W 2009 roku Hyundai wprowadziÅ‚ nowÄ… filozofiÄ™ projektowania samochodów okreÅ›lanÄ…, jako „Fluidic Sculpture”. Nowy Genesis to pierwszy model, w którym zastosowano jÄ™zyk projektowania „Fluidic Sculpture 2.0” - jego kluczowymi elementami sÄ… m.in. prosty i harmonijny design oraz nowoczesna, szeÅ›ciokÄ…tna osÅ‚ona chÅ‚odnicy.
Samochód zostaÅ‚ wyposażony w panel sterowania Human Machine Interface (HMI), pozwalajÄ…cy kierowcy na intuicyjne rozpoznanie funkcji pokÅ‚adowych i dziÄ™ki temu lepsze ich wykorzystanie.
Nowy Genesis ma być jednÄ… z najbezpieczniejszych konstrukcji segmentu premium. Pasażerów chroni na przykÅ‚ad mechanizm nagÅ‚ego napinania pasów, który mocniej trzyma podróżujÄ…cych podczas wypadku. Znacznie poprawiono również sztywność zawieszenia oraz rozÅ‚ożenie masy, co zaowocowaÅ‚o lepszÄ… przyczepnoÅ›ciÄ…. WiÄ™kszÄ… stabilność w zakrÄ™tach zapewnia natomiast ukÅ‚ad elektronicznej kontroli zawieszenia (ATCC).
Oprócz tego, w nowym Genesise po raz pierwszy zastosowano napÄ™d na wszystkie koÅ‚a HTRAC. Ten zaawansowany system elektronicznie reguluje rozdziaÅ‚ momentu obrotowego pomiÄ™dzy przedniÄ… i tylnÄ… osiÄ…, w zależnoÅ›ci od drogi i warunków jazdy, oferujÄ…c wiÄ™kszÄ… stabilność na Å›liskiej nawierzchni i w zakrÄ™tach. Pozwala także kierowcy wybrać indywidualny tryb jazdy.
W Polsce, od 2011 roku oferowany był tylnonapędowy model Genesis w sportowej wersji Coupe. W nadchodzącym roku zostanie podjęta decyzja o wprowadzeniu do sprzedaży Genesisa w wersji sedan.