Pod wzglÄ™dem dostaw aut typu BEV w poszczególnych regionach Europa nadal wyraźnie prowadzi, z 209.800 samochodami (udziaÅ‚ wynosi 72%). Grupa jest liderem rynku – w wypadku typu BEV jej udziaÅ‚ wynosi okoÅ‚o 26 procent. W Stanach Zjednoczonych Ameryki Grupa dostarczyÅ‚a 27.300 samochodów typu BEV, co stanowiÅ‚ 9 procent jej dostaw tego typu samochodów na Å›wiecie. Zapewnia to Grupie udziaÅ‚ w rynku na poziomie okoÅ‚o 8 procent w segmencie aut elektrycznych, co plasuje jÄ… na drugiej pozycji. W Chinach, do koÅ„ca wrzeÅ›nia, dostarczono 47.200 samochodów typu BEV, co w wykonaniu Grupy stanowi 16 procent dostaw tego typu aut na Å›wiecie. W trzecim kwartale przyspieszony wzrost rynku spowodowaÅ‚, że udziaÅ‚ Chin wyniósÅ‚ 24 procent. Christian Dahlheim: „Zgodnie z planem w trzecim kwartale znacznie przyspieszyliÅ›my rozwój rynku aut typu BEV w Chinach i jesteÅ›my na dobrej drodze do osiÄ…gniÄ™cia naszego celu – dostarczenia tam od 80.000 do 100.000 modeli z rodziny ID.”.
Do koÅ„ca wrzeÅ›nia marka Volkswagen dostarczyÅ‚a klientom 167.800 aut typu BEV (udziaÅ‚ – 57 procent). Na kolejnych miejscach uplasowaÅ‚y siÄ™ Audi z 52.800 samochodami (udziaÅ‚ 18 procent), ŠKODA z 32.100 autami (udziaÅ‚ 11 procent), Porsche z 28.600 samochodami (udziaÅ‚ 10 procent) i SEAT z 8.800 autami (udziaÅ‚ 3 procent).
5 najpopularniejszych aut z elektrycznym napędem po dziewięciu miesiącach 2021 roku:
- Volkswagen ID.4 – 72.700 egzemplarzy,
- Volkswagen ID.3 – 52. 700 egzemplarzy,
- Audi e-tron (w tym Sportback) – 36.100 egzemplarzy,
- Porsche Taycan (w tym Cross Turismo) – 28.600 egzemplarzy,
- ŠKODA Enyaq iV – 28.200 egzemplarzy.