Co więcej, z analiz ilości nowo zarejestrowanych pojazdów, jakie przeprowadziła firma badawcza Polk wynika, że Ford Fiesta zajmuje pozycję czwartego najlepiej sprzedającego się modelu. Dzięki temu firma Ford jest jedyną marką, która posiada aż dwa modele na liście pięciu światowych bestsellerów.
W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku liczba rejestracji Forda Focus wzrosła w pierwszym półroczu 2013 r. o 20 procent do 589 709 egzemplarzy. Ugruntowanie pozycji lidera sprzedaży model ten zawdzięcza w dużej mierze wysokiemu popytowi w Chinach i w innych krajach azjatyckich. W badanym okresie w Chinach zarejestrowano łącznie 202 380 egzemplarzy Forda Focus, co oznacza wzrost o 137 procent w odniesieniu do roku 2012. Chiny są więc obecnie największym globalnym rynkiem zbytu dla tego auta, odpowiadającym za jedną trzecią sprzedaży Forda Focus na całym świecie.
Xiao Bing, 31-letni manager ds. sprzedaży z firmy informatycznej z Pekinu, jest jednym z nabywców nowego Forda Focus.
– Nowy Ford Focus wyróżnia się nowoczesnym wyglądem i w pełni zaspokaja moje oczekiwania odnośnie stylistyki nadwozia, komentuje Bing. Nowy model znacząco odróżnia się od poprzednika. Jego właściwości jezdne są znakomite. Podczas jazdy próbnej byłem pod wrażeniem łatwości, z jaką auto pokonywało zakręty. Ford Focus to najlepsze połączenie doskonałego wyglądu, osiągów, przystępnej ceny i niskiego zużycia paliwa.
Entuzjastycznie o Fordzie Focus wypowiadają się również klienci z innych krajów azjatyckich. Do końca września tego roku Ford zanotował wzrost sprzedaży tego modelu o 193 procent w Indonezji, o 72 procent na Filipinach i w Wietnamie oraz o 42 procent w Tajlandii.
Ford Fiesta - kolejny bestseller
Ford Fiesta zajmuje miejsce obok Forda Focus na liście pięciu najlepiej sprzedających się samochodów na świecie, zyskując jednocześnie tytuł najchętniej kupowanego modelu segmentu B w ujęciu globalnym. W pierwszej połowie roku zarejestrowano 356 434 egzemplarze tego modelu.
– Fordy Focus i Fiesta doskonale się sprzedają, w szczególności w Chinach, powiedział Jim Farley,wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu Forda Motor Company. Oto najlepszy przykład realizacji strategii One Ford: oferujemy stylowe samochody wyróżniające się niskim zużyciem paliwa, wiodącą jakością, nowoczesnymi technologiami i porywającymi właściwościami jezdnymi.
Łącznie w pierwszych sześciu miesiącach tego roku zarejestrowano na całym świecie 946 143 egzemplarze niewielkich modeli Forda (Ford Fiesta i Ford Focus), co oznacza wzrost o 8 procent.