Ford to marka, która daje swoim klientom biznesowym zawsze możliwość wyboru, wychodzÄ…c z zaÅ‚ożenia, że specyfika każdej floty jest różna i wymaga innych rozwiÄ…zaÅ„. Niektóre firmy wykorzystujÄ… samochody z silnikami benzynowymi EcoBoost, jeszcze inne stawiajÄ… na jednostki hybrydowe. Wciąż bardzo duża część wybiera jednostki wysokoprężne, które sÄ… dostÄ™pne w gamie Forda.
Ford EcoBlue
Nowe silniki wysokoprężne Ford EcoBlue o pojemności 1,5 l oraz 2,0 l zapewniają wydajność zużycia paliwa i wysoki moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach. Zbudowane z wykorzystaniem zaawansowanych technologii i lekkiej konstrukcji, łączą w sobie imponujące osiągi i wyjątkowe dopracowanie. Zobaczmy zatem jak wygląda ekologiczny silnik EcoBlue na przykładzie modelu Ford Focus.
Klienci mogÄ… zdecydować siÄ™ na jednÄ… z dwóch jednostek, jeżeli chodzi o pojemność i jednÄ… z trzech, jeÅ›li chodzi o wariant mocy. I tak jednostka 2.0 EcoBlue rozwija moc 150 KM, ale bardziej imponujÄ…cy jest moment obrotowy wynoszÄ…cy 370 Nm. Silnik speÅ‚nia normÄ™ emisji spalin Euro 6.2.
JednostkÄ… dedykowanÄ… klientom, których samochody pracujÄ… w miastach jest silnik jednostka EcoBlue 1.5 o mocy 95 KM oferujÄ…cy kierowcy 300 Nm momentu obrotowego. OczywiÅ›cie jednostka ta także speÅ‚nia normÄ™ emisji spalin Euro6.2.
Najlepszym kompromisem miÄ™dzy oboma wariantami jest w modelu Focus ze 120-konnÄ… jednostkÄ… 1.5 EcoBlue. To najlepsze możliwe poÅ‚Ä…czenie wyrazistych osiÄ…gów i niewielkiego spalania. Jednostka ta jest nie tylko lekka i wydajna, ale także nie wymaga stosowania pÅ‚ynu AdBlue! Wg obowiÄ…zujÄ…cych norm WLTP Å›rednie zużycie paliwa w modelu piÄ™ciodrzwiowym z manualnÄ… przekÅ‚adniÄ… wynosi miÄ™dzy 4,4 – 4,7 l/100 km, a w wersji kombi miÄ™dzy 4,5 – 4,7 l/100 km. Odpowiednio oznacza to emisjÄ™ CO2 na poziomie 114 – 123 g CO2 na 100 km oraz 117 – 124 dla wersji kombi.
Ford pokazuje, że nie trzeba wybierać jednej drogi jeżeli chodzi o rodzaj napędu, można rozwijać jednocześnie trzy technologie i każda z nich wpisuje się w globalną strategię marki odnośnie ekologii.