonaÅ‚ej cenie;
• HUMAN : uproszczona, intuicyjna gama samochodów (mniejsza liczba wersji), która pozwoli na szybkie zrozumienie oferty;
• SMART : przejrzysta komunikacja ceny ostatecznej, która zakÅ‚ada obniżone ceny katalogowe samochodów. Decyzja ta, w Å›redniej i dÅ‚ugiej perspektywie wzmocni wartoÅ›ci używanych Citroënów na polskim rynku, ale przede wszystkim wizerunek jej modeli i marki.
Zmiana zachowaÅ„ konsumenckich i chęć pozyskania informacji w szybki i prosty sposób, to jeden z gÅ‚ównych czynników dostosowania strategii Citroëna do nowej rzeczywistoÅ›ci sprzedażowej. DziÄ™ki nowej polityce Marki, technologie i know-how zajmÄ… wÅ‚aÅ›ciwe miejsce w procesie sprzedaży - znajdÄ… siÄ™ w centrum uwagi.
Dyrekcja francuskiej marki w Polsce chce, by kluczowym argumentem za zakupem byÅ‚y walory produktowe i unikalność Citroëna - Nie bez kozery wraz z wprowadzeniem Citroëna C4 Cactus mówimy o nowym rozdziale w historii naszego brandu, sÅ‚owami - human - simple i smart. To wartoÅ›ci, które przyÅ›wiecać majÄ… nie tylko produktowi, ale w ogóle przekÅ‚adać na nowy obraz Citroëna. Nowa polityka cenowa Å›wietnie temu sÅ‚uży. – mówi dyrektor Marki Citroën w Polsce, Jacek Trojanowski.
OPTIMISTIC : Marka z entuzjazmem - seria specjalna „More Life”
NowoÅ›ciÄ…, nie tylko cenowÄ…, jest wprowadzenie na rynek serii specjalnej dla polskich Klientów More Life - czyli konfiguracji wyposażenia odpowiadajÄ…cej najbardziej optymalnemu wyborowi polskiego Klienta. Modele z serii More Life integrujÄ… wszystkie opcje wliczone w ostatecznÄ… cenÄ™, proponujÄ…c doskonaÅ‚Ä… równowagÄ™ miÄ™dzy cenÄ… a wyposażeniem. Nazwa serii - More Life – jest także nieprzypadkowa. Ma zapewnić jeszcze peÅ‚niejsze korzystanie z życia za sprawÄ… seryjnego wyposażenia poprawiajÄ…cego komfort i dobre samopoczucie (w zależnoÅ›ci od modelu). More Life obowiÄ…zuje w caÅ‚ej gamie osobowej Citroëna.
HUMAN: Prosto i przejrzyście
Bardzo ważne dla Citroëna sÄ… także zmiany nawyków Klientów. Sam schemat zakupowy, który w znacznej mierze już funkcjonuje w rzeczywistoÅ›ci internetowej, wymaga szybkiej, precyzyjnej i prostej informacji. Tak wÅ‚aÅ›nie skonstruowana zostaÅ‚a nowa oferta i polityka cenowa. Gama oferowanych wersji zostaÅ‚a zredukowana. Z obecnych w polskiej ofercie 102 wersji modeli osobowych, w nowej znajdÄ… siÄ™ 63. - NowÄ… politykÄ… cenowÄ… chcemy potwierdzić, jak odważnÄ… i postÄ™powÄ… markÄ… jest Citroën. Nie obawiamy siÄ™ nowatorskich rozwiÄ…zaÅ„ w każdej dziedzinie. Tak w kwestiach handlowych, jak i produktowych. Potwierdza to choćby ostatnia nagroda „2015 World Car Design of the Year” dla Citroëna C4 Cactus przyznana podczas tegorocznego salonu samochodowego w Nowym Jorku — mówi Jacek Trojanowski, dyrektor generalny Citroën Polska.
SMART: z korzyÅ›ciÄ… dla Klientów i wizerunku
Z dniem 1 czerwca wprowadzona zostaje przejrzysta komunikacja ceny ostatecznej, która zakÅ‚ada znacznie obniżone ceny katalogowe samochodów osobowych. NajwiÄ™ksza obniżka, bo aż 18 100 zÅ‚otych dotyczy modelu C3 Picasso Exclusive PureTech 110. ZaÅ› najtaÅ„sza wersja modelu Citroën 4 Cactus Live z silnikiem benzynowym Pure Tech 82, finalista w konkursie na Car of the Year 2015 staniaÅ‚a o 5 tysiÄ™cy zÅ‚otych do 49 900 zÅ‚otych. Tym samym ceny nowych modeli Citroëna stajÄ… siÄ™ jednymi z niższych na rynku.
- W momencie, gdy norma Euro 6 wymusza u wielu producentów zmiany cen w górÄ™, Citroën znaczÄ…co obniży ceny swych samochodów – mówi dyrektor Trojanowski. - A dziÄ™ki nowej polityce Marki, technologie i know-how zajmÄ… wÅ‚aÅ›ciwe miejsce w procesie sprzedaży - znajdÄ… siÄ™ w centrum uwag i- dodaje polski szef Citroëna.
Ale to nie wszystko, ogromnÄ… korzyÅ›ciÄ… bÄ™dzie wyższa wartość samochodów Citroëna za kilka lat. OpracowujÄ…c nowÄ… strategiÄ™ marka uwzglÄ™dniÅ‚a również potrzeby klientów w dÅ‚uższym okresie. Wspieranie klientów indywidualnych i flotowych w odsprzedaży samochodów po okresie eksploatacji buduje pozytywny wizerunek, wzmacnia relacje z klientem i jednoczeÅ›nie i przywiÄ…zuje do marki.
Zdaniem przedstawicieli Eurotax Polska, firmy, która od ponad 20 lat bada rynek aut używanych w naszym kraju, a od ponad 10 lat publikuje dane dotyczÄ…ce wartoÅ›ci rezydualnych, Citroën Polska podjÄ…Å‚ odważnÄ…, ale bardzo dobrÄ… decyzjÄ™. - DziÄ™ki zmianie strategii handlowej, w tym polityki cenowej marki, cena używanych Citroenów wzroÅ›nie tak w Å›rednim, jak i dÅ‚ugim okresie czasu - uważa PaweÅ‚ Grabarczyk, dyrektor handlowy Eurotax. Jego zdaniem nie można koncentrować wysiÅ‚ków jedynie na sprzedaży samochodów nowych. — NiezbÄ™dne jest skuteczne wspieranie klientów przy sprzedaży samochodów używanych - podkreÅ›la. I przypomina, że Citroën ma już takie doÅ›wiadczenia prowadzÄ…c wÅ‚asny program Citroën Select, który mimo krótkiego stażu daje pierwsze pozytywne efekty.
— Przeprowadzone przez nas analizy i symulacje scenariuszy alternatywnych pokazujÄ…, że wraz z wprowadzeniem do gamy samochodów z silnikami speÅ‚niajÄ…cymi normy emisji Euro 6 i jednoczesnym wprowadzeniem wersji More Life, dziaÅ‚ania te bÄ™dÄ… miaÅ‚y pozytywny wpÅ‚yw na wartoÅ›ci rezydualne dla samochodów marki Citroën — uważa BartÅ‚omiej Binkiewicz, uznany na rynku ekspert Eurotax.
Nowa, prosta i przejrzysta polityka handlowa Citroëna w Polsce - human - simple i smart - nie tylko doskonale wpisuje siÄ™ w zmieniajÄ…cÄ… siÄ™ rzeczywistość sprzedażowÄ…, ale też pokazuje atrakcyjność oferty i odpowiada aktualnym trendom. Od 1 czerwca, po radykalnej obniżce, przy jednych z najniższych cen rynkowych, skupi uwagÄ™ na atutach produktowych, odważnej stylistyce i technologiach. JednoczeÅ›nie wpisana w oczekiwania seria More Life idealnie ilustruje sposób myÅ›lenia Citroëna. Samochód, który daje przyjemność za sprawÄ… wyposażenia i dobrze dopasowanej oferty. Wkrótce poskutkuje to pozytywnÄ… zmianÄ… wartoÅ›ci także używanych Citroenów.