W nowym ukÅ‚adzie wentylacyjnym Air Diffusion zastosowano nawiewy w ksztaÅ‚cie litery L, umieszczone w górnych narożnikach deski rozdzielczej. ZapewniajÄ… one wszystkim pasażerom relaksujÄ…ce odczucia zbliżone do naturalnego powiewu bryzy.
„PomysÅ‚ zrodziÅ‚ siÄ™ z koncepcji wykorzystania w projektowaniu Å›wiatÅ‚a i wiatru, a naszym celem byÅ‚o poprawienie komfortu pasażerów” – powiedziaÅ‚ Yoshitomo Ihashi, szef projektu w Hondzie. „Zainspirowani naturÄ… dążyliÅ›my do pozbycia siÄ™ wszelkich możliwych źródeÅ‚ dyskomfortu pasażerów. Nowy system eliminuje niedogodnoÅ›ci zwiÄ…zane z użytkowaniem tradycyjnych nawiewów. ChodziÅ‚o tu o niekorzystne odczucia w sytuacji, gdy strumieÅ„ powietrza skierowany byÅ‚ bezpoÅ›rednio na pasażerów. W rezultacie, dziÄ™ki nowemu systemowi wentylacji, przebywanie w kabinie staÅ‚o siÄ™ bardziej komfortowe.”
PÅ‚ynne przechodzenie pomiÄ™dzy trzema trybami nawiewu zapewnia fizyczne pokrÄ™tÅ‚o. Użytkownicy mogÄ… wybrać pomiÄ™dzy normalnym nadmuchem, skierowanym na wprost, systemem Air Diffusion, który wytwarza delikatny strumieÅ„ powietrza oraz trzecim trybem zamykajÄ…cym nawiew. W opcji Air Diffusion, strumieÅ„ powietrza, przypominajÄ…cy lekkÄ… bryzÄ™, kierowany jest delikatnie wzdÅ‚uż bocznych szyb oraz linii dachu i nie uderza bezpoÅ›rednio w pasażerów. CiepÅ‚o, przenikajÄ…ce latem przez szyby boczne, podobnie jak chÅ‚ód w zimie, sÄ… izolowane przez kurtynÄ™ powietrznÄ…, która tworzy siÄ™ wokóÅ‚ pasażerów obu rzÄ™dów siedzeÅ„. Pasażerowie z tyÅ‚u kabiny również bÄ™dÄ… mogli korzystać z wentylacji, dziÄ™ki nawiewom w tylnej konsoli. PoÅ‚Ä…czenie wszystkich funkcji zapewnia utrzymanie staÅ‚ej temperatury wewnÄ™trznej w każdych warunkach pogodowych.
Tworzenie poczucia przestrzeni i komfortu
Projektanci wnętrza HR-V e:HEV skoncentrowali się na interakcji pomiędzy pasażerami a samochodem. Pojazd miał być jak najbardziej funkcjonalny i dawać najlepsze wrażenia w codziennym użytkowaniu od momentu wejścia do kabiny, aż do jej opuszczenia.
Każdy element stylistyczny wnÄ™trza, Å‚Ä…cznie ze strukturÄ… kokpitu, zostaÅ‚ zaprojektowany z myÅ›lÄ… o uzyskaniu odczucia przestronnoÅ›ci, przewiewnoÅ›ci i kontaktu z przestrzeniÄ… zewnÄ™trznÄ…. Wrażenia te potÄ™gujÄ… okna, które zostaÅ‚y zaprojektowane tak, by przepuszczaÅ‚y jak najwiÄ™cej Å›wiatÅ‚a. Kierowca zyskuje doskonaÅ‚Ä… widoczność dziÄ™ki pÅ‚askiej masce, która uÅ‚atwia precyzyjne okreÅ›lenie pozycji pojazdu na drodze.
PodstawowÄ… kwestiÄ… zwiÄ…zanÄ… z komfortem użytkowania wnÄ™trza byÅ‚o optymalne rozmieszczenie elementów sterujÄ…cych. Ich przejrzysty, prosty w obsÅ‚udze ukÅ‚ad daje poczucie harmonii. PokrÄ™tÅ‚a i przeÅ‚Ä…czniki systemów audio i wentylacji wraz z deskÄ… rozdzielczÄ… sÄ… umieszczone jak najbliżej pola widzenia kierowcy. Intuicyjne elementy sterowania zapewniajÄ… Å‚atwÄ… i bezpiecznÄ… obsÅ‚ugÄ™.
Aby zachować kompromis pomiÄ™dzy stylistykÄ… SUV-a klasy premium, a wyjÄ…tkowÄ… przestronnoÅ›ciÄ… wnÄ™trza, inżynierowie Hondy umieÅ›cili wszystkie elementy hybrydowego ukÅ‚adu napÄ™dowego w obrÄ™bie pÅ‚yty podwoziowej i komory silnika, a zbiornik paliwa znalazÅ‚ siÄ™ pod przednimi fotelami. U źródeÅ‚ tego podejÅ›cia leży przestrzegana przez HondÄ™ zasada tworzenia pojazdów "Maksimum CzÅ‚owieka, Minimum Maszyny" (M/M). Opiera siÄ™ ona na przekonaniu, że celem techniki i projektowania jest speÅ‚nianie potrzeb kierowcy i pasażerów.
PodejÅ›cie takie pozwoliÅ‚o na przesuniÄ™cie o 30 mm do tyÅ‚u nowo zaprojektowanych tylnych siedzeÅ„, które zyskaÅ‚y dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, w porównaniu z poprzedniÄ… generacjÄ… HR-V e:HEV. Choć dystans od siedziska do podsufitki jest porównywalny ze standardem w tym segmencie, to dziÄ™ki pozycji przypominajÄ…cej jazdÄ™ we wnÄ™trzu sedana uzyskano dodatkowe 35 mm miejsca na nogi i przestrzeÅ„ na ramiona porównywalnÄ… z SUV-ami wyższego segmentu.
Aby poprawić komfort pasażerów podróżujÄ…cych z przodu, w nowym HR-V e:HEV wprowadzono przednie fotele z podparciami stabilizujÄ…cymi ciaÅ‚o, korzystajÄ…ce ze struktury maty, która zastÄ…piÅ‚a poprzedni ukÅ‚ad sprężyn. RozwiÄ…zanie to zapobiega zmÄ™czeniu podczas dÅ‚ugich podróży i zwiÄ™ksza komfort w codziennym użytkowaniu.
Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku. Klienci mogą już zgłosić zainteresowanie zakupem za pośrednictwem strony internetowej Hondy:
www.formularz-hrv.honda.pl