Ford Escort Concept to wizja modelu, który w przyszÅ‚oÅ›ci przyczyni siÄ™ do pozyskania w Chinach nowych klientów szukajÄ…cych auta kompaktowego. Obecnie sprzedaż w segmencie, w którym konkuruje m.in. Ford Focus, czyli najlepiej sprzedajÄ…cy siÄ™ model w Chinach w zeszÅ‚ym roku i najlepiej sprzedajÄ…cy siÄ™ model na caÅ‚ym Å›wiecie, stanowi ponad 25% caÅ‚kowitej sprzedaży samochodów w Chinach.
Ford Escort Concept to nowy rodzaj samochodu kompaktowego stworzonego w oparciu o sukces Forda Focus, przeznaczony dla klientów nowego typu. Zarówno Ford Focus, jak i Ford Escort Concept oferujÄ… wysokÄ… jakość, bezpieczeÅ„stwo i niskie zużycie paliwa, przy czym Ford Focus trafia w gusta nabywców oczekujÄ…cych dynamicznych wrażeÅ„ z jazdy i zaawansowanych technologii, natomiast Ford Escort Concept speÅ‚ni potrzeby klientów ceniÄ…cych przestronność, bezkompromisowÄ… funkcjonalność i wyrafinowany design.
– W oparciu o opinie naszych klientów w Chinach opracowaliÅ›my model Ford Escort Concept, który speÅ‚ni oczekiwania nowej klasy nabywców aut kompaktowych, – powiedziaÅ‚ Jim Farley, wiceprezes ds. globalnego marketingu, sprzedaży i serwisu Ford Motor Company. – SÄ… to wymagajÄ…ce, nowoczesne rodziny, które oczekujÄ… bezkompromisowej funkcjonalnoÅ›ci, jakoÅ›ci i bezpieczeÅ„stwa dla siebie i dla swoich bliskich, a potrzeb tych nie speÅ‚niajÄ… samochody kompaktowe oferowane obecnie na rynku"
Prosty, elegancki i harmonijny design
Sukces Forda i doÅ›wiadczenie zdobyte przez producenta w segmencie aut kompaktowych za sprawÄ… modelu Ford Focus - w poÅ‚Ä…czeniu z opiniami klientów - pozwoliÅ‚y nakreÅ›lić ogólnÄ… koncepcjÄ™ stylizacyjnÄ… modelu Ford Escort Concept.
Z badaÅ„ rynkowych przeprowadzonych przez Forda wynika, iż klienci z Chin szukajÄ… pojazdu, który bÄ™dzie stylowy, ale nie pretensjonalny, i który pozwoli na zachowanie równowagi w życiu przy uwzglÄ™dnieniu relacji z rodzinÄ… i przyjacióÅ‚mi.
– DowiedzieliÅ›my siÄ™, że wielu nabywców kompaktowych samochodów z Chin ceni wyrafinowany design i szuka bardziej przestronnego samochodu rodzinnego, – powiedziaÅ‚ Martin Smith, dyrektor ds. designu w regionie Europy oraz Azji i Pacyfiku. – Ford Escort Concept speÅ‚nia te wymagania.
– Przestronny przedziaÅ‚ pasażerski, pieczoÅ‚owicie wykoÅ„czone detale oraz precyzyjnie wyprofilowane powierzchnie nadajÄ… modelowi koncepcyjnemu harmonijnej estetyki oraz sprawiajÄ…, że klienci otrzymujÄ… to, czego oczekujÄ….
Projektanci Forda rozpoczÄ™li prace od wydÅ‚użenia nadwozia oraz wyrzeźbienia eleganckich linii, które zapewniajÄ… naturalnÄ… pÅ‚ynność. DÅ‚uższy profil pozwala na wygospodarowanie wiÄ™kszej przestrzeni w komfortowym wnÄ™trzu przy zachowaniu spójnych proporcji.
Ford Escort Concept zostaÅ‚ zaprojektowany w celu speÅ‚nienia konkretnych potrzeb przyszÅ‚ego odbiorcy, jednak pozostaje wierny nowej, globalnej koncepcji stylizacyjnej Forda, która zostaÅ‚a po raz pierwszy ujawniona w 2011 roku za sprawÄ… Forda Evos Concept. W przednim widoku wyróżnia siÄ™ nieco bardziej pionowa osÅ‚ona chÅ‚odnicy, którÄ… uzupeÅ‚niajÄ… wydÅ‚użone, ozdobne reflektory.
– Ford Escort Concept to doskonaÅ‚y dowód na to, że można stworzyć przystÄ™pny cenowo kompaktowy pojazd o estetyce auta segmentu Premium, który bÄ™dzie oferowaÅ‚ dużo miejsca wewnÄ…trz, – powiedziaÅ‚ Smith.
Zaangażowanie w Chinach
– Ford Escort Concept to przykÅ‚ad na to, w jaki sposób możemy poszerzyć naszÄ… ofertÄ™ skierowanÄ… do nabywców samochodów kompaktowych i dalej umacniać naszÄ… pozycjÄ™ w Chinach, – powiedziaÅ‚ John Lawler, prezes i dyrektor generalny Ford China. Wraz z nowym Fordem Mondeo, naszymi SUV-ami i bestsellerowym Fordem Focus budujemy atrakcyjnÄ… gamÄ™ produktów dążąc do celu, jakim jest wprowadzenie w Chinach do 2015 roku 15 nowych pojazdów.
– Bezprecedensowy wzrost na rynku motoryzacyjnym - szczególnie w segmencie samochodów kompaktowych - w poÅ‚Ä…czeniu z dynamicznymi zmianami zachodzÄ…cymi w Chinach pozwala firmie Ford rozszerzyć swojÄ… ofertÄ™ produktowÄ… i wykorzystać szybkie tempo rozwoju rynku.
Obecnie sprzedaż w segmencie kompaktowych samochodów w Chinach wynosi okoÅ‚o 5,5 miliona sztuk rocznie, co w przybliżeniu odpowiada Å‚Ä…cznej rocznej sprzedaży samochodów w Niemczech i Wielkiej Brytanii, i przewyższa caÅ‚kowity roczny wolumen sprzedaży pojazdów w Japonii (trzeci najwiÄ™kszy na Å›wiecie rynek samochodowy).
Wielu producentów proponuje klientom w tym segmencie swoje sztandarowe produkty - Ford oferuje na przykÅ‚ad model Ford Focus Classic.
Ford Escort Concept jest z kolei alternatywnym produktem dostępnym w przystępnej cenie, co doskonale odzwierciedla założenie strategii Go Further.
Od 2006 roku Ford zainwestowaÅ‚ w Chinach Å‚Ä…cznie 4,9 miliarda dolarów, a wpÅ‚ywy firmy w tym regionie bÄ™dÄ… siÄ™ zwiÄ™kszaÅ‚y.
Do roku 2015 Ford planuje otworzyć siedem nowych zakÅ‚adów produkcyjnych w regionie Azji i Pacyfiku - pięć w Chinach - i osiÄ…gnąć zdolność produkcyjnÄ… na poziomie 2,7 miliona pojazdów rocznie.
NiecaÅ‚y rok temu Ford ogÅ‚osiÅ‚, iż w ramach najwiÄ™kszej od 50 lat ekspansji rynkowej zbuduje do 2015 roku nowoczesnÄ… fabrykÄ™ w Hangzhou i podwoi swoje moce produkcyjne w Chinach do ponad 1 mln samochodów osobowych rocznie. Ford wraz ze spóÅ‚kÄ… joint venture Changan Ford zainwestuje w ten obiekt 760 milionów dolarów.
Oprócz inwestycji w fabrykÄ™ w Hangzhou, firma Ford zainwestowaÅ‚a również 1,1 miliarda dolarów w zwiÄ™kszenie zdolnoÅ›ci produkcyjnej w obiektach w Chongqing, wliczajÄ…c w to FabrykÄ™ Forda nr 2 w Changan, gdzie powstaje Ford Focus przeznaczony do sprzedaży w Chinach.
Ford rozwija także w Chinach swoją sieć dilerską i pracuje nad usprawnieniem łańcucha dostaw, aby do 2015 roku dostarczyć na rynek 15 nowych modeli