Wszechstronny, indywidualny, ekskluzywny: nowy MINI Countryman Park Lane.
Indywidualny styl modelu Countryman Park Lane podkre艣la koncepcja kolorystyczna opracowane specjalnie dla tej edycji. Lakier w kolorze Earl Grey metallic po艂膮czono z zupe艂nie now膮 wariacj膮 kolorystyczn膮 Oak Red dla dachu i obudowy lusterek – a tak偶e opcjonalnych, sportowych pasów wy艣cigowych. MINI Countryman Park Lane dobitnie akcentuje swój atletyczny charakter dzi臋ki 18-calowym aluminiowym felgom Turbo Fan Dark Grey, a tak偶e pakietowi stylistycznemu MINI ALL4 Exterior, obejmuj膮cemu srebrne elementy karoserii, jak przedni i tylny fartuch oraz fartuchy progowe. We wn臋trzu króluje specjalnie opracowane dla tej wersji wyko艅czenie Cross Stripe Grey, dope艂niany na drzwiach i konsoli lakierem Carbon Black. Na burtach karoserii i panelach auto kabiny nosi inskrypcj臋 „Park Lane” – podobnie jak na listwach progowych.
MINI Countryman Park Lane jest opcjonalnie dost臋pny z nap臋dem na cztery ko艂a ALL4 we wszystkich wersjach silnikowych i jest oferowany z sze艣cioma silnikami do wyboru. W gamie s膮 trzy jednostki benzynowe i trzy wysokopr臋偶ne, których moc rozci膮ga si臋 od 90 KM a偶 do 190 KM. Jest te偶 wersja John Cooper Works o mocy 218 KM. Tu nap臋d zawsze przenoszony jest na wszystkie ko艂a. W zale偶no艣ci od rynku, MINI Countryman Park Lane oferowany b臋dzie w o艣miu wariantach, zarówno z nap臋dem na o艣 przedni膮, jak i na cztery ko艂a. Wszystkie silniki s膮 4-cylindrowe.
Superatleta w segmencie ma艂ych aut: nowy MINI John Cooper Works
O ekstremalne doznania w tym modelu dba technologia pochodz膮ca wprost z wy艣cigów samochodowych: zarówno zespó艂 nap臋dowy, jak uk艂ad jezdny i aerodynamika pojazdu opieraj膮 si臋 na do艣wiadczeniach z imprez wyczynowych. A do tego opracowane specjalnie dla tej odmiany MINI elementy stylistyczne karoserii i wn臋trza, pozwalaj膮ce natychmiast odró偶ni膰 MINI John Cooper Works od „zwyk艂ego” MINI 3D.
Pod mask膮 zamontowano najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek znalaz艂 zastosowanie w seryjnym samochodzie tej marki. Jest to 4-cylindrowa, rz臋dowa, 2,0-litrowa jednostka benzynowa z technologi膮 MINI TwinPower Turbo. Rozwija ona 231 KM, emituj膮c wspania艂e brzmienie dzi臋ki specyficznemu uformowaniu t艂oków, turbospr臋偶arki i uk艂adu wydechowego. W porównaniu z poprzednikiem moc wzros艂a o 10%, a moment obrotowy a偶 o 23% – do 320 Nm. Silnik standardowo 艂膮czony jest z manualn膮, 6-stopniow膮 skrzyni膮 biegów, opcja to 6-stopniowy sportowy automat Steptronic.
Z seryjn膮 skrzyni膮 auto rozp臋dza si臋 do 100 km/h w 6,3 s (szybciej o 0,2 s od poprzednika), za艣 z automatyczn膮 – w 6,1 (a偶 o 0,6 s szybciej od poprzedniej wersji JCW Automatic). Poprawiono te偶 elastyczno艣膰 – manualna wersja przyspiesza od 80 do 120 km/h a偶 o 10% sprawniej (5,6 s!). 艢rednie zu偶ycie benzyny wynosi dla seryjnego wariantu z manualn膮 skrzyni膮 biegów 6,7 l/100 km (CO2: 155 g/km), za艣 dla wariantu automatycznego zaledwie 5,7 l/100 km (133 g/km CO2), a偶 o 20% mniej ni偶 wcze艣niej.
Do tak znakomitej charakterystyki silnika doskonale dopasowano technologi臋 uk艂adu jezdnego, obejmuj膮cego teraz zupe艂nie now膮, sportow膮 konstrukcj臋 Brembo w uk艂adzie hamulcowym i ekskluzywne 17-calowe ko艂a John Cooper Works Race Spoke. Seryjne jest elektromechaniczne wspomaganie uk艂adu kierowniczego z systemem zmiennego wspomagania Servotronic, podobnie jak elektroniczna blokada mechanizmu ró偶nicowego EDLC i wektorowania si艂y nap臋dowej Performance Control. Opcjonalnie ca艂o艣膰 mo偶na uzupe艂ni膰 o dynamiczn膮 kontrol臋 twardo艣ci amortyzatorów DDC.
Ca艂o艣膰 w zak艂adce MEDIA (dla zalogowanych)