To już piÄ™tnasta edycja corocznego raportu, który uwzglÄ™dnia 100 najcenniejszych marek na Å›wiecie. Wartość każdej marki jest przeliczana na dolary amerykaÅ„skie, co pozwala sporzÄ…dzić tabelÄ™ z wynikami.
Honda zajmuje tÄ™ samÄ… pozycjÄ™, co w ubiegÅ‚ym roku, przy czym - zdaniem przedstawicieli firmy Interbrand - jej wartość zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ o 17 procent i obecnie wynosi 21,673 miliarda dolarów.
W przeprowadzonej przez firmÄ™ Interbrand analizie, na podstawie której oszacowano zwiÄ™kszenie wartoÅ›ci Hondy, uwzglÄ™dniono nastÄ™pujÄ…ce trzy punkty:
- Po ponad 20 latach przerwy Honda powraca do Mistrzostw Åšwiata FormuÅ‚y 1 FIA, jako dostawca silników dla McLarena. Producent samochodów i motocykli liczy na przywrócenie Å›wiadomoÅ›ci marki, jakÄ… Honda cieszyÅ‚a siÄ™ w czasach bolidów F1 napÄ™dzanych silnikami japoÅ„skiej firmy.
- W wyÅ›cigach FormuÅ‚y 1 biorÄ… obecnie udziaÅ‚ paÅ„stwa rozwijajÄ…ce siÄ™, jak Brazylia, Rosja, Indie, Chiny i Republika PoÅ‚udniowej Afryki (BRICS), które sÄ… dużym rynkiem zbytu dla motocykli i samochodów Hondy. Honda dąży wiÄ™c do umocnienia swojej pozycji na tych rynkach poprzez szybsze dostosowywanie oferty do lokalnych wymagaÅ„.
- W Formule 1 obecnie wykorzystuje siÄ™ turbodoÅ‚adowane silniki o zmniejszonej pojemnoÅ›ci skokowej, które konstrukcyjnie nawiÄ…zujÄ… do jednostek seryjnych, dlatego to partnerstwo jest doskonaÅ‚Ä… okazjÄ… dla Hondy do zaznaczenia swojej obecnoÅ›ci i zaprezentowania swojego indywidualnego charakteru.
Zgodnie z firmowym hasÅ‚em „The Power of Dreams” (potÄ™ga marzeÅ„), Honda chce speÅ‚niać marzenia ludzi na caÅ‚ym Å›wiecie.