TurbodoÅ‚adowany, czterocylindrowy silnik, który pracuje w cyklu Millera, jednoczeÅ›nie oferuje wysoki moment obrotowy i korzyÅ›ci wynikajÄ…ce z zastosowania bezpoÅ›redniego wtrysku paliwa. Wysoki stopieÅ„ sprężania sprawia, że nowa jednostka napÄ™dowa odznacza siÄ™ wiÄ™kszÄ… wydajnoÅ›ciÄ… i znaczÄ…co niższym zapotrzebowaniem na paliwo. W wypadku Golfa – w zależnoÅ›ci od wyposażenia – oznacza to zużycie paliwa od 4,8 do 5 l na 100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie od 110 do 116 g/km.
Czterocylindrowy silnik zaskakuje cichÄ… pracÄ… i wysokim momentem obrotowym dostÄ™pnym już przy niskich prÄ™dkoÅ›ciach obrotowych, nawet podczas ekonomicznej jazdy na wysokich biegach. Maksymalny moment wynoszÄ…cy 200 Nm jest do dyspozycji już od zaledwie 1.400 obr./min i utrzymuje siÄ™ na takim poziomie aż do 4.000 obr./min. To gÅ‚ówna zasÅ‚uga turbosprężarki o zaawansowanej konstrukcji ze zmiennÄ… geometriÄ… Å‚opatek turbiny (VTG). Golf 1.5 TSI osiÄ…ga maksymalnÄ… prÄ™dkość wynoszÄ…cÄ… 210 km/h.
Wraz z tÄ… jednostkÄ… napÄ™dowÄ… Volkswagen po raz pierwszy oferuje w Golfie silnik z funkcjÄ… żeglowania, co oznacza, że podczas jazdy ze staÅ‚Ä… prÄ™dkoÅ›ciÄ… i bez przyspieszania silnik jest caÅ‚kowicie wyÅ‚Ä…czony. Przy prÄ™dkoÅ›ci do 130 km/h silnik – wspóÅ‚pracujÄ…cy z przekÅ‚adniÄ… o dwóch sprzÄ™gÅ‚ach – wyÅ‚Ä…cza siÄ™, gdy tylko kierowca zdejmuje nogÄ™ z pedaÅ‚u gazu. Wówczas samochód zaczyna „żeglować”, a kompaktowych rozmiarów litowo-jonowy akumulator dostarcza zasilanie do urzÄ…dzeÅ„ elektrycznych, takich jak wycieraczki, reflektory czy system audio.
W zależnoÅ›ci od obciążenia jednostki napÄ™dowej, podczas jazdy z prÄ™dkoÅ›ciÄ… obrotowÄ… silnika w przedziale od 1.400 do 3.200 obr./min., system odÅ‚Ä…czanych cylindrów (Active Cylinder Management) niewyczuwalnie dla kierowcy wyÅ‚Ä…cza również dwa z czterech cylindrów, co zdecydowanie ogranicza zużycie paliwa i emisjÄ™ spalin.
Silnik 1.5 TSI o mocy 96 KW/130 KM można zamówić zarówno do Golfa w wersji hatchback, jak i do Golfa w wersji Variant z wyposażeniem Comfortline i Highline. Ceny Golfa z tym silnikiem zaczynajÄ… siÄ™ od 85.190 zÅ‚otych, a Golfa Varianta – od 90.790 zÅ‚otych w poÅ‚Ä…czeniu z szeÅ›ciobiegowÄ… przekÅ‚adniÄ… mechanicznÄ….
1) Golf 1.5 TSI (96 kW/130 KM) zużycie paliwa w l/100 km: w mieście
6.4-6.1 / poza miastem 4.2-4.0 / w cyklu mieszanym 5.0-4.8; emisja CO2
w g/km: 116-110 (w cyklu mieszanym); klasa efektywności: B-A.
2) Golf Variant 1.5 TSI (96 kW/130 KM) zużycie paliwa w l/100 km:
w mieście 6.4-6.1 / poza miastem 4.2-4.1 / w cyklu mieszanym 5.0-4.8; emisja CO2 w g/km: 116-110 (w cyklu mieszanym). Klasa efektywności: B-A.