Dwa najnowsze wyró偶nienia podczas tej presti偶owej imprezy przyznano jednostkom nap臋dowym montowanym w modelach BMW oraz MINI, charakteryzuj膮cym si臋 sportowymi osi膮gami przy wyj膮tkowo wysokiej wydajno艣ci. Powtarzaj膮c zesz艂oroczny wynik, 2-litrowy czterocylindrowy silnik wyposa偶ony w technologi臋 BMW TwinPower Turbo, montowany w BMW serii 1, serii 3 oraz serii 5, znalaz艂 si臋 na czele swojej kategorii pojemno艣ci. Jeszcze wi臋kszy sukces ma na koncie czterocylindrowy silnik MINI TwinPower Turbo o pojemno艣ci 1,6 litra instalowany w modelu MINI Cooper S, który zdoby艂 trzecie z rz臋du zwyci臋stwo w klasie. Zwyci臋zców konkursu Engine of the Year og艂oszono 5 czerwca 2013 r. podczas targów technologii silników samochodowych Engine Expo w Stuttgarcie.
O sukcesie silników konstrukcji BMW Group w tegorocznym konkursie zadecydowa艂y w g艂ównej mierze: szybka dost臋pno艣膰 mocy oraz niezrównana na tle konkurencji wydajno艣膰. Zwyci臋zcy w poszczególnych kategoriach oraz zwyci臋zcy konkursu wybierani s膮 przez mi臋dzynarodowe jury. W tym roku w sk艂ad panelu oceniaj膮cego wesz艂o 84 dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów. Sukces BMW Group w dwóch kategoriach konkursu International Engine of the Year jest najlepszym potwierdzeniem silnej globalnej pozycji firmy w dziedzinie projektowania technologii uk艂adów nap臋dowych. Od 1999 roku koncern zdoby艂 ju偶 ponad 60 nagród w poszczególnych klasach oraz nagród ogólnych w konkursie.
Technologia BMW TwinPower Turbo po raz kolejny okaza艂a si臋 kluczem do sukcesu w klasie pojemno艣ci od 1,8 do 2,0 litrów. W zwyci臋skim czterocylindrowym silniku BMW pakiet technologiczny obejmuje turbospr臋偶ark臋 Twin Scroll, bezpo艣redni wtrysk paliwa o wysokiej precyzji High Precision Direct Injection oraz adaptacyjny rozrz膮d BMW Valvetronic. Wersja silnika o mocy 180 kW/245 KM wykorzystywana jest do nap臋dzania modeli BMW 328i, BMW 528i, BMW Z4 sDrive28i, BMW X3 xDrive28i oraz BMW X1 xDrive28i.
Kolejny zwyci臋zca w swojej klasie z linii silników BMW Group zdoby艂 uznanie jury konkursu Engine of the Year ju偶 trzeci rok z rz臋du dzi臋ki doskona艂ej równowadze mi臋dzy sportowymi osi膮gami a ekonomi膮 jazdy. Czterocylindrowa 1,6-litrowa jednostka MINI TwinPower Turbo, która po raz kolejny zdominowa艂a kategori臋 1,4 – 1,8 litra, mo偶e si臋 pochwali膰 turbodo艂adowaniem Twin Scroll z funkcj膮 zwi臋kszania momentu obrotowego („overboost”), bezpo艣rednim wtryskiem paliwa oraz rozrz膮dem opartym o uk艂ad Valvetronic. Maksymalna moc 135 kW/184 KM pozwala rozp臋dzi膰 MINI Cooper S od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,0 sekundy, przy 艣rednim zu偶yciu paliwa w cyklu testowym wynosz膮cym 5,8 l na 100 kilometrów. Ten wyj膮tkowo wydajny silnik jest aktualnie dost臋pny równie偶 w modelach MINI Cooper S Countryman oraz MINI Cooper S Paceman, gdzie mo偶na go zamawia膰 w po艂膮czeniu z systemem nap臋du na cztery ko艂a ALL4.