Już po raz czwarty z rzędu dynamiczny i stylowy Ford Puma zwycięża w kategorii małych SUV-ów w prestiżowym plebiscycie „WhatCar?” Awards. W tym roku Puma PHEV została okrzyknięta „najlepiej prowadzącym się” pojazdem w swoim segmencie.
Organizatorzy plebiscytu podkreślili, że „jeżeli ze względów praktycznych potrzebujesz małego SUV-a, ale twoje serce tęskni za samochodem sportowym, odpowiedzią jest Ford Puma”.
Nagrodzony samochód w wersji PHEV wyposażony jest w trzycylindrowy silnik o mocy 153 KM. Technologia EcoBoost Hybrid w Fordzie Puma wykorzystuje silnik elektryczny połączony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym. Napęd elektryczny jest dodatkowym wsparciem silnika benzynowego i zapewnia m.in. bardziej płynne i dynamiczne ruszanie, oszczędność paliwa, a także sprawniejsze działanie systemu Auto-Start-Stop. Ładowanie 48-woltowego akumulatora odbywa się w trakcie jazdy np. podczas hamowania.
„Jest to zdecydowanie najlepiej prowadzący się mały SUV i pomimo swojego sportowego charakteru jest również bardzo praktyczną propozycją. Jego obszerny bagażnik zawiera praktyczną przestrzeń pod podłogą (MegaBox - dop. Ford Polska) z korkiem spustowym, dzięki któremu można zmyć brud z zabłoconych kaloszy dzieci” - można przeczytać w dalszej części uzasadnienia opublikowanego przez organizatorów plebiscytu „WhatCar?” Awards.
Kolejna nagroda dla Forda Pumy ST – „najlepszy sportowy SUV”
W tym roku - po raz trzeci z rzędu - nagrodę dla „najlepszego samochodu” w kategorii sportowych SUV-ów zdobyła Puma w odmianie ST. Organizatorzy „WhatCar?” Awards podkreślili, że samochód ten zajął najwyższe miejsce w tej kategorii pokonując o wiele droższe modele „ponieważ może zrobić sporo rzeczy, które potrafią konkurenci, a nawet więcej, ale za ułamek ich ceny”.
Warto dodać, że oczach organizatorów pojedynek wśród najlepszych sportowych SUV-ów został porównany do walki Dawida z Goliatem. Ford Puma ST „zdecydowanie pokonał” takich tytanów jak Aston Martin DBX i Lamborghini Urus czy Porsche Cayenne Coupe.
Puma ST ma pod maską silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra, który generuje moc na poziomie 200 KM. Prędkość maksymalna w tej konfiguracji wynosi 220 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zaledwie 6,7 sekundy.
W uzasadnieniu wyników można dodatkowo przeczytać, że: „Gdy droga stanie się wąska i kręta, trudno Ci będzie dobrze się bawić w jakimkolwiek innym sportowym SUV-ie. Puma ST waży mniej od większości innych aut w tej klasie, dzięki czemu jest bardziej zwrotna w zakrętach.”
Magazyn „WhatCar?” chwali dodatkowo Pumę ST za sztywne zawieszenie, które pozwala na doskonałą kontrolę nad pojazdem, za precyzyjny układ kierowniczy oraz za obecność mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Dodatkowo Puma ST zachwyciła jurorów swoją praktycznością i ceną. „To jeden z naszych ulubionych małych SUV-ów” - można przeczytać w podsumowaniu wyników opublikowanym przez „WhatCar?”