Klienci mogą teraz po raz pierwszy wybierać pomiędzy wersjami Pumy, wyposażonymi w 120-konny, 1,5-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue, w nową, dwusprzęgłową, siedmiostopniową przekładnię automatyczną, mogą też zdecydować się na luksusową Pumę ST-Line V.
Ford zainwestowaÅ‚ okoÅ‚o 200 milionów euro, aby rozwinąć produkcjÄ™ Pumy w najnowoczeÅ›niejszym zakÅ‚adzie w Krajowej (Craiova) w Rumunii, gdzie wszystkie inwestycje Forda od 2008 r. siÄ™gajÄ… prawie 1,5 mld. euro.
Zróżnicowana oferta ukÅ‚adów napÄ™dowych
Nowy silnik wysokoprężny 1,5-litra EcoBlue o mocy 120 KM, sprzężony z szeÅ›ciobiegowÄ… manualnÄ… skrzynia biegów, bÄ™dzie doskonaÅ‚ym wyborem dla kierowców osiÄ…gajÄ…cych duże przebiegi – pozwala na uzyskanie emisji CO2 już od 99 g/km i zużycia paliwa od 3,8 l/100 km, mierzonych w cyklu NEDC (od 118 g/km i 4,5 l/100 km w cyklu WLTP).
Silnik benzynowy EcoBoost o pojemnoÅ›ci 1 litra i o mocy 125 KM, przenoszÄ…cy napÄ™d za poÅ›rednictwem siedmiobiegowej automatycznej przekÅ‚adni oferuje emisjÄ™ CO2 od 110 g/km i zużycie paliwa wynoszÄ…ce 4,9 l/100 km wg NEDC (137 g/km i 6,0 l/100 km wg WLTP). WiÄ™ksza liczba przeÅ‚ożeÅ„ i specyfika pracy podwójnego sprzÄ™gÅ‚a wpÅ‚ywajÄ… na pÅ‚ynność zmiany biegów, przyczyniajÄ… siÄ™ także do obniżenia zużycia paliwa, wyższej kultury pracy i dynamiki ukÅ‚adu napÄ™dowego.
WÅ‚aÅ›ciciele Pumy byli jednymi z pierwszych, którzy pod koniec roku skorzystali z wyrafinowanej architektury miÄ™kkiej hybrydy, sÅ‚użącej redukcji zużycia paliwa. Hybrydowe ukÅ‚ady napÄ™dowe EcoBoost w gamie Pumy sÄ… oferowane w dwóch wariantach mocy w poÅ‚Ä…czeniu z szeÅ›ciostopniowymi manualnymi skrzyniami biegów:
-
125-konny układ EcoBoost Hybrid z 1-litrowym silnikiem benzynowym, zapewnia emisję CO2 od 97 g/km i zużycie paliwa wynoszące 4,3 l/100 km wg NEDC (126 g/km i 5,5 l/100 km wg WLTP);
-
1,0-litrowy EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM, zapewnia emisję CO2 od 99 g/km i zużycie paliwa wynoszące 4,4 l/100 km wg NEDC (126 g/km i 5,5 l/100 km wg WLTP).
1,0-litrowy EcoBoost o mocy 125 KMz sześciostopniową przekładnią manualną emituje od 103 g/km CO2 i zapewnia zużycie paliwa 4,5 l/100 km NEDC (131 g/km i 5,7 l/100 km WLTP). Natomiast 1,0-litrowy EcoBoost o mocy 95 KM z tą samą przekładnią emituje od 102 g/km CO2 i zapewnia zużycie paliwa 4,5 l/100 km w cyklu NEDC (129 g/km i 5,7 l/100 km WLTP).
Luksusowa Puma ST-Line V
Puma ST-Line V, oparta na sportowej wersji ST-Line, wnosi do gamy jeszcze wiÄ™cej prestiżu oraz dodatkowe elementy wyposażenia. Wyróżnia siÄ™ satynowanÄ… aluminiowÄ… górnÄ… osÅ‚onÄ… chÅ‚odnicy, wraz z ramkÄ…, dolnÄ… osÅ‚onÄ… w kolorze hebanowym, dolnÄ… partiÄ… tylnego zderzaka w kolorze nadwozia i dużym tylnym spoilerem Standardowa specyfikacja obejmuje reflektory diodowe, skórzane fotele Windsor, skórzanÄ… kierownicÄ™ Manacor, wysokiej klasy system audio B&O i system dostÄ™pu bezkluczykowego Ford KeyFree.
Kolejne wersje Pumy, m.in. Trend, Titanium, Titanium X i ST-Line X, otrzymują w standardowym wyposażeniu innowacyjne technologie Forda, takie jak system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, korzystający z komunikacji za pośrednictwem modemu FordPass Connect*, oferują też właścicielom funkcjonalny schowek MegaBox, zdolny pomieścić w pozycji pionowej niestabilne przedmioty wysokości nawet 115 cm, takie jak rośliny doniczkowe, czy kije golfowe.
Na początku tego miesiąca Ford ogłosił, że Puma ST, nowy model stworzony przez Ford Performance, dołączy do gamy jeszcze w tym roku.
„Klienci poinformowali nas, że zależy im na nowych wersjach modelu, które bÄ™dÄ… pomocne w dobraniu odpowiadajÄ…cego im poÅ‚Ä…czenia stylu, elementów wyposażenia dodatkowego, oszczÄ™dnoÅ›ci i osiÄ…gów. Jest to coÅ›, co zobowiÄ…zaliÅ›my siÄ™ zaoferować klientom wraz z PumÄ…, dodatkowo jeszcze w tym roku pojawi siÄ™ nowa Puma ST i nie bÄ™dzie to nasze ostatnie sÅ‚owo” – powiedziaÅ‚ Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu Ford of Europe
*Systemy mogą wymagać aktywacji.