Platforma MEB jest skalowalna, czyli można jÄ… Å‚atwo dopasować do samochodów różnych klas. PoczÄ…tkowo trafiÅ‚a do modeli ID.3 i ID.4, potem ID.5 i ID.6 (ten ostatni nie jest oferowany w Europie), a teraz wykorzystano jÄ… w modelu ID. Buzz. DziÄ™ki temu, że akumulator umieszczono miÄ™dzy osiami możliwe jest zastosowanie pÅ‚askiej podÅ‚ogi, udaÅ‚o siÄ™ także obniżyć poÅ‚ożenie Å›rodka ciężkoÅ›ci, co gwarantuje dobre wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne.
Akumulator, zależnie od wersji, skÅ‚ada siÄ™ z maksymalnie dwunastu moduÅ‚ów, a ich liczba oczywiÅ›cie przekÅ‚ada siÄ™ na pojemność. NajwiÄ™kszy ze stosowanych w tej chwili w modelach ID.3, ID.4 i ID.5 ma 12 moduÅ‚ów i pojemność 77 kWh. Ten sam akumulator trafiÅ‚ do najnowszego auta rodziny ID. – ID. Buzza. Auto trafi do sprzedaży w 2022 roku.
Więcej miejsca w kabinie dzięki platformie MEB
PÅ‚aska podÅ‚oga, czyli jedna z zalet platformy MEB pozwala w peÅ‚ni wykorzystać miejsce w kabinie. WÅ‚aÅ›nie dlatego ID. Buzz jest tak przestronny: w wersji osobowej mieÅ›ci piÄ™ciu pasażerów i 1121 litrów bagażu, a w odmianie dostawczej, jako ID. Buzz Cargo – dwóch lub trzech pasażerów oraz dwie europalety (przestrzeÅ„ Å‚adunkowa ma objÄ™tość 3,9 m3).
Ponieważ w modelu ID. Buzz nie ma silnika z przodu, można byÅ‚o zaprojektować przekÅ‚adniÄ™ kierowniczÄ… w taki sposób, by auto byÅ‚o maksymalnie zwrotne. Efekt? Åšrednica zawracania to ok. 11 m – tyle samo, co w kompaktowym Golfie. To umożliwia parkowanie nawet w ciasnych lukach, ID. Buzz Å›wietnie sprawdzi siÄ™ wiÄ™c w zatÅ‚oczonych miastach.
Platforma MEB pełni kluczową rolę w transformacji Grupy Volkswagen
DziÄ™ki modelowi ID. Buzz Grupa Volkswagen przyspieszy swojÄ… transformacjÄ™ w czoÅ‚owego dostawcÄ™ samochodów elektrycznych. KluczowÄ… rolÄ™ peÅ‚ni w niej platforma MEB, pierwsza na Å›wiecie skalowalna pÅ‚yta podÅ‚ogowa dla samochodów elektrycznych, różnych marek i segmentów. Obecnie ok. 30 procent w peÅ‚ni elektrycznych aut Grupy jest budowana na platformie MEB, a do 2025 roku ten odsetek wzroÅ›nie do ok. 80 procent. Pozwoli to znaczÄ…co ograniczyć Å›lad wÄ™glowy caÅ‚ego portfolio produktów i zbliżyć siÄ™ do celu, jakim jest uzyskanie neutralnego bilansu emisji CO2 do 2050 roku.