Pułap 100 000 sprzedanych sztuk przekroczony
Firma MME po raz pierwszy od dwóch lat przekroczyła liczbę 100 000 aut wydanych klientom, notując wzrost sprzedaży z 96 933 egzemplarzy* w roku kalendarzowym 2012 do 106 712 sztuk* w roku kalendarzowym 2013. Rezultat ten znajduje również odzwierciedlenie w bardziej restrykcyjnych danych publikowanych przez stowarzyszenie ACEA (tylko państwa członkowskie UE+ESWH, bez pickupów, jak L200), według których wzrost sprzedaży wyniósł 4,9%.
Europejscy dystrybutorzy Mitsubishi Motors także wpisali się w ten pozytywny trend, często osiągając lepsze rezultaty od średniej dla danego rynku. Najlepsze wyniki uzyskano w Wielkiej Brytanii (+ 32% / rynek: + 10,8%**), Izraelu (+ 151% / rynek: + 4%***),Turcji (+ 29% / rynek: + 8,7%****)i Norwegii(+ 15% / rynek: + 3%**), ale również w Szwajcarii (- 1% / rynek: - 6,2%**), Francji ( bez zmiany/ rynek: - 5,7%**) czy Portugalii (+ 16% / rynek: + 11,1% ).
Debiut PHEV – pierwszy etap
Interesujące wyniki zanotowano w Holandii, (+ 234% / rynek: - 17%*), gdzie całkowity wolumen sprzedaży w dużym stopniu ukształtował Outlander PHEV (8 009 sztuk z łącznie 12 279 sprzedanych aut). Tak doskonała sprzedaż tego modelu to między innymi zasługa ulg podatkowych promujących zakup technologii przyjaznych środowisku, w tym samochodów o niskiej emisji dwutlenku węgla.
Trend ten będzie kontynuowany w roku kalendarzowym 2014 wraz ze stopniowym zwiększaniem wolumenu w Europie oraz wprowadzeniem do sprzedaży detalicznej modelu Outlander PHEV na pozostałych rynkach, co rozpocznie się w styczniu. Po sukcesie w Holandii firma Mitsubishi Motors będzie również zwiększać wolumen sprzedaży w całym regionie.
*34 rynki / łącznie z modelem L200
**Źródło: ACEA - z wyłączeniem pickupów, jak L200
** Źródło: Izraelskie stowarzyszenie importerów samochodów.
**** Źródło: Stowarzyszenie ODD (Automotive Distributors’ Association)
Szczegółowe dane dotyczące dziesięciu największych rynków zbytu firmy MME w 2013 roku:
1 – Niemcy: 21 910 sztuk (- 9% / rynek: - 4,2%*)
2 – Wielka Brytania: 14 966 sztuk (+ 32% / rynek: + 10,8%*)
3 – Holandia: 12 279 sztuk (+ 234% / rynek: - 17%*)
4 – Izrael: 6 325 sztuk (+ 151% / rynek: + 4%**)
5 – Norwegia: 6 283 sztuk (+ 15% / rynek: + 3%*)
6 – Francja: 5 270 sztuk ( - / rynek: - 5,7%*)
7 – Turcja: 5 121 sztuk (+ 29% / rynek ***: + 8,7%)
8 – Szwajcaria: 4 478 sztuk (- 1% / rynek*: - 6,2%)
9 – Hiszpania: 4 060 sztuk (- 8% / rynek*: + 3,3%)
10 – Belgia i Luksemburg: 3 839 sztuk (+ 1% / rynek*: - 0,1%)
* Źródło: ACEA - z wyłączeniem pickupów, jak L200
** Źródło: Izraelskie stowarzyszenie importerów samochodów.
*** Źródło: Stowarzyszenie ODD (Automotive Distributors’ Association)
Nowa gama
W czasie, gdy Outlander PHEV - będący hybrydową odmianą nowego Outlandera - walczył o pozycję na rynku (już ponad 1000 zamówień na ten model w Szwecji), pozostałe modele w gamie zapoczątkowały proces kreowania nowego wizerunku firmy Mitsubishi Motors w Europie.
Dążąc do zachowania konsekwencji w realizacji średnioterminowych projektów w ramach opracowanego przez Mitsubishi Motors Corporation planu biznesowego „New Stage 2016” - kładącego nacisk na na wydajne crossovery, SUVy i pickupy oraz niewielkie samochody o niskiej emisji szkodliwych substancji - firma MME zaoferowała zrównoważoną perspektywę rozwoju w roku kalendarzowym 2013:
- Niewielkie samochody*: 23 536 sztuk
- ASX: 27 693 sztuk
- Nowy Outlander: 27 121 sztuk
- Duże auta**: 21 628 sztuk
*koniec produkcji modelu Colt i zwiększenie produkcji modelu Space Star / Mirage
** 16 495 sztuk modelu L200 + 5 133 sztuk modelu Pajero / Montero / Shogun
… lub w porządku malejącym dla pięciu najlepiej sprzedających się modeli:
1 – ASX: 27 693 sztuk
2 – Nowy Outlander: 27 121 sztuk (w tym 8 197 sztuk modeli PHEV)
3 – L200: 16 495 sztuk
4 – Space Star/Mirage: 16 041 sztuk (debiut w pierwszym kwartale 2013 – na razie dostępny tylko na 24 z 34 rynków zbytu MME)
5 – Colt: 7 495 sztuk (koniec produkcji w grudniu 2012)
40 lat rentowności i rozwoju…
W przełomowym roku 2014 (40 lat oficjalnej obecności na rynku + powrót w strefę zysków w regionie w roku finansowym 2013) firma Mitsubishi Motors będzie nadal umacniać swoją pozycję w Europie poprzez m.in.:
- Zaoferowanie modelu Outlander PHEV na wszystkich rynkach europejskich,
- Szerszą dystrybucję modelu Space Star/Mirage oraz możliwy debiut rynkowy modelu Attrage (na razie wyłącznie w Izraelu)
- Unowocześnienie innych istniejących już produktów,
- Nowe organizacje planowane w Niemczech (po uzyskaniu zgody odpowiedniego organu na połączenie) i Hiszpanii,
Wszystkie te zmiany odbędą się jeszcze przed ogłoszeniem kilku ważnych premier produktowych zaplanowanych na rok kalendarzowy 2015, co ma na celu utrzymanie tempa wzrostu, zwiększenie rentowności i poprawienie wizerunku firmy Mitsubishi Motors w Europie.