„Sound of Honda / Ayrton Senna 1989” to próba odtworzenia najszybszego okrążenia przejechanego przez SennÄ™ za kierownicÄ… bolidu McLaren Honda MP4/5 podczas sesji kwalifikacyjnej Mistrzostw Åšwiata FormuÅ‚y 1 FIA*3 zorganizowanej na torze Suzuka w 1989 roku. Eksperci Hondy dokÅ‚adnie przeanalizowali dane z tego przejazdu, biorÄ…c pod lupÄ™ zmiany poÅ‚ożenia pedaÅ‚u gazu, prÄ™dkość obrotowÄ… silnika oraz prÄ™dkość jazdy i na tej podstawie - wykorzystujÄ…c autentyczny bolid McLaren Honda MP4/5 - odtworzyli dźwiÄ™k silnika wygenerowany podczas pokonywania caÅ‚ego okrążenia. Zebrany materiaÅ‚ dźwiÄ™kowy posÅ‚użyÅ‚ do stworzenia trzech różnych treÅ›ci - krótkiego filmu odtwarzajÄ…cego przejazd Senny po torze i filmu dokumentalnego zza kulis, trójwymiarowej grafiki komputerowej „3D-View” oraz aplikacji „Sound of Honda” na iPhone’a*4.
MiÄ™dzynarodowy festiwal kreatywnoÅ›ci Cannes Lions to jeden z najbardziej prestiżowych festiwali reklamy i komunikacji na Å›wiecie. Z uwagi na niepowtarzalny skÅ‚ad jury oraz bardzo wysoki poziom nagradzanych prac, Cannes Lions International Festival of Creativity cieszy siÄ™ dużym uznaniem na tle pozostaÅ‚ych miÄ™dzynarodowych konkursów reklamy.
Projekt „Sound of Honda / Ayrton Senna 1989” jest dostÄ™pny w sekcji „dots by internavi*5” na stronie Internavi. (URL: http://www.honda.co.jp/internavi-dots/dots-lab/senna1989/)
Noty dla wydawców
- Nagrody sÄ… przyznawane w kliku kategoriach, a w każdej z nich sÄ… wrÄ™czane cztery wyróżnienia – najważniejsze Grand Prix i trzy pozostaÅ‚e, czyli Gold Lion, Silver Lion i Bronze Lion. Poniżej lista kategorii:
Titanium & Integrated Lions (Titanium Grand Prix)
Film Lions (Gold Lion)
Cyber Lions (Gold Lions, Silver Lions)*1
Promo & Activation Lions (Gold Lion, Silver Lion)
Direct Lions (Gold Lion, Silver Lion)
Outdoor Lions (Gold Lion, Bronze Lion)
Design Lions (Silver Lion, Bronze Lion)
Branded Content & Entertainment Lions (Silver Lion)
- Projekt „Sound of Honda / Ayrton Senna 1989” zostaÅ‚ doceniony na miÄ™dzynarodowej arenie, czego potwierdzeniem jest wyróżnienie „Black Pencil” wrÄ™czone na tegorocznej gali D&AD Award.*2 „Black Pencil” to jedna z najtrudniejszych do zdobycia nagród na Å›wiecie z uwagi na rygorystyczne wymagania stawiane przez jurorów.
*1 2 nagrody Gold Lion i 2 Silver Lion w kategorii Cyber Lions.
*2 Nagroda D&AD jest przyznawana od 1962 roku przez organizacjÄ™ British Design and Art Direction (D&AD) w uznaniu dla twórczych osiÄ…gnięć w Å›wiecie designu i reklamy.
*3 FIA - Fédération Internationale de l’Automobile.
*4 iPhone to znak towarowy firmy Apple Inc. zastrzeżony w Stanach Zjednoczonych i w innych krajach.
*5 Projekt realizowany przez HondÄ™, którego celem jest zapewnienie użytkownikom przydatnych informacji poprzez scalenie danych zebranych za poÅ›rednictwem systemu Honda Internavi oraz treÅ›ci udostÄ™pnianych w czasie rzeczywistym przez spoÅ‚ecznoÅ›ci.