„PoczÄ…tkowo wydawaÅ‚o nam siÄ™, że czas żywych trupów już przeminÄ…Å‚, ale gdy otrzymaÅ‚em propozycjÄ™ wziÄ™cia udziaÅ‚u w projekcie zakÅ‚adajÄ…cym stworzenie serialu o apokalipsie zombi, od razu siÄ™ zgodziÅ‚em,” mówi Steve Shannon, wiceprezes ds. marketingu w amerykaÅ„skim oddziale Hyundaia. „PomyÅ›laÅ‚em, że to dobra okazja do wypromowania marki w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych.”
Shannon nie pomyliÅ‚ siÄ™. Show notuje obecnie rekordy popularnoÅ›ci w Stanach Zjednoczonych, bijÄ…c na gÅ‚owÄ™ inne produkcje pod wzglÄ™dem liczby widzów. Nie dziwi wiÄ™c fakt, iż Hyundai wykorzystuje każdÄ… nadarzajÄ…cÄ… siÄ™ okazjÄ™, aby zareklamować swoje produkty.
W listopadzie ubiegÅ‚ego roku firma pokazaÅ‚a model Tucson w specjalnej wersji „The Walking Dead” oferowanej wraz z zestawem przetrwania obejmujÄ…cym apteczkÄ™, pastÄ™ do zÄ™bów, zapas wody oraz inne przedmioty niezbÄ™dne podczas ataku umarlaków.
Firma zaangażowaÅ‚a też użytkowników mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych w różnego rodzaju akcje. Fani marki mogli na przykÅ‚ad zaprojektować wÅ‚asnego Hyundaia przeznaczonego do walki z zombi. Jeden z takich projektów - model Santa Fe wyposażony w ostrza, kuszÄ™, karabiny maszynowe i miotacz ognia - zostaÅ‚ nawet odtworzony w rzeczywistoÅ›ci przez specjalistyczny warsztat Galpin Auto Sports z Kalifornii.
Dużą popularnoÅ›ciÄ… wÅ›ród internautów cieszyÅ‚a siÄ™ również zombi-aplikacja, którÄ… można byÅ‚o pobrać wyÅ‚Ä…cznie ze strony Hyundaia. DziÄ™ki tej usÅ‚udze koreaÅ„ski producent zanotowaÅ‚ ponad póÅ‚ miliona wejść na swojÄ… witrynÄ™.
Nic nie trwa jednak wiecznie. W ostatnim odcinku najnowszego sezonu grupa ocalaÅ‚ych opuszcza wiÄ™zienie, które do tej pory peÅ‚niÅ‚o funkcjÄ™ schronu, pozostawiajÄ…c za sobÄ… niezawodnego Hyundaia...
„ZostaliÅ›my wypisani z serialu,” przyznaje Shannon. „Teraz szukamy kolejnego projektu.”