Sport samochodowy i odnoszone w nim zwyciÄ™stwa sÄ… gÅ‚Ä™boko zakorzenione w genach Citroëna i bÄ™dÄ… nadal odgrywaÅ‚y istotnÄ… rolÄ™ w odnowie i wzroÅ›cie tej marki, oraz w tworzeniu jej silnego wizerunku.
Z chwilÄ… zakoÅ„czenia sezonu 2015, Citroën podaje do wiadomoÅ›ci ramowy plan swojego dalszego zaangażowania w tej dziedzinie, którym zamierza utrwalać takie wartoÅ›ci jak: zespoÅ‚owy duch rywalizacji, kreatywność i ambicja przekraczania wÅ‚asnych możliwoÅ›ci. Zgodnie ze strategiÄ… nakreÅ›lonÄ… przez Carlosa Tavaresa, Prezesa ZarzÄ…du koncernu PSA Peugeot Citroën, marka bÄ™dzie nadal realizować swoje programy sportowe w skali Å›wiatowej.
Po starannym przestudiowaniu wspóÅ‚czesnej panoramy sportów motorowych, Citroën postanowiÅ‚ podtrzymać swoje zaangażowanie w Rajdowych Mistrzostwach Åšwiata FIA. Decyzja taka może siÄ™ wydawać oczywista z punktu widzenia sukcesów odniesionych dotychczas w tej serii, ale w rzeczywistoÅ›ci podyktowana jest przede wszystkim myÅ›lÄ… o przyszÅ‚oÅ›ci.
„Osiem tytuÅ‚ów Mistrza Åšwiata Producentów i rekordowa liczba 94 wygranych rajdów WRC sprawiajÄ…, że Citroën zgromadziÅ‚ w WRC niedoÅ›cignionÄ… liczbÄ™ osiÄ…gnięć” – przypomina Linda Jackson, Dyrektor marki Citroën. „Rajdy sÄ… fascynujÄ…cÄ… dyscyplinÄ… sportu, w której liczÄ… siÄ™ takie zalety samochodów jak osiÄ…gi, niezawodność i wytrzymaÅ‚ość, a szybcy i regularni kierowcy rywalizujÄ… w scenerii spektakularnych krajobrazów. Obecnie dyscyplina ta przeżywa kolejne odrodzenie, przybywa retransmisji telewizyjnych z tras rajdowych, a w kalendarzu rajdów na sezon 2016 znajdzie siÄ™ także nowa runda w Chinach.
Wprowadzenie nowej generacji samochodów rajdowych, zapowiadanych jako niezwykle atrakcyjne, zapowiedziane na sezon 2017, zbiegnie siÄ™ w czasie z naszym powrotem do rajdów WRC. W ten sposób zapewnimy wszystkie niezbÄ™dne czynniki, by móc napisać nowy rozdziaÅ‚ naszej historii sportowej. Przy tak bogatym dorobku jak nasz, jest to z pewnoÅ›ciÄ… zamierzenie ambitne, jednak podchodzimy do niego z pokorÄ…, by robić stopniowe postÄ™py i powrócić na szczyt.”
Samochody rajdowe klasy WRC generacji 2017, które zastÄ…piÄ… auta zgodne z obecnym regulaminem, startujÄ…ce od roku 2011, bÄ™dÄ… szersze, mocniejsze i bardziej atrakcyjne wizualne, poprzez efektowne akcesoria aerodynamiczne. DziÄ™ki zmianie przepisów i koniecznoÅ›ci opracowania nowych samochodów, organizacja Citroën Racing bÄ™dzie mogÅ‚a wystartować od poczÄ…tku, na równi z zespoÅ‚ami konkurencji, po poÅ›wiÄ™ceniu caÅ‚ego sezonu 2016 na rozwój nowego modelu.
„Nigdy nie ukrywaliÅ›my, że interesuje nas nowy regulamin WRC 2017. Stoimy teraz przed nowym zadaniem, które wszystkim czÅ‚onkom naszego zespoÅ‚u dostarcza ogromnej motywacji” – mówi Yves Matton, dyrektor Citroën Racing. „Cieszymy siÄ™ z pozostawionej swobody, dziÄ™ki której sprawimy, że samochody bÄ™dÄ… jeszcze bardziej atrakcyjne, ale również z możliwoÅ›ci wykorzystania rozwiÄ…zaÅ„ opracowanych do silnika wyÅ›cigowego Citroëna C-Elysée WTCC. StarajÄ…c siÄ™ o efektywne zagospodarowanie naszych zasobów, postanowiliÅ›my skupić obecnie wszystkie nasze wysiÅ‚ki na zaprojektowaniu i skonstruowaniu nowego samochodu rajdowego do startów w serii World Rally Car. Z tego powodu Citroën nie weźmie udziaÅ‚u w Rajdowych Mistrzostwach Åšwiata w sezonie 2016, choć bÄ™dziemy oczywiÅ›cie uważnie Å›ledzili ich przebieg, jak również rywalizacjÄ™ w seriach Junior WRC FIA oraz w WRC2, w której reprezentować nas bÄ™dzie Quentin Gilbert, tegoroczny Mistrz serii JWRC*.”
TRZECI SEZON W WTCC FIA
Citroën Racing nie bÄ™dzie zatem zupeÅ‚nie wyÅ‚Ä…czony z rywalizacji w sportach motorowych w przyszÅ‚ym sezonie. Program startów w wyÅ›cigach samochodów turystycznych (WTCC FIA), zapoczÄ…tkowany przed sezonem 2014, trwać bÄ™dzie nadal, by za rok, po trzech peÅ‚nych sezonach, dobiec koÅ„ca. UczestniczÄ…cy w nich zespóÅ‚ Citroën Total, który od chwili pierwszego pojawienia siÄ™ na torach jest niepodzielnym liderem w tej dyscyplinie, w przyszÅ‚ym sezonie stanie przed zadaniem obronienia swoich tytuÅ‚ów mistrzowskich w klasyfikacjach kierowców i producentów. Dwa fabryczne Citroëny C-Elysée WTCC powierzone zostanÄ… kierowcom, którzy Å‚Ä…cznie majÄ… na swoich kontach sześć, z ostatnich oÅ›miu, tytuÅ‚ów WyÅ›cigowego Mistrza Åšwiata* w tej serii: bÄ™dÄ… to ArgentyÅ„czyk José María López i Francuz Yvan Muller.
„Ze wzglÄ™du na troskÄ™ o optymalne wykorzystanie zasobów, jakimi dysponujemy, tytuÅ‚ów mistrzowskich zdobytych w WTCC bÄ™dziemy bronili zespoÅ‚em ograniczonym do dwóch samochodów fabrycznych” – kontynuuje Yves Matton. „Z uwagi na doÅ‚Ä…czenie do rywalizacji kolejnego, ambitnego producenta, liczymy siÄ™ z tym, że poziom konkurencji jeszcze siÄ™ podniesie. Pechito i Yvan przywykli do wspólnej pracy i potrafiÄ… uznać sukces zespoÅ‚owy za swoje najważniejsze zadanie. W przyszÅ‚ym sezonie bÄ™dÄ… musieli dać z siebie wspólnymi siÅ‚ami jeszcze wiÄ™cej, by umożliwić Citroënowi zakoÅ„czenie programu z sukcesem. W wyÅ›cigach bÄ™dÄ… też mogÅ‚y uczestniczyć inne Citroëny C-Elysée WTCC, powierzone przez nas kierowcom prywatnym, w barwach zespoÅ‚u Sébastien Loeb Racing.”
„Dwa minione lata to z pewnoÅ›ciÄ… najwspanialszy okres w mojej dotychczasowej karierze zawodnika, jestem wiÄ™c szczęśliwy, że bÄ™dÄ™ mógÅ‚ kontynuować mojÄ… przygodÄ™ z organizacjÄ… Citroën Racing w roku 2016” – oÅ›wiadcza José María López. „BÄ™dziemy dalej wspólnie pracować nad tym, by Citroën C-Elysée WTCC pozostaÅ‚ wzorcowym punktem odniesienia w tej dyscyplinie sportu samochodowego. Naszym celem jest obrona obydwu tytuÅ‚ów!”
„Jestem dumny, że uczestniczyÅ‚em w procesie budowy najlepszego w ostatnich latach zespoÅ‚u w wyÅ›cigach WTCC FIA. Moim drugim powodem satysfakcji jest fakt, że pozostajÄ™ w zespole i bÄ™dÄ™ mógÅ‚ nadal bronić barw Citroëna” – dodaje Yvan Muller. „BÄ™dziemy musieli przystosować siÄ™ do nowego oblicza zespoÅ‚u, ale możemy z pewnoÅ›ciÄ… liczyć na talent i doÅ›wiadczenie jego czÅ‚onków. WierzÄ™, że utrzymamy siÄ™ w dotychczasowym, najwyższym poziomie konkurencyjnoÅ›ci.”
Całość w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)