Ponadto Ford i EHG uzgodniÅ‚y strategiczne partnerstwo, które formalizuje wspólny poglÄ…d na przyszÅ‚e potrzeby klientów aut rekreacyjnych, regulacje prawne, przepisy dotyczÄ…ce emisji, elektryfikacjÄ™, cyfryzacjÄ™ i Å‚Ä…czność, a także na integracjÄ™ systemów asystujÄ…cych. Ford – wiodÄ…cy europejski producent lekkich samochodów dostawczych – bÄ™dzie również wspóÅ‚pracowaÅ‚ z EHG przy opracowywaniu pojazdów rekreacyjnych marek, które należą do Grupy Erwin Hymer.
Umowa umożliwi obydwu firmom dalsze czerpanie korzyÅ›ci z rynku pojazdów rekreacyjnych, który znacznie siÄ™ rozwinÄ…Å‚ w ciÄ…gu ostatnich oÅ›miu lat, co tworzy nowe możliwoÅ›ci dla Forda. Z kolei EHG – europejski lider rynku samochodów kempingowych – poszerza w ten sposób bazÄ™ dostawców pojazdów i poprawia swoje zdolnoÅ›ci produkcyjne, które zostaÅ‚y ograniczone przez kryzys póÅ‚przewodników. EHG jest również częściÄ… Thor Industries – najwiÄ™kszego na Å›wiecie producenta pojazdów rekreacyjnych – i jako zaletÄ™ postrzega fakt, że Ford produkuje modele z rodziny Transita także w Ameryce PóÅ‚nocnej i Chinach.
Od miejskich samochodów rekreacyjnych po duże kampery
Nowa umowa obejmuje dostawÄ™ modelu Ford Transit w wersji furgon i jako podwozie do zabudowy, a także samochodu dostawczego Ford Transit Custom kombi, przeznaczonego do przeróbki przez marki EHG na kampery typu van, kampery póÅ‚zintegrowane i kampery z wnÄ™kÄ…. Ford bÄ™dzie produkować pojazdy dla EHG w zakÅ‚adzie w Kocaeli w Turcji, które bÄ™dÄ… dostarczane od 2022 do 2024 roku. Ford zainwestuje w zwiÄ™kszenie mocy produkcyjnych w fabryce w Kocaeli, a także wzmocni strukturÄ™ organizacyjnÄ… w różnych europejskich i niemieckich oddziaÅ‚ach.
EHG spodziewa siÄ™ silnego wzrostu popytu na kompaktowe samochody kempingowe klasy 1T oparte na modelu Transit Custom także dlatego, że ich wszechstronność, zwrotność i rozmiar sprawiajÄ…, że Å›wietnie nadajÄ… siÄ™ one do codziennej eksploatacji. Samochody kempingowe z podnoszonym dachem – dostÄ™pne z krótkim lub z dÅ‚ugim rozstawem osi – stajÄ… siÄ™ coraz popularniejsze, ponieważ umożliwiajÄ… korzystanie z, na przykÅ‚ad, wielopoziomowych parkingów i promów.
Relacja biznesowa z tradycjÄ…
OgÅ‚oszenie strategicznego partnerstwa nie jest pierwszÄ… umowÄ… biznesowÄ… miÄ™dzy Fordem a EHG. Na poczÄ…tku lat 80. Ford Transit byÅ‚ podstawÄ… pojazdu o nazwie Hymercar – pierwszego kampera marki Hymer. W 2004 r. Ford i Hymer zgodzili siÄ™ na wykorzystanie samochodów marki Ford w kamperach póÅ‚zintegrowanych, w peÅ‚ni zintegrowanych oraz wnÄ™kowych.
- Dwie serie Forda Transita przekonaÅ‚y nas o swojej przydatnoÅ›ci na potrzeby naszych marek. Nasi klienci doceniÄ… szczególnie ich wszechstronność, innowacyjne systemy asystujÄ…ce i atrakcyjny design. Ford ma również jasnÄ… strategiÄ™ rozwoju dziaÅ‚alnoÅ›ci w Europie w zakresie samochodów użytkowych, która naszym zdaniem jest niezbÄ™dna do dalszego rozszerzania dÅ‚ugoterminowego partnerstwa – powiedziaÅ‚ Martin Brandt, dyrektor generalny Erwin Hymer Group.
- W Fordzie mamy wieloletnie doÅ›wiadczenie w produkcji kamperów i wielkÄ… pasjÄ™ do tego typu aut. Cieszymy siÄ™ również, że Transit i Transit Custom – zwÅ‚aszcza nowe wersje Active i Trail – spodobaÅ‚y siÄ™ Erwin Hymer Group i że bÄ™dziemy zaopatrywać kolejnego silnego i innowacyjnego partnera w jednym z najszybciej rozwijajÄ…cych siÄ™ segmentów rynku w Europie – powiedziaÅ‚ Hans-Jörg Klein, wiceprezes ZarzÄ…du Ford-Werke GmbH.
MÅ‚odsi nabywcy napÄ™dzajÄ… wzrost sprzedaży oraz rozwój innowacji
Typowy nabywca kampera zmienia siÄ™, co stwarza nowe wyzwania i daje nowe możliwoÅ›ci rozwoju producentom. W 2020 roku 45 procent wszystkich nowych samochodów kempingowych zarejestrowanych w Niemczech kupiÅ‚y osoby w wieku od 55 do 64 lat. Teraz samochody kempingowe coraz częściej przyciÄ…gajÄ… mÅ‚odszych nabywców – co prowadzi do nowych projektów z nowoczesnym zagospodarowaniem wnÄ™trza, inteligentniejszymi rozwiÄ…zaniami umeblowania, wiÄ™kszÄ… liczbÄ… akcesoriów do wyboru i atrakcyjnym wyglÄ…dem z dwukolorowym nadwoziem. MÅ‚odsi klienci to osoby samotne i rodziny, poszukujÄ…ce bardziej elastycznego stylu życia, w którym kamper może być mobilnym biurem lub staÅ‚ym domem w ramach trendu „van life”.